Bij de aankoop van mijn auto heb ik zowel een car-kit (€ 650) als een navigatiesysteem (€ 1500) laten plaatsen. Nu is hier niets mis mee, het werkt allemaal goed. Maar het probleem is dat je van al dit speelgoed niets terugziet in de restwaarde van de auto, terwijl je wel de volle mep moet betalen als je een nieuwe auto koopt (tenzij je het exact zelfde model koopt waardoor je e.e.a. over zou kunnen zetten).
Nu zit ik erover te denken om (bij een volgende wagen) de car-kit en navigatiesysteem niet aan te schaffen, maar om in plaats daarvan met een PDA en navigatie-software te werken. Ik stel de volgende eisen aan het systeem:
Nou is mijn vraag: zijn er meer mensen die deze overstap gemaakt hebben, en bevalt het?
Nu zit ik erover te denken om (bij een volgende wagen) de car-kit en navigatiesysteem niet aan te schaffen, maar om in plaats daarvan met een PDA en navigatie-software te werken. Ik stel de volgende eisen aan het systeem:
- Geen kabelwirwar, het moet er allemaal een beetje netjes uitzien. Het GPS signaal voor het navigatiesysteem krijg ik d.m.v. een CF insteekkaart. Een bluetooth module heeft namelijk als nadeel dat deze opgeladen moet worden, iets wat je toch vergeet tot het te laat is;
- Heel Europa op een geheugenkaart. Ik rij vrij veel in het buitenland en wil geen kaartjes vergangen
- Handsfree bellen met de PDA. Verbinding wordt opgebouwd hetzij via bluetooth naar mobieltje, hetzij via CF GSM kaart, welke in de PDA kan. Het gesprek moet vervolgens via de microfoon en de speaker van de PDA te voeren zijn.
Nou is mijn vraag: zijn er meer mensen die deze overstap gemaakt hebben, en bevalt het?
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel