Toon posts:

[vb.net] data verzenden tussen formulieren

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al de halve middag bezig om een string van het ene naar het andere formulier te krijgen, de situatie is als volgt:

Ik heb een programma met een login scherm (frmlogin). Dit loginscherm wordt aangeroepen in de formload van "het programma" (form1). Nu wil ik dus dat de naam de wordt ingetikt bij login wordt meegenomen naar form1 zodat ik daar de naam van de ingelogde gebruiker kan zien.

Alvast bedankt !

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Eens kijken of ik mn antwoord erop krijg voordat het topic gesloten wordt.

Ten eerste: ga eens wat tutorials volgen, want dit is basic basic :+

Ten tweede: Maak een label aan op Form1, bij het inloggen zeg je vervolgens Form1.labelnaam.Text = frmUser.userveldnaam.Text

edit:

gelukt ;)

[ Voor 7% gewijzigd door bigbeng op 10-05-2004 17:52 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:00

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ten tweede: Maak een label aan op Form1, bij het inloggen zeg je vervolgens Form1.labelnaam.Text = frmUser.userveldnaam.Text
Het gemene hiervan is dat je een reference van de ene form aan de andere moet meegeven. :) Zo 1-2-3 werkt dit niet.. :P

whoami had er destijds een vrij uitgebreid stukje over geschreven. Deze is ook terug te vinden in deze FAQ en dan het gedeelte van .Net
Directe link: [rml]whoami in "[ VB.NET] waardes van een andere form?"[/rml]

Aangezien het een vrij uitgekauwd onderdeel is, welke volgens mij ook wel met de search terug te vinden is, gaat deze dicht. :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Dit topic is gesloten.