P800 Phonehouse Probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nickpma
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Tweakers,

Ik hoop dat de topic titel een beetje duidelijk is, anders a.u.b. veranderen.
Maar het gaat om het volgende en ik heb dringend hulp nodig dus als iemand me advies zou kunnen geven, heel graag:

Het zit zo, ik heb een p800 gekocht bij de phonehouse groningen ong. een half jaar geleden. Dit i.c.m. telfort 300 2 jaar.

Het was volgens de verkoper een showmodel, 1 week oud. Dus ik dacht prima.

Alleen na een paar week bellen gaat de telefoon als je belt niet over, oftewel je hoort niet of diegene in gesprek is, of dat de telefoon over gaat, als je kijkt zie je wel wat er gebeurd maar dit is dus enorm irritant.

Nou is de telefoon toen 3x opgestuurd en het toestel kon dus niet gerepareerd worden., daarna kreeg ik een andere (2e handse) die hetzelfde probleem heeft alleen ook regelmatig vastloopt e.d.

Inmiddels dus nu een half jaar verder, en sinds 2 week die andere die het nog slechter doet, ik weer bellen naar de phonehouse en die man zou wel een keer wat regelen. Ik ook bellen met de klantenlijn, die vrouw wist het ook verder niet en zou me wel weer terug bellen, vast staat dat ik zowieso een 2e handse krijg.

Heel verhaal dus, maar mijn vragen:
- Ik heb een showmodel gekocht volgens de verkoper, volgens de baas een 2e handse en daarom krijg ik hoe dan ook een 2e handse terug, of het nou wel of niet een showmodel is.
Dit staat nergens vermeld in de AV en ook niet op de bon dat het uberhaupt geen nieuwe is....heb ik dan geen recht op een nieuwe??
code:
1
http://shop.phonehouse.nl/phonehouse/demo/KlantenServiceContent.fh?subpagina=Winkel%20voorwaarden

- Wat zou ik volgens jullie nu moeten doen? Half jaar dus niet goed kunnen bellen, de phonehouse weet zelf niet wat ze moeten doen? Consumentenbond inschakelen of iets dergelijks? Ben een beetje radeloos van het uitvallen van de tel. e.d.

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

offtopic:
die "code" voor een url is eigenlijk een beetje zinloos ;)

ontopic:
mjah, kijk je mag verwachten als je een telefoon koopt - ook al is dat een showmodel - dat het apparaat functioneert zoals redelijkerwijze te verwachten is. Uitvallen hoort hier niet bij (lijkt mij ;)), dus blijft de verkopende partij in gebreke. Die heeft daarbij dan de mogelijkheid om het effect te verhelpen (repareren, patchen, nieuwe leveren). Dit mag dus bv een ander showmodel zijn, maar zeker geen 2e handse, want dat is gewoon een mindere telefoon (meestal). Lukt het de verkoper niet iets te leveren dat functioneert wat redelijkerwijze te verwachten is, ook niet na "herstel", dan mag je -strict volgens de wet- de koop ontbinden, dus je geld terug vragen.

Met zoiets kan je eens richting de Phonehouse fietsen. Succes!

[ Voor 11% gewijzigd door Gully op 10-05-2004 19:38 ]

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

• nickpma
Inderdaad, zoals iemand anders mij ook al wees...

Indien de telefoon niet gerepareerd kan worden en er geen andere gevonden kan worden, kun je de koop ontbinden en alle geld van het abbo en de telefoon terug krijgen ja!! Kijk dat lijkt me een goed plan...dan maar ergens anders een p900 zien te krijgen die het goed doet....en een nieuwe heb ik geleerd

Bedankt!

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Showmodel bij een telefoon? Ik dacht dat er altijd van die dummies lagen in een telefoonzaak :X

• Gully

Gully

Master Gully! (tm)

Aspje schreef op 10 mei 2004 @ 19:47:
Showmodel bij een telefoon? Ik dacht dat er altijd van die dummies lagen in een telefoonzaak :X
daar zeg je idd wat...

mjah wie weet heeft TS wel een inruilfoon gekregen van de phonehouse. dat zou wel wat zijn btw... :O

Verwijderd

Bij winkels als Belcompany enz. liggen de vitrines altijd vol met ECHTE telefoons hoor! Dat heet dan een showroom model...

• Gully

Gully

Master Gully! (tm)

nickpma schreef op 10 mei 2004 @ 19:43:
Inderdaad, zoals iemand anders mij ook al wees...

Indien de telefoon niet gerepareerd kan worden en er geen andere gevonden kan worden, kun je de koop ontbinden en alle geld van het abbo en de telefoon terug krijgen ja!! Kijk dat lijkt me een goed plan...dan maar ergens anders een p900 zien te krijgen die het goed doet....en een nieuwe heb ik geleerd

Bedankt!
pcies! hoe dat zit met abbo geld, weet ik zo niet, want je hebt wel gebeld enzo, dus dat verhaal is wat moeilijker (wel proberen waard enzo :))

• nickpma
hij is in elk geval wel echt

neej maar even serieus, volgens meer mensen moet ik inderdaad proberen het geld terug te krijgen...

En op de phonehouse site staat nog een email adres van Managing Director Kitty Kwakman

die ook maar even ge emaild

nu morgen nog sony ericsson proberen, oh en trouwens bij sommige winkels dummies die hangen, maar in de vitrine zijn ze vaak wel echt, dat zijn geen dummies meestal

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Gully schreef op 10 mei 2004 @ 19:26:
offtopic:
die "code" voor een url is eigenlijk een beetje zinloos ;)

ontopic:
mjah, kijk je mag verwachten als je een telefoon koopt - ook al is dat een showmodel - dat het apparaat functioneert zoals redelijkerwijze te verwachten is. Uitvallen hoort hier niet bij (lijkt mij ;)), dus blijft de verkopende partij in gebreke. Die heeft daarbij dan de mogelijkheid om het effect te verhelpen (repareren, patchen, nieuwe leveren). Dit mag dus bv een ander showmodel zijn, maar zeker geen 2e handse, want dat is gewoon een mindere telefoon (meestal). Lukt het de verkoper niet iets te leveren dat functioneert wat redelijkerwijze te verwachten is, ook niet na "herstel", dan mag je -strict volgens de wet- de koop ontbinden, dus je geld terug vragen.

Met zoiets kan je eens richting de Phonehouse fietsen. Succes!
Volgens mij hoeft dit niet per see een nieuw toestel te zijn wat je retour krijgt hoor!

Verder mag je idd na 2 niets oplossende reparaties of terugkomende klachten de koop breken zoals dat heet.

Bellen lijkt makkelijk, e-mailen ook, toch is schrijven per brief de juiste methode om dit aan te pakken.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• Gully

Gully

Master Gully! (tm)

nickpma schreef op 10 mei 2004 @ 20:13:
hij is in elk geval wel echt

neej maar even serieus, volgens meer mensen moet ik inderdaad proberen het geld terug te krijgen...

En op de phonehouse site staat nog een email adres van Managing Director Kitty Kwakman

die ook maar even ge emaild

nu morgen nog sony ericsson proberen, oh en trouwens bij sommige winkels dummies die hangen, maar in de vitrine zijn ze vaak wel echt, dat zijn geen dummies meestal
oooh die vitrine met de duurdere modellen? ;) Succes iig, je staat volledig in je recht :Y)

offtopic:
Wie is de CEO bij Phonehouse, Katrien Duck? :+

• Gully

Gully

Master Gully! (tm)

Ch!pY-J schreef op 10 mei 2004 @ 20:29:
[...]

Volgens mij hoeft dit niet per see een nieuw toestel te zijn wat je retour krijgt hoor!

Verder mag je idd na 2 niets oplossende reparaties of terugkomende klachten de koop breken zoals dat heet.

Bellen lijkt makkelijk, e-mailen ook, toch is schrijven per brief de juiste methode om dit aan te pakken.
mjah als het maar "vergelijkbaar" is he, zoiets zal er wel in de wet staan :)

en idd, per brief - liefst aangetekend- dit aankaarten

[ Voor 7% gewijzigd door Gully op 10-05-2004 20:31 ]

• nickpma
ja inderdaad, ik kan nog wel een brief sturen ook

hier mijn opties dan:

-proberen via de phonehouse een p800 (nieuw) of p900 showmodel te krijgen
-proberen iets te regelen met de klantenlijn
-wachten tot ik een email van die mevrouw de managing director krijg
-met sony ericsson bellen en kijken wat die er van zeggen
-brief schrijven met daarin dit verhaal

ik zit te duimen, bedankt voor de info van iedereen!

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-02 15:25
Ik heb bij mijn P900 ook regelmatig dat ik niet hoor dat ie overgaat. Maar ik heb 't id dat 't eerder aan 't netwerk ligt dan aan de telefoon. Ik weet niet precies waardoor 't komt, maar ik stoor me dr niet aan. Voor de rest werkt 't bellen prima.

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Gully schreef op 10 mei 2004 @ 20:30:
[...]

mjah als het maar "vergelijkbaar" is he, zoiets zal er wel in de wet staan :)

en idd, per brief - liefst aangetekend- dit aankaarten
Zelf afgeven bij een filiaal en een handtekening van ontvangst vragen kan ook :D

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Pagina: 1