Toon posts:

[Exchange 5.5] Leesbevestiging

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Na uren surfen en verschillende topics op GOT te hebben bekeken kan ik geen antwoord vinden op de volgende vraag:

Hoe kun je het automatisch verzenden van een leesbevestiging uitschakelen in Outlook 2000 connected met een Exchange 5.5 server.
De optie staat grijs, dus je kunt hem niet veranderen.
Bij de administrator account is hij wel veranderbaar.
Is de administrator degene die bepaald of hij wel of niet verstuurd word?
Zo nee waar kun je deze optie aan of uit zetten in Exchange?

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-07 21:51

Schonhose

Retro Icoon

Je hebt het over een administrator account. Is dat op de server of op je workstation. Wanneer dit op de server is kun je alle leesbevestigingen uit zetten door in te loggen als Admin en dan het vinkje uitzetten.

Het is me echter niet duidelijk waar die optie nu zit in jouw geval... op de server of in Outlook 2000. Bij mijn weten kan het op beiden zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door Schonhose op 10-05-2004 17:10 ]

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

Verwijderd

dit staat voor zover mij bekend niet op de server maar in outlook, en als het dáár grijs is dan heeft je beheerder verzonnen dat je altijd leesbevestigingen moet sturen. normale beheerders verzinnen dat niet zelf maar doen dit in opdracht van de werkgever, die niet wil dat mensen dat uit kunnen zetten.

kortom, voor je het technisch uitvoert, even het beleid checken bij de afdeling PZ. (die horen van dit soort privacy-beperkende maatregelen op de hoogte te zijn)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd dus op de server in outlook met de admin account de leesbevestiging uit te zetten dat gaat ok.
Maar op de werkstations veranderd er niks.
Hij blijft op dezelfde keuze staan.

Er moet toch ergens documentatie zijn om dit aan of uit te zetten?

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
zal iedere gebruiker zelf uit moeten zetten (of dmv een policy)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het punt juist.

Op de machines zelf zijn de selectievakken grijs. Dus je kunt niks kiezen.
Enkel de administrator op de server kan de opties veranderen.
Maar als je als admin dit verandert gebeurt er niks bij de andere gebruikers.

Misschien dat iemand weet waar je de optie voor de gebruikers aan en uit kunt zetten.

Verwijderd

ik denk al ik snap het niet.
Ik heb je topic NOG eens gelezen en je doet het volgende verkeerd:
=alles=

Je hebt outlook op je server staan, op zich al fout. Daarnaast ga je ervan uit dat als je een PERSOONLIJKE instelling in outlook2000 op de server instelt, alle andere gebruikers op andere systemen dan ineens ook die instelling anders hebben. Zoek de fouten.

Je moet op de werkstations zelf in regelen dat de leesbevestiging anders moet, en je moet admin rechten op het lokale systeem toekennen aan je gebruikers. doe je dat niet dan gaat het gewoon niet werken. punt.

offtopic:
VenemaComputers, dat is toch hopelijk niet een indicatie dat je geld verdient met je gemiddelde topic op GOT? Elke keer als ik zo'n topic van je zie dan vraag ik me weer af of er mensen zijn die je geld geven voor je kennis...

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 15:13 ]

Pagina: 1