Toon posts:

[Linux] Portmapping ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van mijn W2K router/proxy een Linux router gemaakt en hij draait perfect en uiteraard veel sneller dan W2K.

Ik heb alles aan de gang, maar nou blijf ik nog met 1 ding zitten.

Ik kon met W2K makkelijk portmappings maken, dus als er een request op een bepaalde poort op de server binnen komt, dan zet hij deze door naar een poort op een intern ip.
Dit vooral omdat ik mijn ftp-server graag op mijn eigen pc wil draaien ipv op de server, omdat ik hem dan makkelijk kan onderhouden en aan en uit zetten.
Ook trouwens omdat er nergens een echt makkelijke ftp server is te vinden en al helemaal geen met een GUI.

Kan iemand me vertellen hoe dit voor elkaar te krijgen ? Thnx

Verwijderd

Hustla: Ik kon met W2K makkelijk portmappings maken, dus als er een request op een bepaalde poort op de server binnen komt, dan zet hij deze door naar een poort op een intern ip.

Misschien dat de IP chains How-To helpt.

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
ipmasqadm portfw -a -P [tcp/udp] -L <IP extern> <poort> -R <ip intern> <poort intern>

Dus bijvoorbeeld als je IP-adres 194.235.125.249 is, en je wil verkeer op poort 80 doorsturen naar IIS op je interne NT-server met IP 192.168.0.10 op poort 81, dan doe je:

ipmasqadm portfw -a -P tcp -L 194.235.125.249 80 -R 192.168.0.2 81

Succes!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 14:06
Dat trucje met die FTP server kun je vergeten... Zeker omdat de meeste FTP programma's passive (browsers zowiezo) zijn en dat betekent dat de client ALTIJD een connectie maakt naar de server. Dat houdt dus ook in dat als je die FTP server achter een firewall draait je elke poort boven de 1024 moet forwarden naar de machine met de FTP server. Tenzij je een ftp server kan vinden waarbij je de poortrange kunt instellen die hij gebruikt. Voor zover ik weet bestaat zo'n ftp server er nog niet.

Verwijderd

leuke van ipmasqadm is dat je een externe poort (bijv 1030) kan mappen naar poort 21 van een interne machine

en de meeste servers zijn wel in te stellen, behalve de standaard microsoft bende van Nt/2000

• Prozaq
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 13:03
Hoeft niet perse via je ipmasq of hoe het ook moge heten onder linux, je hebt er ook een programmatje voor, Bounce heet het

bounce [-a localaddr] [-p localport] destmachine port
Pagina: 1