Toon posts:

IBM PS/2 386-16

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IBM Personal System 2 Model 8580 386 16Mhz

Met twee IBM harde schijven van 70MB --ieder zo groot als een steelpan-- en twee 3,5" Alps floppydrives. Met 500Watt voeding (200volt 2,7 A). Extra 8MB geheugen-kaart. Kleine Muis- en Toetsen-aansluiting.

Ik start hem op en krijg dan een zwart scherm met witte letters; het geheugen wordt geteld (slechts 1700 kB o.i.d.) en er verschijnen twee cijfers (120 en 240 o.i.d.).
Ook ratelen de floppy-drives. Ik heb er een bootfloppy in gestoken maar die 'pakt' hij niet. Nieuw BIOS?

Vraag: kan ik (leek) hier nog wat mee doen? Kan ik er nog een heel oud OS op installeren?
Of is dit enkel goed voor de sloop? Of voor een museum? ;)

Ik dacht dat ik de kast kon gebruiken, maar die kan geen cdrom-speler --in de breedte-- aan...

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
dos?

Verwijderd

Windows 3.11 :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
je moet waarschijnlijk een (nieuw) bios installeren. een vriend van mij had een paar jaar geleden ook zo'n ding en die startte ook niet op (hij bootte alleen nog naar een soort basic); hij was toen naar een IBM servicecentrum geweest en daar hebben ze de bios geinstalleerd, maar dat was gewoon vanaf floppy's dus dat kun je zelf denk ik ook wel doen..

en over die 8MB geheugenkaart, die kaart ondersteund waarschijnlijk alleen EMS geheugen en is dus niet geschikt voor windows 3.11. Als je windows draait heb je gewoon 1700KB ram.. die gehuegenkaart moet je dan maar gebruiken als ramdrive ofzo..

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

Die getallen die verschijnen zijn codes omdat (zeer waarschijnlijk) de configuratie gewijzigd is. Bij IBM kan je (als je geluk hebt, tenminste) 2 images downen, (configuration en diagnostics) voor deze computer. Je kan de IBM dan opstarten en in de bios komen. Daarna kan je er gewoon dos en win 3.11 op installeren

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.