Zoals in titel heb ik dus een probleem met mijn Exchange en Outlook config. Ik heb de search van GoT en Google al dagenlang geconsumeerd, maar heb helaas geen bevredigend antwoord / uitleg kunnen vinden.
Situatie:
1. Server | MS Server 2003 EE, Exchange 2003, IIS 6, pop connector
2. Workstation | XP, Outlook XP
3. Laptop | XP, Outlook XP
Alle pc's hebben een 'extern' verkregen IP van ISP. (1 en 2 hebben exact hetzelfde domein: xxxxx.kabel.provider.nl, laptop zit op xxxxx.mobiel.provider.nl)
Mijn mailbox draait server side onder exchange. Via workstation kan ik netjes met Outlook inloggen en al mn mail lezen / versturen / agenda beheren etc.
Als ik met mijn laptop wil inloggen met outlook geeft deze de melding dat mijn Exchange server niet beschikbaar is.
OWA werkt perfect nanaf alle pc's.
Wat zou hier een mogelijke oorzaak van kunnen zijn?
Situatie:
1. Server | MS Server 2003 EE, Exchange 2003, IIS 6, pop connector
2. Workstation | XP, Outlook XP
3. Laptop | XP, Outlook XP
Alle pc's hebben een 'extern' verkregen IP van ISP. (1 en 2 hebben exact hetzelfde domein: xxxxx.kabel.provider.nl, laptop zit op xxxxx.mobiel.provider.nl)
Mijn mailbox draait server side onder exchange. Via workstation kan ik netjes met Outlook inloggen en al mn mail lezen / versturen / agenda beheren etc.
Als ik met mijn laptop wil inloggen met outlook geeft deze de melding dat mijn Exchange server niet beschikbaar is.
OWA werkt perfect nanaf alle pc's.
Wat zou hier een mogelijke oorzaak van kunnen zijn?
Divide and conquer.