Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM]Sticker op plexiglas

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd om een tekening op een sticker af te printen, dan de sticker aan de achterkant van een plexiplaat te plakken en dan langs achteren het plexi te spuiten.
Helaas is de plek waar de sticker zit een beetje lichter gekleurd dan de rest van het paneel. Iemand nog een idee om een tekening makkelijk op een plexi paneel te krijgen ?
frickY schreef op 10 mei 2004 @ 15:45:
Uitsnijden uit papier en er opplakken met paar plakbandjes?
Het is dus de bedoeling dat de sticker doorzichtig is, anders zie je het kleurverschil direct

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2004 15:47 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-11 15:02
Uitsnijden uit papier en er opplakken met paar plakbandjes?

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10 13:06

Denhomer

Doh !

Misschien kan je de sticker uit knippen ?

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
carbon papier => overtrekken

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn precies niet veel mensen die echt snappen wat ik wil, even een tekeningetje

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Plexi
 V   
 _
| |   <<achterkant (tegenovergestelde van voorkant)
| |   <<spuiten
| ||
| ||
| ||  << doorzichtige sticker
| ||
| ||
| |
|_|

Als je dan langs de voorkant kijkt, is er een lichter vlakje waar de sticker zit, waarschijnlijk omdat het licht anders weerkaatst. Hoe kan ik dat lichter gedeelte nu voorkomen ?
Uitknippen is ook niet echt een oplossing omdat de vorm dit niet echt toelaat.

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:20

Felyrion

goodgoan!

hm.. ik snap nog steeds niet helmaal wat je bedoelt.. heb je doorzichtig plexiglas :? en wat wil je precies spuiten.. een figuur op plexiglas? of een egale kleur? of alles behalve dat figuur waar je het over hebt?

ietsje meer info plz :)

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• Truus
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07-2022
:?

Tsja, dit verhaal is zo onduidelijk dat ik er ook niks van begrijp. Beetje duidelijker uitleggen wat nou het probleem is en vooral ook wat je precies wilt bereiken.

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

Verwijderd

Topicstarter
ok sorry, derde keer goede keer.
Ik wil een sidepanel van plexi glas, nu wil ik de achterkant (die aan de binnenkant van de kast zit) van de plexi spuiten.
Maar om het niet volledig gekleurd te hebben heb ik op doorzichtig papier een sticker uitgeprint.
Deze sticker is wil ik dus als window en window-etch in 1 gebruiken, de witte delen van de tekening zijn doorzichtig op sticker dus daardoor kan er in de case gekeken worden en de geprinte delen vormen nog duidelijk de tekening.
Er moet wel een deel over de sticker gespoten worden, omdat de randen van de tekening een beetje blurred zijn moet ik het A4 in zijn geheel op de plexi plakken in plaats van enkel de vorm uit te knippen.

Zover het plan, nu de vraag. Hoe krijg ik de sticker het gemakkelijkste op de plexi?
Een ander probleem was dat als ik een doorzichtige sticker op de plexi kleef en er dan over spuit het nog altijd duidelijk is dat er een sticker zit (dat gedeelte is witter) zou dit ook op een of andere manier op te lossen zijn?

Verwijderd

Post eens een plaatje van die sticker die naar jouw zeggen niet uitknipbaar ivm vorm :?

Airbrushen is denk ik het mooiste alternatief, al zul je waarschijnlijk wel met goede reden voor de sticker gekozen hebben ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 07:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel geen goed plaatje beschikbaar. Ik heb een hello Kitty img genomen, het grootste dat ik kon vinden vulde nog geen kwart A4-tje daarom ben ik moetten gaan uitvergroten. met als gevolg pixels en veel.

Het kopje van Hello Kitty heeft al niet 1 recht lijn dus gelijkmatig uitknippen zou al een heel delicaat werkje worden. En om die afschuwelijke pixels te verbergen heb ik via photoshop de lijnen een beetje moetten blurren. Daarom ben ik wat bang om te gaan knippen omdat anders misschien de outline er zeer ongelijkmatig op komt. Ben ook al niet zo'n heldin met een schaar 8)7

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Er is qua Hello Kitty-merchandise zo ontzettend veel; je kunt het bijna niet bedenken. Zolang er geen scherpe dingen aan zitten, is er Hello Kitty-spul.
Het lijkt me dan ook sterk dat een dergelijke sticker niet verkrijgbaar is, met scherp gestoken randjes. Japan Bookshop in Amsterdam heeft veel H-K merchandise.
Wat je ook kunt doen is je plexiglas plaat maskeren op de plaatsen waar je je afbeelding wilt hebben en vervolgens spuiten.
Je haalt vervolgens je maskering er weer af en klaar.

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10 13:06

Denhomer

Doh !

Ik ben ook wel benieuwd of iemand nog een antwoord heeft omdat ik hetzelfde wil gaan doen, maar dan niet met een reeds bestaande image, maar iets zelfgemaakt.

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 08:22:
Ik heb momenteel geen goed plaatje beschikbaar. Ik heb een hello Kitty img genomen, het grootste dat ik kon vinden vulde nog geen kwart A4-tje daarom ben ik moetten gaan uitvergroten. met als gevolg pixels en veel.
Afbeeldingslocatie: http://www.sanrio.com/main/games/printouts/coloring/ktchic.gif

Ziet er best lijn-tekenachtig uit.

Zou je hem niet eerst kunnen converteren -> vector, en dat schalen?
ben je van je pixels af
Daarna op transparant sheets printen, en uitknippen & spuiten, of gewoon de sheet op het plexi bevestigen?

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-11 15:40

Mojo

The Power Within

Kan je niet de sticker helemaal opnieuw uitprinten, zodat hij over de complete achterkant van het plexiglas zit. Dan is hij overal wat lichter.

Tis maar een idee :Y)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Topicstarter
waar ben ik aan begonnen :P
Ik heb ongeveer dezelfde pic als androde laat zien, een beetje liggen klungelen in photoshop en uiteindelijk enkel het hoofdje overgehouden. Maar hoe ik het ook omzet, als ik die prent zo groot als een A4 wil maken blijft hier en daar lelijke pixels.

De hele plaat met sticker papier bekelden is nogal moeilijk omdat het niet gewoon een window is dat ik wil beplakken maar een volledig zijpaneel.

Ik ga dit weekend nog wat experimenteren met wat oude plexi en stukjes sticker.
Ik ben er nu over aan het denken om een oppervlakte iets kleiner dan het A4 te masken. vervolgens de plexi te spuiten en als deze droog is, masking eraf en sticker erop. Mochten er dan per ongeluk vingerafdrukken om de rand staan gaan deze niet opvallen omdat ze achter de verf zitten. vervolgens het prentje op de sticker zelf masken en nogmaals spuiten om alles behalve de tekening mooi roze te krijgen.

Lijkt dit een haalbaar plan volgens jullie (de ervaren CM-ers) ? Of is deze n00b en beetje te ambitieus :P ?

• gunnie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-02-2023
ik heb iets gelijkaardig op men case, het is gewoon een etchglass sticker uitgesneden en opgeplakt. gewoon een laag spuiten erop en klaar :)

http://users.telenet.be/g...t%20Z/Project%20Z%208.jpg

meer pics www.gunnie.tech.nu => Project Z

Bass how low can you GO

Verwijderd

http://web.brandsofthewor...314&page=1&brand_id=33954 Hello Kitty in vector B)
Moet je wel ff de overige zut eruit knippen maar da's niet zo moeilijk :P

Verwijderd

Kijk eens, als schone PDF.
Hello Kitty
Pagina: 1