Tiscali vs. Demon

Pagina: 1
Acties:

• xyl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-05 08:24
Na het doorworstelen van vele pagina's forum, zit ik toch nog met de vraag: welke provider. Ik wil een eenvoudig abonnement, 512 vind ik in principe al voldoende. Daarbij wil ik, op en top Nederlander zijnde, het liefst zo min mogelijk betalen.

Demon express: 19,95 p/m, FUP, 75 euro eenmalig, 100 voor modem of zoiets
Tiscali surf: 24,95 p/m, 2000MB, nu actie anderhalf jaar voor 15 euro, modem/entree gratis
Tiscali smart: 29,95 p/m, 4000MB, nu actie anderhalf jaar voor 17 euro, modem/entree gratis

Er wordt redelijk wat geklaagd over Demon, over Tiscali lees ik niet zo veel. Echter, Demon is door de consumentenbond verkozen. Ik gok dat ik het met 2000 wel zal redden, met 4000MB zou dat toch zeker moeten lukken. Ik zit geen hele dagen achter internet.

O ja, zijn die standaard modems altijd goed genoeg? Ik wil er een accespoint achter hangen.

Ik weet trouwens dat iedereen hier XS4all goed vindt, maar ik vind bovengenoemde twee toch wel erg veel goedkoper...

Verwijderd

ik heb net die prepay aanbieding van tiscali afgesloten (de 4mbits variant dan)
ben erg tevreden (modem+lijn in 4 dagen).

kleine lettertjes:
-gratis modem is usb. ethernetmodem (30 eur extra) is een dhcp-router (zyxel prestige 650R-31)
-je betaalt anderhalf jaar vooruit, en daarna nog 6 maanden het volle pond (je kan ook na een jaar opzeggen, maar dan ben je heel duur uit omdat je nog 6 maanden prepay hebt dan)
-overschrijden datalimiet kost 50ct/100mb, met een max van 12,50

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2004 18:37 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
^^^ Wat je dus niet hebt bij Demon :)

De Zyxel Prestige 650R-31 die je bij Demon koopt (en eventueel voor de extra 30 euri bij Tiscali) is voor simpel gebruik meer dan genoeg. Je kunt er wat poortjes op mappen natuurlijk en zelfs MRTG-grafiekjes uitlezen via SNMP. Hij wordt door Demon standaard in bridged-mode afgeleverd, maar je kunt hem zo omzetten in router-mode (ff www.zyxel.nl/p650 checken).

Geen (expliciet) datalimiet is wel zo fijn natuurlijk, ook al DENK je er niet overheen te gaan :)

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Tiscali over hun eigen (BabyXL) netwerk is erg goed.
Ben zelf erg tevreden over, maar ik heb nog een ouderwetse abo zonder datumlimiet :)

Potentiele minpunten: datalimiet. Virusscan op je pop3 is niet gratis. (Maar die gebruik ik dan weer niet)
Heb wisselende verhalen gehoord over de Helpdesk, ik heb ze zelf nog nooit hoeven bellen, de lijn heeft er in twee jaar twee keer een paar uur uitgelegen. Waarvan één keer aangekondigd... (Maar dat wist ik niet omdat ik m'n tiscali mail niet lees)

Pluspunten: Lijn is snel, ping is laag. en als je een netwerkkaart op dhcp kan zetten kan je het installeren.

Firmpete on Aerie Peak

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:57

Wokschotel

Op 6 wielen

Als je nu een Demon-abo neemt en Tiscali (op hun eigen netwerk) is ook mogelijk, dan is de kans groot dat je Demon-abo ook via het Tiscali-netwerk loopt. Dit aangezien Demon op dit moment liever mensen via Tiscali (vh. babyXL) aansluit dan via BBned. Maar een harde garantie is het natuurlijk niet.

• xyl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-05 08:24
Ik weet niet meer op welke pagina ik het heb gevonden, maar daar stond dat voor mijn postcode (4105 ZM) Demon alleen via BBned mogelijk was. Echter, Tiscali geeft op de eigen site aan dat ik via hen alle abonnementen kan krijgen, dus dat zou dan via hun netwerk moeten gaan.

Ik twijfel nog steeds over de datalimiet, maar gezien de maximale extra bijdrage van 12, 50, denk ik dat ik toch voor Tiscali ga...
Pagina: 1