nVidia nForce platform driver 4.24

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp
Here are the release notes:

WHQL certified kit
Unified drivers with support for nForce, nForce2, and nForce3 products. This package does not include support for dual-processor systems.
General compatibility fixes
Audio Driver Improvements
Introduced NVMixer ? replaces SoundStorm Control Panel for all audio configuration tasks. Note that NVMixer operates best when run at 1024x768 16-bit color
Introduced improved AC ?97 / Soft Audio driver ? adds EQ, speaker cloning, and speaker wizard support
Introduced Speaker Wizard ? incorporates all NVSwap features, ensures correct speaker setup on analog or digital speaker systems
Introduced Cinesurround ? virtual 5.1 mixdown to headphones or 2 speakers
Introduced new Environments ? simple, preset driven sound environments
Enhanced ASIO support and added support for AC ?97 / Soft Audio systems
Added user adjustable ?rear channel creation? support ? adds off, clone, reverb and delay
Added support for Realtek ALC655 codecs, Realtek ALC658 codecs, and 7.1 support for Realtek ALC850 codecs
Added support for WMV-HD audio streams and WaveFormatExtensible calls
Improved playback of mono content
Addressed audio issues in numerous games and applications

Storage Driver Improvements:
Support for Serial ATA controllers
Full NVIDIA RAID functionality on supported platforms
Improved compatibility with 3rd-party drive management, CD ripping and recording software.
Automatic DMA-mode fall-back when data errors are present due to poor cabling
Improved handling of various storage devices

[ Voor 92% gewijzigd door Mister_X op 10-05-2004 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-10 13:40
Kan ze niet installeren, ik krijg dat venster van NVIDIA en dan zown install schermpje en dan niks meer

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ben benieuwd of deze nou eindelijk weer eens samen met de creative sound drivers kunnen werken. Ik zit nu steeds met remix 2.45a te werken, omdat mijn systeem simpelweg niet boot met nieuwere drivers van nvidia + creative drivers.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
nooit last van gehad hoor, heb een creative live player :) hebook nog geen probs gehad met deze drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-10 11:23

Sosabowski

nerd

voor winXP een direct linkje:
Kilkkerdeklik

ff uitprooberen...

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Mister_X schreef op 10 mei 2004 @ 19:31:
nooit last van gehad hoor, heb een creative live player :) hebook nog geen probs gehad met deze drivers.
IK een audigy 2... misschien dat dat het verschil is.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Cyrus The Virus schreef op 10 mei 2004 @ 18:35:
Kan ze niet installeren, ik krijg dat venster van NVIDIA en dan zown install schermpje en dan niks meer
Same here :(. Al verschillende mirrors geprobeerd om fouten in de download uit te sluiten maar het haald niets uit.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski

Sosabowski

nerd

Hier werk ie wel :/

Overigens is dit gewoon een pakket met daarin al een aantal eerder uitgebrachte drivers.

inhoud:
* Audio driver 4.31 (WHQL)
* Audio utilities 4.31
* Ethernet driver 4.16 (WHQL)
* GART driver 3.77 (WHQL)
* Memory controller driver 3.38 (WHQL)
* SMBus driver 4.04 (WHQL)
* Installer 4.38
* IDE NVIDIA driver 4.12

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
AtleX schreef op 10 mei 2004 @ 20:22:
[...]

Same here :(. Al verschillende mirrors geprobeerd om fouten in de download uit te sluiten maar het haald niets uit.
heb ik ook geprobeerd :@

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ze werken prima hier. :)

Voor de rest heb ik niks te melden over deze drivers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epjwpsvk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-05-2024
Hoi ik heb deze drivers gedownload en geinstalleerd. Alles werkt perfect op 1 ding na. Met de oude drivers deed mijn middelste speaker van mijn 5.1 set het nog gewoon goed maar met deze nieuwe drivers krijg ik die middelste speaker met geen mogelijkheid meer aan de gang. Ik heb de oude drivers eerst eraf gegooit en daarna de nieuwe geinstalleerd.
Iemand enig idee wat ik eraan kan doen?

AMD Athlon64 2800+, Asus K8V, 2x 512MB PC3200 DDR SDRAM (PMI), (2x Hitachi Deskstar 7K250 80GB (7200RPM, SATA, 8MB) Raid 0, Club3D GeForce FX5900 XT 128MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Woei, ik heb ze geinstalleerd (gewoon gedownload van de nvidia site).
Goede vooruitgang moet ik zeggen. Nu kan je zelf aangeven welke componenten er geïnstalleerd moeten worden. Ik heb audio uitgezet, want ik heb dus een creative audigy 2... en het mooiste --> Geen problemen met de combi nforce drivers+creative drivers ! :D

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
TIP:

Als je problemen pak het bestand uit wat je gedownload heb ga naar de map C:\NVIDIA\Driver\4.24(of waar die dan ook staat) en open het setup.exe onder windows 2000 compatibiliteit modes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10 14:30
tutti, tis dat ik je probleem nu voor het eerst zie, maar anders had je ook gewoon de files kunnen extracten en de map met de audioutils/drivers kunnen weggooien dat werkt namelijk ook :P

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

M1lamb3r schreef op 10 mei 2004 @ 23:56:
tutti, tis dat ik je probleem nu voor het eerst zie, maar anders had je ook gewoon de files kunnen extracten en de map met de audioutils/drivers kunnen weggooien dat werkt namelijk ook :P
Maar ik weet neit of het precies an de audiodrivers ligt. Bij vorige nforce drivers (werkend en niet werkend) werden ook de audiodrivers geinstalleerd. Ben iig blij dat het nu goed werkt :P

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterFreak
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-10 11:52

MasterFreak

Zeker weten!

Zelf heb ik met de 4.12 IDE drivers dat het branden (van muziek) onder nero vaak mislukt. Dus die installeer ik maar niet. mijn brander betreft een Samsung SW248B. Iemand anders die dit probleem herkend? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu bezig met installeren :). Kga ff ete en dan horen jullie het wel :*)

edit:

Woei wat is die mixer mooi :9~ . Verder werkt het allemaal ook soepeltjes :).

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergej
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
epjwpsvk schreef op 10 mei 2004 @ 23:16:
Hoi ik heb deze drivers gedownload en geinstalleerd. Alles werkt perfect op 1 ding na. Met de oude drivers deed mijn middelste speaker van mijn 5.1 set het nog gewoon goed maar met deze nieuwe drivers krijg ik die middelste speaker met geen mogelijkheid meer aan de gang. Ik heb de oude drivers eerst eraf gegooit en daarna de nieuwe geinstalleerd.
Iemand enig idee wat ik eraan kan doen?
Ja, met deze nieuwe drivers heb je niet meer de optie "create center channel", maar je hebt wel je center channel als je een dolby digital film draait of 5.1 game speelt dan werkt de center channel wel normaal. Dus alleen bij stereo/4.1 bronnen werkt ie niet. Zelfde probleem heb ik ook hier, speakerset=abit sp50 . Wel jammer want stereo liedjes klonken wel wat beter met center channel volume op helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Nawintjuh gebruikt voor Muziek en Films gewoon zijn stereo, die aangesloten is op de onboard soundcard. Stereo is imho gewoon het beste voor muziek en films. En mijn cambridge setje gebruik ik wel voor games icm me Audigy >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergej
  • Niet online
Ik heb een heel irritant probleem met de nieuwe 4.31 audio driver, dit had ik ook al toen ik deze audio driver had geinstalleerd via windows update(4.31 is al tijdje op winUpdate site).

Alles klinkt nu TE boemerig rond 60-80Hertz . Mp's/films enz. Het ligt niet een NvMixer instellingen of aan de equalizer. Dit boomy bass zal je niet zo gauw merken met cheap ass speakers. Mijn speakers zijn Abit SP-50. Analoog aangesloten op mijn Abit nf7-s .(3maal 3.5mm jacks naar>>>6 cinch)

Speaker setup staat op 5.1, stereo komt gewoon uit de 2 frontspeakers en lage tonen worden dus actief gefiltert van de sat'jes en komen uit de sub. Crossover van sub staat op 64Hz "Surround settings">>LFE crossover frequency.

Als meer mensen hier last van hebben laat het dan AUB weten. (ik had btw oude drivers uninstalled en daarna nieuwe gedaan, en kan nu ook niet "rollbackdriver" doen bij de "audio driver" in device manager)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramm
  • Laatst online: 03-10 12:22
er staat bij:
Audio drivers will not install on the following nForce2 products: Chaintech 7NJS. Please use the drivers that come with these products to enable audio functionality.

toch handig voor de mensen die dit bord hebben. :)

ik ga de drivers uitproberen zodra ik m'n pc terug heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanochtend de nieuwe 4.24 driver geinstalleerd. Geen problemen. Mijn systeem loopt net zo vloeiend als met de 3.13

Asus A7N8X-Deluxe
AMD Athlon XP 1800+
Corsiar 256MB PC3200 (2x)
ATi Radeon 9000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe drivers lopen hier ook goed op mijn NF7-S... :)

Dat de centre speaker het niet meer doet had ik al sinds ik de beta van het nieuwe control panel gebruik. De geluidskwaliteit ging wel fink omhoog, maar dat ik mijn centre speaker niet meer aan kan zetten bij stereo vindt ik wel jammer... Klonk idd wel lekker op een laag volume, nou ja verder loopt het allemaal geweldig!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergej
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 20:24:

Dat de centre speaker het niet meer doet had ik al sinds ik de beta van het nieuwe control panel gebruik. De geluidskwaliteit ging wel fink omhoog, maar dat ik mijn centre speaker niet meer aan kan zetten bij stereo vindt ik wel jammer... Klonk idd wel lekker op een laag volume, nou ja verder loopt het allemaal geweldig!
Kan je me aub vertellen welke speakers je hebt of welke receiver/speakers en hoe je hem precies hebt aangesloten, en merk je echt niet dat de bass wat boemeriger klinkt dan met de 3.13 driver pack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en heeft iemand al wat getest en gekeken welke sneller is? en hoeveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpecialWhenLit
  • Laatst online: 17:01

SpecialWhenLit

Crank it to the last Mhz!

Ik vind het een mooi setje drivers maar ik heb zelf problemen met het feit dat de audio driver mijn CPU tot wel 4 graden warmer laat lopen. En dat is dan met waterkoeling ook nog. Op nforcersHQ heb ik nog iemand gevonden die ook dit probleem heeft maar valt het meer mensen op? Blijkbaar legt het audio gedeelte met deze driver een iets hogere taks op je CPU.

EDIT: ik herinner me net dat deze audiodriver ook datapakketjes via Internet wilde versturen, volgens m'n firewall. Spyware? Lijkt me niet dat Nvidia zo dom is of wel?
Let op een file met de naam ~ (staat meestal in je root) en kijk die eens in. Deze file wordt aangemaakt door (de setupprog van) de audiodriver.

[ Voor 31% gewijzigd door SpecialWhenLit op 11-05-2004 20:52 . Reden: Wilde toch ff waarschuwen voor spyware. ]

Luchtkoeling zuigt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergej
  • Niet online
Zelf testen kan geen kwaad :)

heb zelf niks gemerk kwa performance, games en enkele bench's draaien zelfde, worden meer problemen gefixed dan dat performance beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:35
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 20:24:

Moet je doen met de oudere software. Als je de oude drivers nog hebt met het oude control panel, kun je die gebruiken. Gewoon uitpakken (niet installeren), of in de directory kijken, en daar staat ergens dat programma bij (de audio control panel), dan kun je je center speaker ook aan zetten. Ik snap zelf ook niet waarom dat met het nieuwe audio control panel niet kan, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 20:14:
Vanochtend de nieuwe 4.24 driver geinstalleerd. Geen problemen. Mijn systeem loopt net zo vloeiend als met de 3.13

Asus A7N8X-Deluxe
AMD Athlon XP 1800+
ATi Radeon 9000
Zouden ze dan toch EINDELIJK fatsoenlijke IDE drivers hebben gemaakt? _/-\o_

Dit is uberhaupt het eerste positieve bericht dat ik over deze drivers lees... :(

Iemand die deze al heeft gebruikt en een DVD ermee heeft gebrand? Dat was dus echt onmogelijk met versie 3.13 (Heb een Epox EP-8RDA - nForce2)
Ik maak nog steeds noodgedwongen gebruik van de standaarddrivers van Windows, niet zo snel maar in ieder geval stabiel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergej
  • Niet online
Hier hebben ze ook zelfde probleem als ik, met dat boemerige bass

http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=46253

ik ga maar dan 3.13 installeren en 4.24 overheen en "audio driver" uitvinken tijdens installatie zit niks anders op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:05
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 21:00:
[...]

Dit is uberhaupt het eerste positieve bericht dat ik over deze drivers lees... :(

Iemand die deze al heeft gebruikt en een DVD ermee heeft gebrand? Dat was dus echt onmogelijk met versie 3.13 (Heb een Epox EP-8RDA - nForce2)
Ik maak nog steeds noodgedwongen gebruik van de standaarddrivers van Windows, niet zo snel maar in ieder geval stabiel 8)7
ik heb ook versie 3.13 na een format erop gezet en heb dus ook last als ik dvd's brand. Mn hele buffer loopt leeg en kan mijn pc echt niet meer gebruiken. Dus bij dvd's branden is mn pc 15 min niet te gebruiken, i-netten en mp3's spelen heeft ie al moeite mee. Gaat dan erg schokken en muziek hapert heel erg. Terwijl ik bij cd's geen problemen heb.

Heb ook een opox 8rda, kzal die nieuwe drivers eens proberen aangezien ik nu nog steeds 3.13 heb.

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sergej schreef op 11 mei 2004 @ 20:38:
[...]

Kan je me aub vertellen welke speakers je hebt of welke receiver/speakers en hoe je hem precies hebt aangesloten, en merk je echt niet dat de bass wat boemeriger klinkt dan met de 3.13 driver pack?
Ik heb een Philips A5.100, met een veel te dikke subwoofer 8)7 ... Ik heb ze analoog aangesloten (is de enige manier voor deze speakers) met de pluggen ingestoken volgens het boekje van Abit (en dan testen met de speakerwizzard of het goed zit)

Het geluid is idd een stuk "voller" geworden (wat ik beter vindt klinken, zeker op mijn speakers die in het midden een beetje krachten missen), ik heb mijn subwoofer bijna uit staan, en in de EQ instelling heb ik alleen de laagste tonen vrij hoog staan... De andere lage (onder de 500hz) heb ik vrijwel in het midden staan. Natuurlijk staat er geen omgevingsmix aan!

Ik denk dat je eens moet kijken of je je subwoofervolume (achterop ofzo) kunt instellen? Anders gewoon een beetje spelen met de lage tonen instellingen; de 125 / 250 / 500 hz gewoon niet hoog zetten, anders dreunt het idd behoorlijk!

Ik vindt iig dat het met de nieuwe driver een stuk beter klinkt, maar das natuurlijk altijd persoonlijk!!
eX0duS schreef op 11 mei 2004 @ 20:51:
[...]

Moet je doen met de oudere software. Als je de oude drivers nog hebt met het oude control panel, kun je die gebruiken. Gewoon uitpakken (niet installeren), of in de directory kijken, en daar staat ergens dat programma bij (de audio control panel), dan kun je je center speaker ook aan zetten. Ik snap zelf ook niet waarom dat met het nieuwe audio control panel niet kan, maar goed.
Houd je dan wel de hierboven besproken "betere" geluidskwaliteit? Zit die geheel in de driver, of ook gedeeltelijk in het controlpanel? Ik vind het nieuwe controlpanel iig een stuk mooier en handiger, maar de centre speaker weer aanzetten is me ook wel wat waard! Bedankt voor de tip, ik zal het proberen! _/-\o_

quote]RetrolovR schreef op 11 mei 2004 @ 21:00:
[...]

Ik maak nog steeds noodgedwongen gebruik van de standaarddrivers van Windows, niet zo snel maar in ieder geval stabiel 8)7[/quote]

Ik had met de IDE drivers van nVidia het probleem dat mijn IDE DVD rom en mijn CDRW ineens vonden dat ze SCSI waren... En dat was ook niet "bevorderlijk" voor mijn brandprestaties (heeft me een setje cd's gekost voor ik er perongeluk bij uitkwam!) Nu laat ik ze er maar lekker uit, ik heb toch een SATA schijf, dus veel voordeel zal ik er denk ik niet mee halen!

Tering! Wat heb ik weer een berg onzooi bijeen geschreven! Excuses voor de mensen met een scrol-vinger na het doorlopen van mijn post! :P

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski

Sosabowski

nerd

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 21:00:
[...]
Als je Nieuwe nForce IDE drivers zijn uit ! hier kijkt zie je dat veel mensen prima ervaringen hebben met deze IDE driver. Dit is dezelfde die in dit pack zit maar was al een tijd eerder beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergej
  • Niet online
1 tip voor de hifi freaks/liefhebbers :) (en dus degenen met betere speakers) :+

installeer de nieuwe audio driver 4.31 NIET.

Haal alle nvidia drivers weg en installeer nforce drivers 3.13 (met audio driver 3.66 daarin en het oude "soundstorm" control panel)
Installeer hieroverheen deze nieuwe 4.24 pack, maar vink "audio driver" uit.
Zo zal ook niet de nieuwe "NvMixer" worden geinstalleerd, maar functioneel verschilt het zeker niet van Soundstorm control panel. Wel vind ik dat de nieuwe control panel er mooier uitziet maar hoe vaak kijk je nou naar dat ding?

De nieuwe audio driver veranderde ook alle geluiden in Unreal tournament :( .
Ik denk dat het nieuwe EAX files zijn, maar het klonk iig niet mooier, alsof een of ander gare Environment effect of equalizer preset word aangezet met UT, en het klonk verschrikkelijk slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterJD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:33

MisterJD

PC - Gamertag MisterJD NL

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 20:14:

Asus A7N8X-Deluxe
AMD Athlon XP 1800+
ATi Radeon 9000
nou ik moet zeggen dat ik sinds ik de nieuwe chipset drivers heb geinstalleerd heb, dus eerst de oude chipset drivers ge-uninstald heb het is net ofmijn systeem er wel iets sneller van geworden is en heb er geen problemen mee.
specs
- amd athlon xp 2600+
- Asus A7N8X-X met nforce 2 chipset
- maxtor daimond max9 8mb cache
- kingston pc 2700 2x 512 i.v.m. dual channel
- geforce FX5600 ultra 256mb
- onboard audio
- onboard ethernetkaart
- winxphome
- direct x 9.0b

AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Be quiet pure base 501 LX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 21:35
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 23:25:
Houd je dan wel de hierboven besproken "betere" geluidskwaliteit? Zit die geheel in de driver, of ook gedeeltelijk in het controlpanel? Ik vind het nieuwe controlpanel iig een stuk mooier en handiger, maar de centre speaker weer aanzetten is me ook wel wat waard! Bedankt voor de tip, ik zal het proberen! _/-\o_
Jazeker, blijft gewoon hetzelfde. Je gebruikt gewoon de oude versie van het control panel om je center speaker aan te zetten. Als je dat gedaan hebt zul je zien dat je center gewoon blijft werken. Maar je moet die oude drivers dus niet installeren, maar alleen uitpakken of iets, dan staat daar als je even zoekt de oude versie bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:28

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Krijg ze hier niet geïnstalleerd. Als ik de installatie start dan komt er foutmelding dat ik moet nakijken over vorige setups wel helemaal afgemaakt zijn of dat er niks anders draait. Dit is beide niet het geval.

Specs:

Abit NF7-S rev. 2
Win XP Pro SP1

verder niet boeiend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:24
Ik heb het volgende probleem met deze drivers:

Alles werkt perfect behalve de geluidsdriver, deze zorgt er namelijk voor dat de achterste speakers worden uitgeschakeld bij spellen zoals DTM race driver 2. 8)7

Ik gebruik nu de sound driver uit 2.42 met het oude control panel omdat die wel de achterste speakers aanstuurt in spellen.

Ik heb dit probleem bij meerdere spellen. Wel balen want deze driver zou er ook voor moet zorgen dat het geluid spontaal wegvalt bij bijv. splintercell.

De optie clone werkt ook niet.

Het is op dit moment dus een keuze tussen af en toe wegvallend geluid bij splintercell of geluid op maar 2 speakers bij DTM race driver 2.

Daar ik DTM 2 een super spel vindt kies ik op dit moment maar voor de 1e oplossing :(

Iemand dezelfde ervaring en misschien een oplossing

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieStick
  • Laatst online: 03-10 17:14
Nette drivers op IDE na :( Na het installeren van IDE drivers wil me pc niet meer afsluiten en loopt daar vast.

Dit zelfde probleem had ik ook met de 3.13 IDE drivers. De (aangepaste) drivers van MS doen het wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He, hoe zit dat nou met dat geluid, wordt je geluid boemerig als je je on-board geluid gebruikt. Ik gebruik namelijk m'n audigy 2 en het geluid is prima, ik heb echt nergens last. Klinkt zelfs beter lijkt het wel (maar dat zal wel psychisch zijn...).
Voor de rest doen de drivers het ook goed bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergej
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 21:54:
He, hoe zit dat nou met dat geluid, wordt je geluid boemerig als je je on-board geluid gebruikt. Ik gebruik namelijk m'n audigy 2 en het geluid is prima, ik heb echt nergens last. Klinkt zelfs beter lijkt het wel (maar dat zal wel psychisch zijn...).
Voor de rest doen de drivers het ook goed bij mij.
Natuurlijk geldt dit voor de onboard APU 8)7
Aan je audigy2 zal het niks veranderen, zeker iets psychisch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrietveld
  • Laatst online: 29-09-2024
Weet iemand waarom die oude soundstorm control panel eigenlijk is weggehaald? Khad er eigenlijk nooit problemen mee. Ik moet eerlijk zeggen dat ik met deze install juist problemen had, om mn surround werkende te krijge :P

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand eigenlijk gevonden hoe je analoog of digitaal los aan of uit zet? Bij het soundstorm control panel kon je analoog of digitiaal apart aanvinken maar dat kan hier niet meer. Nu moet je zo'n rare wizard doorlopen maar je krijgt maar de helft van de tijd de gewenste resultaten eruit.
Ik wil dus OF mijn digitale output aanzetten OF mijn analoge output. Helaas werkt het stukje van S/PDIF muten ook niet........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 14:52:
Heeft iemand eigenlijk gevonden hoe je analoog of digitaal los aan of uit zet? Bij het soundstorm control panel kon je analoog of digitiaal apart aanvinken maar dat kan hier niet meer. Nu moet je zo'n rare wizard doorlopen maar je krijgt maar de helft van de tijd de gewenste resultaten eruit.
Ik wil dus OF mijn digitale output aanzetten OF mijn analoge output. Helaas werkt het stukje van S/PDIF muten ook niet........
gebruik dan het oude control panel , ,dat staat hier overal :+
Pagina: 1