Als eerste wil ik ff beginnen dat ik weet dat dit al is langsgekomen, maar dit is toch net iets anders.
Probleem: Ik heb hier de volgende opstelling:
KabelModem->Router->(wireless) Router
Achter de eerste router zitten 3pc's en een link naar de andere router.
Achter de tweede router zit mijn pc + wireless Inet voor mijn laptop (+ soms meer pc's)
Ik kreeg makkelijk internet, dus dat is het probleem niet, maar als ik iets download, cs speel of wat dan ook krijg ik kleine timeouts. Dit is ongeveer om de 30 sec. dit timeout duurt dan ongeveer 0.4 sec.
En dit is heel irritant voor cs, en vooral voor diablo. want als je bij diablo een timeout hebt disconnect je, maar blijf je nog wel 1 min in de game.
Met DU meter zie je als je een groot bestand download een mooie rode balk, die om de paar cm helemaal wit is tot de grond. (Maar ook bij lage snelheden is dit het geval)
Dit probleem doet zich alleen voor als ik de router er tussen heb (daarom weet ik ook dat het aan de router ligt, een HUB werkt ook goed)
Opstelling:
kabel modem: COM21 (chello)
Router 1: E-tech router (wit kasje staat verder geen type numme op)(192.168.1.1)
Router 2: SWEEX Wireless Breedband Router/ Acces Point 11G 54 Mbps (192.168.62.1)
Alles systemen draaien op XP
Ik weet zelf wel een oplossing maar die is onpraktisch en geldverspilling:P
Namelijk router-> switch (mijn pc)-> (wireless) router (laptop)
Iemand wel een praktische oplossing?
Probleem: Ik heb hier de volgende opstelling:
KabelModem->Router->(wireless) Router
Achter de eerste router zitten 3pc's en een link naar de andere router.
Achter de tweede router zit mijn pc + wireless Inet voor mijn laptop (+ soms meer pc's)
Ik kreeg makkelijk internet, dus dat is het probleem niet, maar als ik iets download, cs speel of wat dan ook krijg ik kleine timeouts. Dit is ongeveer om de 30 sec. dit timeout duurt dan ongeveer 0.4 sec.
En dit is heel irritant voor cs, en vooral voor diablo. want als je bij diablo een timeout hebt disconnect je, maar blijf je nog wel 1 min in de game.
Met DU meter zie je als je een groot bestand download een mooie rode balk, die om de paar cm helemaal wit is tot de grond. (Maar ook bij lage snelheden is dit het geval)
Dit probleem doet zich alleen voor als ik de router er tussen heb (daarom weet ik ook dat het aan de router ligt, een HUB werkt ook goed)
Opstelling:
kabel modem: COM21 (chello)
Router 1: E-tech router (wit kasje staat verder geen type numme op)(192.168.1.1)
Router 2: SWEEX Wireless Breedband Router/ Acces Point 11G 54 Mbps (192.168.62.1)
Alles systemen draaien op XP
Ik weet zelf wel een oplossing maar die is onpraktisch en geldverspilling:P
Namelijk router-> switch (mijn pc)-> (wireless) router (laptop)
Iemand wel een praktische oplossing?
Flying High!