[audiobewerking]hulp nodig bij zoeken voor goed prog

Pagina: 1
Acties:

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ik wil een beetje met audio bewerking aan de gang gaan maar omdat ik complete noob op dit gebied ben heb ik een aantal vragen

bestaat er een programma dat bijvoorbeeld het achtergrond muziekje uit een nr kan halen(sample's heet zoeits toch?correct me if i wrong)
-het moet mp3's kunnen ontleden als het waren.
-het moet de verschilllende sample's kunne mixen en toevoegen
-het moet gewoon met toetsenbord en muis te bedienen zijn(dus niet dat ik er mixers synthesizers en al die shit erbij moet kopen)

ik weet dat er zoeits als magic music maker bestaat maar daar kan ik geloof ik geen mp3's mee ontleden.

iemand suggesties?

mvg degroot

www.degroot-it.nl

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 19:15
volgens mij begrijp je het idd niet helemaal, of je legt je probleem een beetje raar uit.

Iig, het is niet mogelijk om een wave file (mp3) op te delen in losse partijen (drum, bass etc.). Dat is met midi wel mogelijk.
Soms zijn er wel bepaalde mogelijkheden om bepaalde dingen te onderdrukken.

Maar ik vermoed dat jij meer een magix achtig pakket zoekt? Daarmee kan je dus idd meerdere samples tegelijk laten afspelen. (die worden dan softwarematig gemixt, als die dus eenmaal samengevoegd zijn kan je ze niet meer splitsen)

Het voordeel van magix-achtige pakketen is dat die gewoon onthouden wanneer een sample-tje moet spelen.

Samengevat: als je echt samples wilt gaan bewerken kan je Nero gebruiken of goldwave. Of duurde zoals cool edit, wavelab.

Wil je een magix achtig prog. dan kan je mss idd het beste met magix zelf beginnen of met fruity loops. Je zou ook eens kunnen kijken naar modfile-progs zoals modplug.

hoop dat het helpt...