[debian] ipchains

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
router met 5 clienten
router heeft debian 3.0 (woody) met kernel 2.2
2 netwerkkaarten
int eth1
ext eth0

Ik heb een kant en klaar firewall script van http://www.aboutdebian.com/firewall.htm gehaald.

Nu werkt alles prima. Alle computers kunnen elkaar vinden/ineternetten noem maar op.

Alleen kan ik geen verbinding maken van buitenaf op mijn netwerk. op 192.168.9.3 draai ik een webserver en op 192.168.9.4 draai ik emule poort 4662.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dat script aanpas zodat het deze poorten doormapt?

Heb overal gezocht, maar wordt meer over iptables dan over ipchains gesproken.

Can`t live without the mods

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:40
ipfwadm is wat je zoekt.

Trouwens beter zoeken zou ook geen kwaad kunnen: http://www.tldp.org/HOWTO/IPCHAINS-HOWTO.html

[ Voor 68% gewijzigd door Wilke op 10-05-2004 18:38 ]

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Older 2.1.x kernels will probably work with ipfwadm 2.3.0. Kernels 2.1.102 and above and the upcoming 2.2.x kernels will not work with ipfwadm. For these kernels, you need the new ipchains utility. Read all about it on the ipchains home page which also refers to an extensive HOWTO, including a list of differences between ipfwadm and ipchains.
Zoals te lezen is op die site kan ik er niets mee.. ik heb kernel 2.2.0

Andere suggestie misschien?

Can`t live without the mods

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tja, dat ga je dan zelf maar uitzoeken. Ik zal je een beetje een richting opsturen. Portforwarding is wat je zoekt, en er is vast wel ergens een goede Howto te vinden hierover.
Lees ook even de NOS policy - updated 01/04/03 en de FAQ Non-Windows Operating Systems - update: 08/04/2004 door voordat je hier een topic start.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:40
'ipmasqadm portfw' dan (ik begin oude kernel versies door elkaar te halen blijkbaar).

Trouwens dat staat ook gewoon in de NOS FAQ: Kan ik ook servers op het interne netwerk toegankelijk maken op internet met linux?. Dus het 'ik heb overal gezocht' argument, tsja :/

Dit topic is gesloten.