[Server / Exchange 2003] Outlook login probleem

Pagina: 1
Acties:

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Zoals in titel heb ik dus een probleem met mijn Exchange en Outlook config. Ik heb de search van GoT en Google al dagenlang geconsumeerd, maar heb helaas geen bevredigend antwoord / uitleg kunnen vinden.

Situatie:

1. Server | MS Server 2003 EE, Exchange 2003, IIS 6, pop connector
2. Workstation | XP, Outlook XP
3. Laptop | XP, Outlook XP

Alle pc's hebben een 'extern' verkregen IP van ISP. (1 en 2 hebben exact hetzelfde domein: xxxxx.kabel.provider.nl, laptop zit op xxxxx.mobiel.provider.nl)

Mijn mailbox draait server side onder exchange. Via workstation kan ik netjes met Outlook inloggen en al mn mail lezen / versturen / agenda beheren etc.

Als ik met mijn laptop wil inloggen met outlook geeft deze de melding dat mijn Exchange server niet beschikbaar is.

OWA werkt perfect nanaf alle pc's.

Wat zou hier een mogelijke oorzaak van kunnen zijn?

Divide and conquer.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Exchange en Outlook horen beiden in SA. Kun je nog even toelichten welke termen je precies op hebt gezocht en wat je daarbei tegenkwam? Dan hoeven wij dat niet nogmaals te proberen :)

WOS > SA

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• wimpie
  • Niet online
Bekende problemen die te maken hebben met OWA (vdir etc) heb ik uitgebreid bekeken en geprobeerd.

Verder gaan de meeste probleem topics met dit onderwerp over smtp en pop connectors. Maar dat werkt allemaal, alles staat netjes serverside.

Divide and conquer.

• wimpie
  • Niet online
* kick *

Divide and conquer.