Toon posts:

[premiere e.a.] wat doen jullie als jullie klaar zijn

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
met monteren en je hebt je dvdje gebrand of weet ik veel wat. Wat doen jullie dan met je ruwe avi bestanden en je project file enzo? Ik heb namelijk een videoproject en daarbij 14 gig aan projectbestanden die ik dus samen heb gemonteerd etc. Omdat ik bang ben dat ik later nog eens iets wil veranderen ofzo, wil ik het dus niet weggooien. Nou vraag ik mij dus af wat jullie nou doen met je bronmateriaal als je zo'n groot project hebt en je bent klaar met het maken van je film?
Nou lukt op dvd branden al niet dus er zal tog wel een andere innovatieve oplossing zijn?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2004 18:25 ]

• StalieN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09-2024
hmm... ik gooi ze altijd weg... filmpje op DVD op mini-DVtje en de rest weg... zonde van m'n ruimte... tja tligt er ook aan wat voor project zeg het is... ik maak een keer in de maand een filmpje voor een jongerenbijeenkomst in de kerk... en die zet ik voor mezelf nog op DVD, maar daar verander ik niks meer aan, hoewel ik soms nog iets zie wat ik wil veranderen, maar ja... te laat is te laat :)
maar zijn back-up tapes geen idee..? kweetniet wat dat kost enzo...

www.stevelock.nl

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-05 13:29
Ik probeer de rauwe avi-file dan te comprimeren op zo'n manier dat de boel wel backupbaar is en later weer om te zetten is in de oorspronkelijke avi.
14 GB aan DV-film is iets meer dan een uur aan film toch?
Ik zou het comprimeren in een divx met een zo hoog mogelijke bitrate, zodat het op een dvdr past (bij voorkeur 2x, gezien de onbekendheid van de houdbaarheid van dvdr)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
TD-er schreef op 10 mei 2004 @ 18:30:
Ik probeer de rauwe avi-file dan te comprimeren op zo'n manier dat de boel wel backupbaar is en later weer om te zetten is in de oorspronkelijke avi.
Ik zou het comprimeren in een divx met een zo hoog mogelijke bitrate, zodat het op een dvdr past (bij voorkeur 2x, gezien de onbekendheid van de houdbaarheid van dvdr)
dat divx idee is op zich wel aardig... misschien dat ik daar maar eens wat mee moest gaan doen :)
StalieN schreef op 10 mei 2004 @ 18:29:
hmm... ik gooi ze altijd weg... filmpje op DVD op mini-DVtje en de rest weg... zonde van m'n ruimte... tja tligt er ook aan wat voor project zeg het is... ik maak een keer in de maand een filmpje voor een jongerenbijeenkomst in de kerk... en die zet ik voor mezelf nog op DVD, maar daar verander ik niks meer aan, hoewel ik soms nog iets zie wat ik wil veranderen, maar ja... te laat is te laat :)
maar zijn back-up tapes geen idee..? kweetniet wat dat kost enzo...
nou ik heb dus wel een tapestreamer, maar die tapes zijn ontiegelijk duur en ik heb er 1tje van "maar" 8 gb ...

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2004 18:53 ]

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 08:42

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

rarren en op dvd branden, of een hd rack kopen waarbij je voor iedere klant een nieuwe HD in rekening brengt met zijn ruwe materiaal

Stoer; Marduq

• TD-er
Op een DV-camera met DV-in kun je natuurlijk ook het rauwe materiaal op opslaan.
Zo'n DVtapje is ook niet heel erg duur.
Ik weet alleen niet of je precies dezelfde file terug krijgt (wat betreft lengte), zodat je de premiere projectfile opnieuw kunt gebruiken in geval van editen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

idd een nieuwe HD kopen...

maar dat is natuurlijk alleen interessant als je een betaalde opdracht hebt :)

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 08:42

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

als het niet betaald wordt dan ga ik voor de DV oplossing en een batch file waarmee je je project in een keer opnieuw kunt capturen

* XangadiX slaat het ruwe materiaal voor zijn shows ook op op DV ivm kostenbesparing ;)

Stoer; Marduq

Verwijderd

Topicstarter
XangadiX schreef op 11 mei 2004 @ 11:36:
als het niet betaald wordt dan ga ik voor de DV oplossing en een batch file waarmee je je project in een keer opnieuw kunt capturen

* XangadiX slaat het ruwe materiaal voor zijn shows ook op op DV ivm kostenbesparing ;)
jah dat is op zich wel een goede oplossing dat ik het ruwe materiaal idd weer op een dv bandje zet. Het filmpje is gewoon een project voor school, dus ik verdien er verder geen cent mee ofzo...
Zijn er dan ergens sites oid waar wordt uitgelegd hoe je dit het beste kunt aanpakken of software ofzo?

thx :)

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-05 11:31

The Bad Seed

Chaotic since 1983

TD-er schreef op 10 mei 2004 @ 18:30:
Ik heb niet direct ervaring met DV bewerking, maar is een losless codec zoals HuffYUV niet beter als je mogelijk later nog wat wil bewerken? Zo ben je er tenminste zeker van dat je beeldmateriaal er exact hetzelfde blijft uitzien, iets wat je met DivX niet kan garanderen. :)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-05 10:11
(jarig!)
In een simpel programma als Ulead VideoStudio 7 is het heel makkelijk om je opname terug te zetten naar DV-tape, ken Adobe Première (helaas) niet, maar het is als je even zoekt denk ik niet zo heel moeilijk :)

• TD-er
Duracell schreef op 11 mei 2004 @ 19:50:
[...]

Ik heb niet direct ervaring met DV bewerking, maar is een losless codec zoals HuffYUV niet beter als je mogelijk later nog wat wil bewerken? Zo ben je er tenminste zeker van dat je beeldmateriaal er exact hetzelfde blijft uitzien, iets wat je met DivX niet kan garanderen. :)
een lossless codec geeft veel grotere files en is dus om die reden vrijwel niet te backuppen. (raw-video is 720*576*24bit*25fps = 31 MB/s. lossless comprimeren haalt echt geen 1:10, dus het blijft onhandelbaar)
Daarnaast zijn een hoop applicaties geoptimaliseerd om met DV-codec te werken.
DV is ongeveer 3½ MB/s en is qua kwaliteit zeer acceptabel. Alle verliezen die je zult hebben zullen vrijwel niet veroorzaakt worden door die codec.
Een DV camera slaat de video op in een DV-codec en is dus ook prima geschikt als backupdrive. Er past een uur op een tape van een paar euro. (da's 3600 * 3½MB ~ 12.6 GB)

DivX geeft zeker verliezen ja, maar die zijn echt zeer laag (als in meetbaar, niet zichtbaar) wanneer je met bitrates van zo'n 4 - 5 Mbit gaat werken (= 2 uur op een DVDr). Normale divx-films die je download zitten meestal op 700 MB voor 90 mins, wat zo'n 1 Mbit is.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:22

ReseTTim

Chocolate addicted

ik ga binnenkort een dv cam kopen.. daarop moet dv-in/out en analoog in/out hebben. voordeel is dat je het weer terug kan zetten op de tape :)

iig wat ik wil is gewoon de originele tapes houden.. dus ga je iets nieuws filmen.. koop een nieuwe tape.. altijd leuk voor later... en een tape kost iets van 6,= voor 60min. is vind ik te doen..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Pagina: 1