Kan mail niet DEcrypten

Pagina: 1
Acties:

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb een mailtje wat encrypted is met mijn eigen certifikaat gekregen. Prima natuurlijk, maar mijn email programma ziet het niet als een encrypted bericht :(. Het bestaat namelijk uit tekst + encoded tekst ipv de gebruikelijke encoded tekst alleen.

Email programma; Mozillla & The Bat
Encryptie: S/Mime certifikaat
Melding in mail: This is a multi-part message in MIME format...

Er zit in het mailtje een smime.p7s file toegevoegd, ipv het gebruikelijke smime.p7m. Nu heb ik al geprobeerd het mailtje in Mozilla te openen, wat normaal wel gaat met encrypted mailtjes (mozilla heeft ook het certifikaat). Maar ook Mozilla ziet het mailtje niet als zijnde encrypted.

Wie weet hoe ik het mailtje toch kan lezen met mijn certifikaat :?

[ Voor 4% gewijzigd door dr snuggles op 10-05-2004 20:54 ]

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:44

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

wwillem schreef op 10 mei 2004 @ 19:11:
Ik heb een mailtje wat encrypted is met mijn eigen certifikaat gekregen. Prima natuurlijk, maar mijn email programma ziet het niet als een encrypted bericht :(. Het bestaat namelijk uit tekst + encoded tekst ipv de gebruikelijke encoded tekst alleen.

Email programma; The Bat
Encryptie: S/Mime certifikaat
Melding in mail: This is a multi-part message in MIME format...

Er zit in het mailtje een smime.p7s file toegevoegd, ipv het gebruikelijke smime.p7m. Nu heb ik al geprobeerd het mailtje in Mozilla te openen, wat normaal wel gaat met encrypted mailtjes (mozilla heeft ook het certifikaat). Maar ook Mozilla ziet het mailtje niet als zijnde encrypted.

Wie weet hoe ik het mailtje toch kan lezen met mijn certifikaat :?
Ik heb even gezocht via Google, maar daaruit kreeg ik de indruk dat een smime.p7s file niet een gecodeerd bericht is maar juist een signature.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
MetroidPrime schreef op 10 mei 2004 @ 20:08:
Ik heb even gezocht via Google, maar daaruit kreeg ik de indruk dat een smime.p7s file niet een gecodeerd bericht is maar juist een signature.
Hey inderdaad. Ik zie het nu ook als ik zoek naar p7s in google. Van wie zou die signature dan zijn vraag ik mij af. Van mij of van de verzender :?

Ik ben nu een wel te encrypten en het niet te encrypten mail aan het vergelijken:
Goed:
MIME-version: 1.0
Content-type: application/x-pkcs7-mime; name=smime.p7m
Content-transfer-encoding: base64
Content-disposition: attachment; filename=smime.p7m
Content-description: S/MIME Encrypted Message
Anders enrypted:
Content-Type: application/pkcs7-signature; name="smime.p7s"
Content-Transfer-Encoding: base64
Content-Disposition: inline; filename="smime.p7s"
Content-Description: smime.p7s
Er staat bij Content-Disposition wel dat de signature niet als attachment is toegevoegd (zoals gebruikelijk), maar in het mailtje zelf (inline). Hier staat nog info hoe de header van een mailtje er uit zou moeten zien. Het originele mailtje heb ik aangepast, maar hij blijft onleesbaar.

Vreemd iets: er zit geen p7m file bij het mailtje met problemen.Zou die onderweg verloren zijn oid :?

[ Voor 18% gewijzigd door dr snuggles op 10-05-2004 20:46 ]