Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PDA als volwaardige vervanger autotelefoon/navigatie

Pagina: 1
Acties:

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:17
Bij de aankoop van mijn auto heb ik zowel een car-kit (€ 650) als een navigatiesysteem (€ 1500) laten plaatsen. Nu is hier niets mis mee, het werkt allemaal goed. Maar het probleem is dat je van al dit speelgoed niets terugziet in de restwaarde van de auto, terwijl je wel de volle mep moet betalen als je een nieuwe auto koopt (tenzij je het exact zelfde model koopt waardoor je e.e.a. over zou kunnen zetten).

Nu zit ik erover te denken om (bij een volgende wagen) de car-kit en navigatiesysteem niet aan te schaffen, maar om in plaats daarvan met een PDA en navigatie-software te werken. Ik stel de volgende eisen aan het systeem:
  • Geen kabelwirwar, het moet er allemaal een beetje netjes uitzien. Het GPS signaal voor het navigatiesysteem krijg ik d.m.v. een CF insteekkaart. Een bluetooth module heeft namelijk als nadeel dat deze opgeladen moet worden, iets wat je toch vergeet tot het te laat is;
  • Heel Europa op een geheugenkaart. Ik rij vrij veel in het buitenland en wil geen kaartjes vergangen
  • Handsfree bellen met de PDA. Verbinding wordt opgebouwd hetzij via bluetooth naar mobieltje, hetzij via CF GSM kaart, welke in de PDA kan. Het gesprek moet vervolgens via de microfoon en de speaker van de PDA te voeren zijn.
De PDA die ik hiervoor op het oog heb is de (nog niet verschenen) Asus MyPal A730, aangezien deze 2CF en 1SD sloten heeft. Met alles wat ik ermee van plan ben zal ik die sloten hard nodig hebben :-). Hoewel de A730 geen goedkope PDA wordt, is het vele malen goedkoper dan telkens duur af-fabriek spul te kopen.

Nou is mijn vraag: zijn er meer mensen die deze overstap gemaakt hebben, en bevalt het?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:21

Sabbi

je denkt aan mij.

alexbl69 schreef op 10 mei 2004 @ 17:19:
[list]• Geen kabelwirwar, het moet er allemaal een beetje netjes uitzien. Het GPS signaal voor het navigatiesysteem krijg ik d.m.v. een CF insteekkaart. Een bluetooth module heeft namelijk als nadeel dat deze opgeladen moet worden, iets wat je toch vergeet tot het te laat is;
Dat had ik eerst ook (maar dan in sleeve uitvoering, maar dus wel op de pda).
Het nadeel is dan wel dat je gps-ontvangst of verre van optimaal is, of dat je pda echt tegen de voorruit aanzit, wat nou ook niet echt een optimale positie is... BT-muizen hebben ook gewoon powerkabels, die vrij simpel weg te werken zijn (de navman 4400 heeft zelfs een 12 volts aansluiting, geen car-charger meer nodig)
• Heel Europa op een geheugenkaart. Ik rij vrij veel in het buitenland en wil geen kaartjes vergangen
dat wordt geen tomtom voor jou, die heeft nl erg slecht 'over de grens rijden' planning. :|
• Handsfree bellen met de PDA. Verbinding wordt opgebouwd hetzij via bluetooth naar mobieltje, hetzij via CF GSM kaart, welke in de PDA kan. Het gesprek moet vervolgens via de microfoon en de speaker van de PDA te voeren zijn.[/list]
zoals eerder, waarom geen pda-phone (zoals de nieuwe spv hierboven)
Voordelen zijn bv dat je dan al de phone-edition van wm2003 hebt, en dus geen gare extra dailer-apps nodig hebt.
De PDA die ik hiervoor op het oog heb is de (nog niet verschenen) Asus MyPal A730, aangezien deze 2CF en 1SD sloten heeft. Met alles wat ik ermee van plan ben zal ik die sloten hard nodig hebben :-). Hoewel de A730 geen goedkope PDA wordt, is het vele malen goedkoper dan telkens duur af-fabriek spul te kopen.
Tja, dasn heb je wel weinig kabels, maar wel 3 volle sloten op je pda, dat ziet er nou ook niet bepaald netjes uit, er steken ook nog eens een hoop antennes uit. Zelfs wired gps-systemen kan je erg goed wegwerken (heej, je moet toch iig een laadkabel naar je pda hebben dus kabels wegwerken moet toch gebeuren, waarom dan niet direct een gps kabel wegwerken?) En als je geluidskwaliteit tijdens het bellen wil, zal je toch denk ik ergens een microfoontje willen wegwerken (of misschien een BT headsetje?)

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:39
Ik zou zo'n el cheapo setje bij de Aldi halen, heb je Navigon erbij: 1 kaart voor Europa en geen kaartwisselbende... Al heeft TomTom 3 1 grote hoofdwegenkaart van Europa dus dat gaat al de goede kant op. Tip:

http://www.pocketpc-club.nl/

Haters everywhere but I don’t really care

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

matthijst schreef op 11 mei 2004 @ 13:03:
Ik zou zo'n el cheapo setje bij de Aldi halen, heb je Navigon erbij: 1 kaart voor Europa en geen kaartwisselbende... Al heeft TomTom 3 1 grote hoofdwegenkaart van Europa dus dat gaat al de goede kant op. Tip:

Die Medion heeft alleen kaarten van Duitsland en de Benelux, en dan moet je nog kaartjes wisselen, omdat je er 3 nodig hebt: Benelux, Duitsland-Noord + Denmarken, Duitsland-Zuid.

Heel topic er over: Medion PPC

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Je kan Route66 op je pda krijgen. Daar van krijg je heel Europa.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-11 21:57

Remy

I usually get 100% accuracy

matthijst schreef op 11 mei 2004 @ 13:03:

*kuch* sticky in GT: PocketPCs en verwijzingen naar andere sites ;)

LinkedIn
Instagram

• wippo76
  • Laatst online: 09-10 23:06

Ja zou ik ook zeggen

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-11 21:57

Remy

I usually get 100% accuracy

wippo76, ik post hierboven niet voor niets die sticky in GT, lees die graag even :)

LinkedIn
Instagram

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-11 20:43

Nitai

Live the life you love.

Sabbi schreef op 11 mei 2004 @ 12:58:
[...]dat wordt geen tomtom voor jou, die heeft nl erg slecht 'over de grens rijden' planning. :|
Dat is dus sterk verbeterd in TomTom 3 :P

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

dat is helemaal niet sterk verbeterd in tomtom, je moet nog steeds kaart wisselen als je de plaats binnen rijdt. er zit nu 1 map bij met alle hoofdwegen. En dat is vrij waardeloos.

Wat ik je aanraad schaf Navigon Mobilenavigator|4 aan, zeer interessant pakket. Kun je heel europa opgooien als je wilt, moet je wel minimaal 2gb microdrive hebben :D, maar het kant

En tja ik zou toch wel een mobiel nemen. Pak een 6310 en carkit 91, redelijk goedkoop in aanschaf. Je kunt je mobiel aanspreken via je PDA met bluetooh (pak hiervoor een 2210 heeft SD en CF gleuf en is zeer goedkoop in aanschaf).

Alle addressen heb je in contacts, hier kun je een adres aanvinken en dr heen navigeren, of heen bellen. Is hardstikke ideaal heb ik nu ook.

Vooral voor op je werk, meeste bedrijven werken met outlook je krijgt nieuwe opdracht met klantgegevens in outlook contacts je synct ff met je pda, nu is je contacts van je pda ook up to date. En in de auto selecteer je het adres en bel je ff de klant dat je dr aan komt bijvoorbeeld. Makkelijker kan het gewoon niet meer.

• matthijst
  • Laatst online: 11:39
Medion Navigator, klaar ben je....
Pakketje van de Aldi moet je ff de grote kaarten bij regelen en dan heb je heel Europa op 1 memory card.

Haters everywhere but I don’t really care

Verwijderd

ff regelen?

kosten per stuk 100 euro de kaarten.
Pagina: 1