Piepende autoversterker

Pagina: 1
Acties:

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Ik heb hier een autoversterker liggen, om precies te zijn een:

CAR-Line
Digital Sound Quality
SQ250
250W

Als ik deze aansluit op speakers dan geven de speakers een soort piepend geluid, terwijl als ik de speakers op een zwaardere versterker aansluit dit niet het geval is. Ik wil hiermee niet suggerern dat het per definitie aan een te zwakke versterker ligt.

Kan dit aan een potmeter liggen, of iets dergelijks, zodat ik hem nog kan maken?

Verwijderd

Wat voor een piep? Als hij "meepiept" op de toeren van de motor oid, dan heb je een ontstoorder nodig denk ik.

Is het echt een constante piep en is het weg als je een andere versterker aansluit, tja, dan denk ik dat er iets niet helemaal goed zit in je versterker.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 18:42

JT

VETAK y0

Tja, het is nou niet bepaald een a merk ofzo, dus misschien issie simpelweg kapot als het echt een piep is. Is het geen brom ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Ik denk eerder aan een verkeerd massa punt, probeer eens een goed blank geschuurd massa punt...

• BSeB
Het is een beetje een brom/zoem, hij doet het namelijk ook als er geen muziek word afgespeeld

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:07
Doet hij het harder, of verandert de toonhoogte als je muziek speelt? Zo ja, dan is de schakelende voeding in de versterker slecht gefilterd. Moeilijk om daar iets aan te doen.

• BSeB
Eerst heeft hij het nooit gedaan, hij is ooit wel is erg warm geworden.Of dat de tonen veranderen weet ik eigenlijk niet, kan ik nu ook niet testen.

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08 13:48
BSeB schreef op 10 mei 2004 @ 17:52:
Het is een beetje een brom/zoem, hij doet het namelijk ook als er geen muziek word afgespeeld
En is het gebrom/gezoem/gefluit nog afhankelijk van het toerental van je motor ?
Dat heb ik namelijk :/

Verwijderd

Is waarschijnlijk een probleem met de massa. Effe nieuwe massa maken of massa versterkertje ertussen zetten (massa kabel niet langer dan 75 CM)
Pagina: 1