Toon posts:

[IIS]Website distributie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een webapplicatie ontwikkeld in ASP. Er zit een MS Access database bij.

Deze webapplicatie wil ik graag door anderen installeerbaar maken op hun eigen IIS server. Voor de koppeling moeten een aantal rechten (NTFS) ingesteld worden.

Dit lijkt allemaal vrij eenvoudig, maar blijkt in de praktijk behoorlijk vervelend. Het instellen van de rechten is niet altijd rechttoe rechtaan en ook met de databasedrivers zijn er verschillen (niet altijd standaard aanwezig).

Weet iemand of er een goede tool is om installatie van een webapplicatie voor IIS te vergemakkelijken en de rechten goed in te stellen? Kan er met bestaande installatie makers gewerkt worden?

Alvast bedankt.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
De meeste installatie software kan dns koppelingen maken en extra meuk installeren als dat nodig is (drivers in dit geval ;)).
Of ook IIS configuratie mogelijk is weet ik niet maar misschien kan dat met wat registry settings ook wel.
De PHP installer configureert ook IIS voor je, misschien dat je daar iets uit kan halen.

[ Voor 17% gewijzigd door Gert op 11-05-2004 10:29 . Reden: Er ging nog een lampje branden ]

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
In de directory inetpub\adminscripts staan een aantal scripts die dit soort dingen regelt. Misschien kun je daar wat voorbeelden uithalen?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl