Toon posts:

Installatie Acer 1511mli -> NTLDR ontbreekt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag deze nieuwe laptop binnen gekregen,

uiteraard direct de acer installatie eraf gegooid, en de winxp pro installatie gestart,
bij het installeren van winxp pro echter, bleek de cd beschadigd te zijn, dus ik start opnieuw op om het met een nieuwe cd te proberen:

NTLDR ontbreekt
Druk CTRL+ALT+DEL om opnieuw te proberen.

Boot order op CD-ROM eerst gezet, nog steeds boot de laptop niet van mijn nieuwe goede windows xp cd. Hij blijft enkele seconden na het opstarten van de pc komen met de bovenstaande melding, heeft iemand een suggestie die me kan helpen?

Behalve terug sturen dan,

Alvast Bedankt.

- Chaf

Verwijderd

Uit je verhaal blijkt niet wat er nu kapot is. De cd of de cdrom speler? In het eerste stuk lijkt het de cd rom te zijn.

Misschien kan je iets duidelijker neer zetten wat je geprobeerd hebt?

Bijvoorbeeld; heb je de backup cd's van acer al getest of doet die cd rom (defecte?) het wel in een andere pc?

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Ey Chafgrenade, om te beginnen welkom op GoT (Gathering of Tweakers).
Je hoeft hier je naam niet onder je posts te zetten ;)

Ik zou eens proberen om knoppix te draaien, deze is te downloaden op www.linuxiso.org. Dit wordt veel gedaan bij pc winkels om even snel te kijken of het systeem stabiel is. Als knoppix goed draait dan zal het waarschijnlijk niet aan de cd of speler liggen

Als ik je post zo lees denk ik als eerste aan een geheugen probleem.

[ Voor 11% gewijzigd door Pim. op 10-05-2004 18:35 ]

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Pim. schreef op 10 mei 2004 @ 18:34:
Ey Chafgrenade, om te beginnen welkom op GoT (Gathering of Tweakers).
Je hoeft hier je naam niet onder je posts te zetten ;)

Ik zou eens proberen om knoppix te draaien, deze is te downloaden op www.linuxiso.org. Dit wordt veel gedaan bij pc winkels om even snel te kijken of het systeem stabiel is. Als knoppix goed draait dan zal het waarschijnlijk niet aan de cd of speler liggen

Als ik je post zo lees denk ik als eerste aan een geheugen probleem.
Nee hoor, ik denk niet dat dit met het geheugen te maken heeft. NTLDR is namelijk een bestand dat windows gebruikt met het booten ;)

Probeer anders ff van je floppy te booten en een format te doen.
Ik heb ook ooit last van zon soort probleem gehad en dat heb ik toen uit eindelijk opgelost met 2 partition magic disks.

Het zit zo: Xp zijn installatie ging fout. Daarna wil hij toch xp booten want hij denkt dat het OS op de hdd staat.

Als de hdd leeg is zou dit probleem dus weg moeten zijn ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Roberto op 10-05-2004 18:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat ik helemaal niets kan draaien op mn laptop omdat ik direct na opstarten de foutmelding krijg, zelfs als ik in het boot menu kies voor de CD-ROM speler verschijnt deze melding

• Roberto
Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 18:38:
Het probleem is dat ik helemaal niets kan draaien op mn laptop omdat ik direct na opstarten de foutmelding krijg, zelfs als ik in het boot menu kies voor de CD-ROM speler verschijnt deze melding
Dus ook niet van je floppy?

Restore default settings in het bios?
En kun je niet in de recovery console komen?

Verwijderd

Topicstarter
settings heb ik ge-reset, zonder enkel nut.
en floppy zit er in deze laptop helaas niet in.

Ik ben zelfs systeembeheerder maar ik ben in dit geval ten einde raad.

Verwijderd

Hoe heb je windows xp er dan af gegooid? Probeer anders een netwerk boot.

• Roberto
Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 18:47:
settings heb ik ge-reset, zonder enkel nut.
en floppy zit er in deze laptop helaas niet in.

Ik ben zelfs systeembeheerder maar ik ben in dit geval ten einde raad.
Tja er is in iedergeval 1 optie waarvan ik weet dat deze werkt. Maar dat is gewoon onhandig om te doen. Maar het kan wel..

Je kunt je hdd via een bracket in je normale pc hangen en hem dan formaten.
Dit zou jouw problemen moeten oplossen, ik doe het zelf ook wel eens met hdds van pcs die helemaal vanslag zijn :)

Ik hoop dat je hier geen gebruikt van zult moeten maken, maar die optie is er tenminste nog :)

Verwijderd

Topicstarter
Netwerk boot heeft het opgelost, blijkbaar was het een combinatie van slechte win cd en een gare (nu al..) cd-rw!

Bedankt voor de support mensen.
Pagina: 1