Toon posts:

Netwerk aangelegd==> Lag op Client Pc.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi..

Eergister is mijn Vader de trotse eigenaar van een Super Uber duber PC.
Aangezien ik er al zo eentje had hadden we besloten om een klein netwerkje tussen die pc's te maken... So far So good!!
Dus 2 NIC's (Netwerkkaarten) In me vader zijn pc gedaan (Zijn pc is de server.) En een Utp cat5 kabeltje naar mijn NIC(Pc) getrokken.. (de client).

Internet gedeeld en alles loopt als een trein..
Geen problemen met browsen, downloaden etc.
Maar nu komt het..
Ik wou vanmiddag mijn favoriete spelletje spelen (Unreal Tournament) Maar tot mijn grote verbazing had ik last van grote lag (Ping van ongeveer 300++).
Ik dus met UT 2k3 proberen maar weer hetzelfde probleem (Idem voor CS) :(

Dit zou niet zo moeten zijn aangezien ik een nette 1Mbit lijn hier heb liggen, En Als ik op de server pc ga spelen heb ik weer geen lag!
Ik heb al een aantal dingen geprobeerd op aanraden van anderen (Ik heb de netwerkkaarten op Full Duplex gezet, en een aantal andere firewalls geprobeerd, maar niks hielp!)
Daarom deze post. Help :?

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 15:23

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Probeer beide netwerkkaarten eens op half-duplex te zetten. Sommige netwerkkaarten kunnen niet met elkaar overweg op full-duplex of auto-sensing. Probeer ook beide kaarten eens op 100Mbit te forceren.

Wat gebeurd er trouwens als je de server pc pingt?

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Verwijderd

bij netwerk eigenschappen op alle pcs QoS packet scheduler uitvinken en/of deïnstalleren wegen kutheid en lagveroorzaking.

Verwijderd

Topicstarter
Pingen naar *.mshome.net [IP****] met 32 byte gegevens:

Antwoord van ip: bytes=32 tijd<1 ms TTL=128

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 18:19:
bij netwerk eigenschappen op alle pcs QoS packet scheduler uitvinken en/of deïnstalleren wegen kutheid en lagveroorzaking.
Dus die QoS packet ding lekker weggooien..
Ennuh die andere laten staan? (Me oom hebt ook het NwLink protocol geinstalleerd..weet niet of dat van toepassing is?)

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 15:23

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 18:19:
Pingen naar *.mshome.net [IP****] met 32 byte gegevens:

Het lijkt me dan dat er op de server pc iets mis is. Welke software gebruik je om het verkeer naar het internet te forwarden?

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Verwijderd

Topicstarter
Jongens! (En meisjes misschien ook wel)
Het is toch echt etenstijd nu, ik zal daarna weer terugkomen om al uw vragen te beantwoorden! _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
MetroidPrime schreef op 10 mei 2004 @ 18:22:
[...]

Het lijkt me dan dat er op de server pc iets mis is. Welke software gebruik je om het verkeer naar het internet te forwarden?
?
Ik gebruik geen software.
Gewoon de standaard XP wizard netwerk wizard gebruikt.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 18:23:
Gewoon de standaard XP wizard netwerk wizard gebruikt.
En het is niet je OpenGL screensaver, die aangesprongen is? Je zal niet de eerste zijn..

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

Topicstarter
Burne schreef op 10 mei 2004 @ 18:29:
[...]

En het is niet je OpenGL screensaver, die aangesprongen is? Je zal niet de eerste zijn..
Ik heb niet dat ik weet een screensaver...Denk dat ik maar fftjes op me centjes ga wachten en dan zo een stomme router ga kopen..

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

hier komt mijn standaard vraag . die crosslink is dat een "doe het zelf" kabeltje ?

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op 10 mei 2004 @ 20:14:
hier komt mijn standaard vraag . die crosslink is dat een "doe het zelf" kabeltje ?
Ik heb die kabel niet zelf inelkaar gezet nee? gewoon in de winkel gekocht :P
moet ik een andere kabel hebben dan?

Verwijderd

nee, kabel-kutheid lijdt tot algeheel slechte performance, en juist de hoeveelheid data die nog door een brakke kabel komt kan genoeg zijn om wél goed internet te hebben maar geen fijne netwerkverbinding. dit is bij jou niet aan de hand. gekochte kabels zijn per definitie goed, tot het tegendeel bewezen is.

Heb je QOS al weggehaald en je server nagekeken op het niet hebben van allerlij bezigheden tijdens je games?
post ook gelijk even wat er gebeurt als je probeert te pingen naar een server buiten je eigen netwerk, bijvoorbeeld www.tweakers.net

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb QoS niet weggehaald maar uitgevinkt..(Zal wel hetzelfde zijn toch)

Pingen naar www.tweakers.net [213.239.154.35] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=283 ms TTL=249
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=462 ms TTL=249
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=164 ms TTL=249

Ping-statistieken voor 213.239.154.35:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 3, verloren = 1
(25% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mil
liseconden:
Minimum = 164ms, Maximum = 462ms, Gemiddelde = 303ms

Deze ping is gemaakt op mijn pc (De Client)

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
Dat zal hele slechte pingtijden SnEeZeR. De gebruikelijke ADSL verbinding die idle is heeft ping tijden van 10-20 ms naar www.tweakers.net (vanuit Nederland dan). Het lijkt me eerder dat je ADSL verbinding niet idle is, ben je iets aan het downloaden toevallig?

Heb je al geprobeerd om beide netwerkkaarten in andere modussen te zetten? Zoals 100 mbit half duplex, 10 mbit half duplex, etc?

Wat ook nog mogelijk is, dat je een MS.Blaster variant hebt (zou niet zo zijn als je regelmatig Windows Update draait). Daar zou via het volgende achter kunnen komen: Start -> Run/Uitvoeren -> typ: 'cmd' -> OK -> typ dan in het command prompt 'netstat' en kijk als je ook heeeel erg veel connecties hebt. Zo jah: Dan heb je waarschijnlijk een MS.Blaster variant.

[ Voor 47% gewijzigd door AK47 op 11-05-2004 17:31 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Staat er wellicht iets van kazaa/emule of iets anders aan op de server?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb allebij de netwerkkaarten al op full en half duplex gedaan, en dat maakt geen verschil..
op de server pc draait op het moment alleen MSN.
Zoals ik al zij is mijn downloadsnelheid nog precies hetzelfde.
Het klopt wel dat er op de Server pc erg veel rare connecties zijn.. ik zal nu wel even kijken..
En ja hoor allerlij connecties naar vooral *.tiscali.fr :?
Ff virus scanner dr overheen gooien??

Edit: Ik heb geen ADSL maar Kabel (1Mbit)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 17:38 ]

• Icey
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 17:37:
Lijkt me geen onverstandig iets, zoiezo moet je op elke pc met internet een virusscanner hebben, is het niet voor jezelf, doe het dan voor de community.

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 17:37:
Ik heb allebij de netwerkkaarten al op full en half duplex gedaan, en dat maakt geen verschil..
op de server pc draait op het moment alleen MSN.
Zoals ik al zij is mijn downloadsnelheid nog precies hetzelfde.
Het klopt wel dat er op de Server pc erg veel rare connecties zijn.. ik zal nu wel even kijken..
En ja hoor allerlij connecties naar vooral *.tiscali.fr :?

Edit: Ik heb geen ADSL maar Kabel (1Mbit)
Download ff een MS.Blaster fix. Google daar ff'kes naar :)

Verwijderd

Topicstarter
Zou het niet iets anders kunnen zijn? (Adware bijvoorbeeld?)
Aangezien mijn vader soms nogal een pervert kan zijn :o
Eerste dag dat hij gecomputerd had merkte ik al op dat er een aantal NoCreditcard links op de desktop waren toegevoegd..
(Uiteraard gelijk verwijdert met Adaware).

Maarja ik ben nu de server pc aan het scannen... hopen dat het wat oplevert..

En Btw: Na de installatie van WindowsXP gelijk alle Updates geinstalleerd..

• Icey
Mijn voorkeur gaat uit naar mcafee stinger, indien de TS geen virusscanner heeft vermoet ik dat hij wellicht vaker te pakken is genomen...

http://vil.nai.com/vil/stinger/

Stinger is een tooltje van mcafee die een groot aantal bekende virussen in 1x te pakken kan nemen B)

[ Voor 24% gewijzigd door Icey op 11-05-2004 17:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Icey schreef op 11 mei 2004 @ 17:55:
Mijn voorkeur gaat uit naar mcafee stinger, indien de TS geen virusscanner heeft vermoet ik dat hij wellicht vaker te pakken is genomen...

http://vil.nai.com/vil/stinger/

Stinger is een tooltje van mcafee die een groot aantal bekende virussen in 1x te pakken kan nemen B)
Icey u bent de man!! _/-\o_
Bedankt!! Het waren dus die virussen die al die lag veroorzaakte!! Geweldig.. :D

• Icey
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 19:05:
[...]

Icey u bent de man!! _/-\o_
Bedankt!! Het waren dus die virussen die al die lag veroorzaakte!! Geweldig.. :D
Nu is het dus tijd om een goede virusscanner te installeren, mcafee, kaspersky etc. Update, scannen.... Daarna je bak goed update met windows update, om te voorkomen dat er meer opkomt. GEvolgd door een adaware, die je uiteraard eerst geupdate heb, anders schiet je er niks mee op.

Jij blij met een goede ping, en je paps blij met een snellere virusvrij bak :)

Verwijderd

Topicstarter
Icey schreef op 11 mei 2004 @ 19:22:
[...]

Nu is het dus tijd om een goede virusscanner te installeren, mcafee, kaspersky etc. Update, scannen.... Daarna je bak goed update met windows update, om te voorkomen dat er meer opkomt. GEvolgd door een adaware, die je uiteraard eerst geupdate heb, anders schiet je er niks mee op.

Jij blij met een goede ping, en je paps blij met een snellere virusvrij bak :)
Juh bedankt!!
Ik heb nu Norton Trial versie gedownload..
Windows updaten doe ik sowieso wel.. :>
Pagina: 1