TV-out werkt niet (Radeon 7200 + WinXP)

Pagina: 1
Acties:

• PeteSapai
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-06 20:12
Radeon 7200 in een Intel SE440BX-2 moederbord (met nieuwste biosupdate). WinXP Pro (net nieuwe install) met Catalyst 4.4.
Het kabeltje werkt (getest met andere pc met radeon), de tv ondersteund zowel 50 als 60 Hz, de kaart werkt (gestest in andere pc). TV wordt niet gedetecteerd, maar ook als ik Force TV Detection aanzet krijg ik geen beeld.
iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen?

Verwijderd

Wat voor een kabel wordt er precies gebruikt?

• PeteSapai
s-vid -> composite. maar zoals ik al zei werkt deze (en heeft al eerder met deze videokaart gewerkt).

Verwijderd

Ik had eenzelfde probleem gehad ik heb een radeon 9800 en mijn kabel werkte ook. Dus ik een lange tijd aangeklungeld met progies en andere dingen bleek het gewoon bij eigenschappen--> instellingen te staan en dus moest ik de tv alleen maar te activeren ook zou ik als ik jou was even kijken of ik wel het goeie kanaal te pakken heb.

ik hoop dat je eruitkomt

• PeteSapai
Zo dom ben ik nie. Ik hoef niet te klungelen met proggies en dat het bij eigenschappen-->instellingen staat weet ik al lang. Daar wordt normaal gesproken ook aangeduid of de TV gedetecteerd wordt of niet, wat dus bij mij niet is. Ik weet al lang hoe alles werkt, dat is nou juist het probleem: het werkt niet :(.
Alles is goed ingesteld en alles behoort te werken, dat weet ik 100% zeker...

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
werkt het ook op die andere pc op jouw TV? het kan nml ook aan je televisie liggen. Sommige tv's gaan pas op 'video' stand als ze via de scart een signaal krijgen. Als je je kabel via een scart-verloop hebt aangesloten kan dat het zijn.

composiet aansluiting ook al geprobeerd?

• PeteSapai
Dit was ik vergeten te zeggen: Het is exact dezelfde TV met dezelfde kabel en dezelfde videokaart. Het systeem eromheen is veranderd.
Ondertussen is het opgelost: s-vid->comp kabel met 4 (ipv 7) pinnetjes werkt wel. Het rare is, dat -zoals ik al zei- die andere kabel eerst wel werkte met de tv en vidkaart. Maargoed, alles werkt nu, dus we houden het zo :)
Pagina: 1