Na 5 jaar proggen in Java ben ik me nu aan het oriënteren op c-sharp. Nu wil ik voor het builden van m'n projecten NAnt gebruiken (http://nant.sourceforge.net), de 'omgebouwde versie' van ant builder voor Java.
Nu ben ik de volgende probleem tegengekomen: Wanneer ik een simpel build-script wil gebruiken voor het compilen van m'n code, krijg ik een foutmelding dat het bestand csc.exe niet gevonden kan worden:
En dit is vrij logisch, aangezien mapje v1.0.3705 het bestand csc.exe niet bevat. Nu staat er in de directory 'Framework' ook een map v1.1.4322, waarin wél het bestand csc.exe staat.
Ik heb in de config file gekeken van nant, nant.exe.config, en daar kan ik niets vinden wat ik eventueel aan kan passen zodat NAnt naar C:\WINNT\Microsoft.NET\Framework\v1.1.4322\csc.exe.
Is er iemand die dit probleem is tegengekomen, en weet hoe dit op te lossen is?
Nu ben ik de volgende probleem tegengekomen: Wanneer ik een simpel build-script wil gebruiken voor het compilen van m'n code, krijg ik een foutmelding dat het bestand csc.exe niet gevonden kan worden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Buildfile: file:///D:/nanttestje/HelloWorld.build
Target(s) specified: debug
debug:
[echo] DEBUG build
[csc] Compiling 1 files to D:\nanttestje\HelloWorld.exe.
BUILD FAILED
D:\nanttestje\HelloWorld.build(5,6):
[csc] C:\WINNT\Microsoft.NET\Framework\v1.0.3705\csc.exe failed to start.
Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden |
En dit is vrij logisch, aangezien mapje v1.0.3705 het bestand csc.exe niet bevat. Nu staat er in de directory 'Framework' ook een map v1.1.4322, waarin wél het bestand csc.exe staat.
Ik heb in de config file gekeken van nant, nant.exe.config, en daar kan ik niets vinden wat ik eventueel aan kan passen zodat NAnt naar C:\WINNT\Microsoft.NET\Framework\v1.1.4322\csc.exe.
Is er iemand die dit probleem is tegengekomen, en weet hoe dit op te lossen is?