Toon posts:

Vragen over een aantal Mobos..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier nog een zooi hardware liggen, onderandere een Radeon 9800XT van asus

2X 512 MB Kingston Valueram (PC3200 CL3)

een Pentium 4 3.0 800 mhz FSB.. (512 KB L2)

nou dacht ik dit wel even op mijn asus mobo te installeren, wat blijk.. dat rot mobo ondersteund maar maximaal 1X pc3200 chippie met maximaal 512 mb :-s

dus heb ik besloten een nieuw mobo te kopen...

me oog viel op de asus P4C800e-deluxe maar na even zoeken met de search bleken er nogal wat fouten op dit mobo te zitten (fouten in de soldeer punten)

dit deed mij besluiten maar eens naar een ander mobo te gaan kijken namelijk de

ABIT IC7-MAX3 ik weet van dit mobo dat het me video kaart en processor wel zal ondersteunen.. ook heb ik bij de QVL lijst gekeken naar compatibele hardware hier stond mijn geheugen NIET bij.. (zoals op geen enekele QVL lijst, ook niet die van ASUS)

Voor ik tot koop over wil gaan zou ik graag willen weten of dit mobo (IC7-MAX3) WEL gewoon goed samen werkt met mijn 2X 512 MB Kingston Valueram (CL3) >>>

KVR400X64C3A/512

(Mem Upgrade Module >> 512 MB PC3200 CL3)

Gegroet De HW Noob

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zowel de P4C800 als de Abit IC7 series hebben de Intel Canterwood (i875p) chipset, die meerdere DDR400 modules ondersteunt.

Met welk mobo heb je nu trouwens dat probleem?

De P4Pe borden en de chipset die erop zit, zijn oorspronkelijk niet bedoeld voor een 200Mhz FSB. Leuk dat Asus nu min of meer zo'n soort overclock belooft, maar die borden hebben gewoon beperkingen.

[ Voor 37% gewijzigd door Voutloos op 10-05-2004 17:29 ]

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Het mobo waarmee ik nu dit probleem heb is zowieso een iet-wat ouder mobo die ddr400 niet geheel ondersteund namelijk de ASUS P4PE-X/SE

Aangezien het geheugen schijnt te werken volgens u.. ga ik voor het ABIT mobo...

Bedankt

HW NOOB

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zeker weten doe ik het niet maar het lijkt me sterkt dat de Abit je geheugen niet ondersteund. Ik heb er al behoorlijk wat reviews over gelezen en kan alleen maar zeggen dat het een topbordje is!