[W2k/Policy] Waar in de policy? Hoe zoek jij?

Pagina: 1
Acties:

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Groepsbeleid (group policy van Windows 2000 Domain Controller) is iets waar ik regelmatig in bezig moet zijn. Dit gaat allemaal prima

Maar nu heb ik iets wat ik niet kan vinden in de policy.

Nuvraag mij af hoe andere beheerders zoeken in de structuur van group-policy's. Gaan jullie echt zoeken via de Group Policy Console, of zijn er truuks of tools die mij informatie kunnen geven waar in de policy bepaalde onderdelen van Windows ingesteld staan?

Probleem is dat ik moet vinden waarom gebruikers geen files kunnen verslepen naar hun favorieten menu van de verkenner. Zij kunnen wel websites toevoegen aan de favorieten.

Verwijderd

Ik werk nu 3 jaar met Windows 2000 advanced server. Echter ik heb nog nooit een speciale manier gebruikt. Altijd met de hand/oog zoeken.

De policy van jou zit hoogstwaarschijnlijk hier.. (is bij ons niet geconfigured.)

Group Policy's-User Configuration-Administrative templates-Start menu and taskbar-Disable changes to taskbar and start menu settings

of

Group Policy's-User Configuration-Administrative templates-desktop-disable adjusting desktop toolbars.

Ik weet het niet zeker omdat deze bij ons niet geconfigured zijn.