[TFT] Hoeveel kans op dode pixels?

Pagina: 1
Acties:
  • 269 views sinds 30-01-2008

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Ik wil graag een TFT scherm van Acer kopen. Echter, volgens hun "pixel policy" (http://support.acer-euro....ts/reports/displaylcd.pdf) wordt het scherm niet als defect beschouwd zolang er nog geen 5 pixels dood zijn. Zelfs niet als je hem net nieuw uit de verpakking haalt. :(

Hoe groot is de kans dat een gloednieuwe 17 inch TFT dode pixels bevat?

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:30

Acheron

updatepack.nl

Redelijk groot. Als het kan zou ik het inde winkel bekijken. Ik heb bijvoorbeeld dat er een paar subpixels kapot zijn.

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-08 13:30

André

Analytics dude

Ik heb al veel (lees: 200) TFT's door mijn handen laten gaan maar nog nooit een dode pixel gezien. Ik schat de kans dus ook laag in.

[ Voor 4% gewijzigd door André op 10-05-2004 15:23 ]

Verwijderd

Ik zou de tft in de winkel kopen en vragen of je hem mag bekijken.

Laatst heb ik een laptop gehaald. Ik heb gewoon gevraagd of ik hem eerst mocht zien. Geen probleem natuurlijk.

Dan weet je in ieder geval zeker dat het goed is wat je koopt.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 19:37
André schreef op 10 mei 2004 @ 15:23:
Ik heb al veel (lees: 200) TFT's door mijn handen laten gaan maar nog nooit een dode pixel gezien. Ik schat de kans dus ook laag in.
Ik gok dat je voor een bedrijf de "uitgefilterde" TFT's gezien hebt? Oftewel het "topje" van de productielijn, wat iets duurder is?

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 07:59
RemcoDelft schreef op 10 mei 2004 @ 15:25:
[...]

Ik gok dat je voor een bedrijf de "uitgefilterde" TFT's gezien hebt? Oftewel het "topje" van de productielijn, wat iets duurder is?
Inderdaad, want ik heb bijvoorbeeld de ervaring met iiyama dat er af en toe een pixel dood is. En het schijnt wel vaker voor te komen, dus 200 en geen 1 dode is of het neusje van de zalm, of er moet een brilletje op jouw neusje

• André

André

Analytics dude

RemcoDelft schreef op 10 mei 2004 @ 15:25:
[...]

:) Gewoon als systeembeheerder bij KPN, dus niks geen neusje van de zalm. We testen ze ook met een speciale tool om te kijken of er dooien in zitten.

Verwijderd

offtopic:
[quote]André schreef op 10 mei 2004 @ 15:31:
[...]

:) Gewoon als systeembeheerder bij KPN, dus niks geen neusje van de zalm. We testen ze ook met een speciale tool om te kijken of er dooien in zitten.[/quote]

Tool = softwarematig ? :9~

Zoja, hoe gaat dat in zijn werk?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2004 15:34 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Laatst heb ik een laptop gehaald. Ik heb gewoon gevraagd of ik hem eerst mocht zien. Geen probleem natuurlijk.
Er zijn echt veel winkels waar je een TFT niet eerst mag zien. Voor de dood eenvoudige reden dat als jij daarna besluit het ding niet te kopen, zij met een geopend model zitten die ze moeilijk weer kunnen verkopen.

Zeg nou zelf, zou jij een geopende TFT doos willen kopen?
Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 15:33:

Volgens mij kan je het zelf heel eenvoudig testen door een Rood / Groen / Blauw vullende powerpoint presentatie maakt en deze draait en goed kijkt , zo heb je alle hoofdkleuren gehad :)

[ Voor 54% gewijzigd door Gunner op 10-05-2004 15:36 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

quote ipv edit :X

[ Voor 96% gewijzigd door Gunner op 10-05-2004 15:35 ]

• Markieman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-08 08:18
Er zijn een wat winkels waarbij je voor zo'n 25 euro's pixelgarantie kan kopen...
Dan mag je hem de 1e 8 dgn ruilen bij een kapotte (sub)pixel.

Ik zou zo'n winkel opzoeken als ik jouw was...

You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.

Verwijderd

@ gunner:

Hmm, ze deden er toch echt niet moeilijk over. En ja, de doos was nog verzegeld.

Lijkt mij dat met een tft dat wel geen probleem zal moeten zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2004 15:38 ]

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 15:33:
offtopic:
[quote]André schreef op 10 mei 2004 @ 15:31:
[...]

:) Gewoon als systeembeheerder bij KPN, dus niks geen neusje van de zalm. We testen ze ook met een speciale tool om te kijken of er dooien in zitten.[/quote]

http://www.datordesign.se/servsupo/Multiq/moni/Lcd-test.exe

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:14

Exirion

Gadgetfetisjist

cornelixnootje1 schreef op 10 mei 2004 @ 15:20:
Hoe groot is de kans dat een gloednieuwe 17 inch TFT dode pixels bevat?
26,488731943% B)

(wat een vraag dit...)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Zelf heb ik een ADI A715 en daar was een 0 pixel policy :9 . Dus als er wat was kon je hem laten ophalen :) . Ik zelf had geen dode (sub)pixels en ik hoorde van de winkel ook dat deze erg weinig werden gevonden 8) . Ik koop iig geen TFT die een dode sub pixel heeft; betaal je je scheel en dan nog defecten ook. By the way je hebt toch altijd echt op kopen op afstan 8dagen ofzo :+ en er zijn toch ook ''echte'' regels hiervoor dat je gewoon een goed product moet leveren?

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 15:37:
@ gunner:

Hmm, ze deden er toch echt niet moeilijk over. En ja, de doos was nog verzegeld.

Lijkt mij dat met een tft dat wel geen probleem zal moeten zijn.
geen probleem of wel een probleem? :)

Maar ligt denk ik ook aan de winkel, maar veel winkels zullen het echt niet willen.

Een recente interessante draad:
[rml][ TFT] 0-pixelpolicy afkopen bij winkel[/rml]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Exirion schreef op 10 mei 2004 @ 15:41:
[...]

26,488731943% B)

(wat een vraag dit...)
Zo gek vindt ik de vraag niet hoor, ik zou ook geen TFT willen hebben met dode pixels ze zijn al duur zat.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:14

Exirion

Gadgetfetisjist

_Dune_ schreef op 10 mei 2004 @ 15:45:
Zo gek vindt ik de vraag niet hoor, ik zou ook geen TFT willen hebben met dode pixels ze zijn al duur zat.
Er bestaat gewoon geen antwoord op de vraag. Het is ERG merk en prijsklasse-afhankelijk. En zelfs bij dure topschermen gaat er nog wel eens iets fout.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Was er niet een wettelijke regeling dat je elke aankoop die je via het internet mag retourneren (en je geld uiteraard terugkrijgt) ongeacht de reden?
:)

Dan kan je zo altijd nog van een slecht scherm af.

Senile! Senile Oekaki

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 15:23:
Ik zou de tft in de winkel kopen en vragen of je hem mag bekijken.

Dan weet je in ieder geval zeker dat het goed is wat je koopt.
Misschien dat je een laptop wel eerst mag testen maar bij TFT schermen ligt dat toch wel anders hoor... ik heb bij de grotere computerzaken gevraagd (computerland en mycom) of ik een TFT scherm mocht testen voor dat ik hem kocht maar daar begonnen ze niet aan.
bij computerland is het zo dat je 25 euro (dacht ik) moet bijbetalen zodat dat je hem binnen een x aantal dagen mag inruilen zelfs bij 1 defecte subpixel.
bij mycom is het echter zo dat ze daar helemaal niet moeilijk doen. daar mag je dat ding zelfs terugbrengen omdat je het te duur vind (binnen een bepaalde tijd weliswaar) maar daar betaal je ook wel een dikke 50 euro extra ervan uitgaande dat je IIyama E431S-B haalt

pricewatch: IIyama ProLite E431S-B (17", 16ms, D-Sub/DVI-D, Zwart)

• Twarp
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

:Z Gaap :O gaan we weer... :Z

Je moet met de verkoper de afspraak maken wat te doen bij een dode pixel, zegt hij dat hij de garantie van ACER volgt dan zou ik de TFT daar niet kopen. Laat je afspraken op papier zetten als je een 0 dode pixels garantie heb gekregen. Jij heb niets te maken met de garantie's van ACER als je niet direct bij hun koopt. Heel simpel dus. Kijk ook even op www.staiksterk.nl voor meer info betreffende consumentenkoop en garantie.

En hoe groot de kans is?
Lijkt mij irrelevant als je goede afspraken maakt met de verkoper.

Meh ...

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 17:31
Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 15:43:
By the way je hebt toch altijd echt op kopen op afstan 8dagen ofzo :+ en er zijn toch ook ''echte'' regels hiervoor dat je gewoon een goed product moet leveren?
Dat geld vaak alleen ale je aan bepaalde winkel voorwaarden voldoet, vaak is dat bijvoorbeeld in ongeopende verpakking retour sturen.

[ Voor 7% gewijzigd door TukkerTweaker op 10-05-2004 16:04 ]

Verwijderd

Blijft bijzonder lullig dat je kennelijk moet afspreken dat men een goed product levert. En wie ook wat beweert, een scherm met dooie pixels is NIET GOED! Heb zelf hetzelfde gelazer gehad bij Paradigit, in hun voorwaarden staat niks over schermen met dooie pixels, heb daar een Eizo L767(ook hun site zegt niks over dooie pixels) gehaald voor 949 euroos, en wat blijkt: 1 kapotte subpixel. Ook in eerste instantie een vaag verhaal dat dat niet onder garantie valt. Kreeg ik alleen geruild door in de winkel voluit te gaan en te stellen dat ik dit in geen geval accepteer. Vervolgens komt er een paar weken later een nieuw scherm: in het wit terwijl ik een zwart scherm heb besteld. Krijg je te horen dat die witte getest is en geen dooie pixels heeft terwijl ze wel een zwarte willen bestellen maar die wordt dan niet getest. Dit is dus de service die je krijgt als je bijna 1000 ballen voor een scherm neertelt. Je wordt vooraf NIET door de verkoper geïnformeerd en men beroept zich op vage voorwaarden die verder ook nergens staan vermeld. Nu zit ik met een wit scherm alleen omdat ik het risico niet wil lopen een zwart scherm te krijgen met alsnog één of meer dooie (sub)pixel.
Het hele pixelverhaal van die fabrikanten/winkeliers is gewoon :r :r :r

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-08 13:46
Ik heb ruim een half jaar geleden een 19"ACer gehaald bij Dynabyte. Deze deden toen totaal niet moeilijk over het bekijken van de monitor op dode pixels. Ik heb er nu nog steeds geen enkel.

Later ging ik met een vriend langs bij Bynabyte, hij wou ook een Acer TFT halen. Omdat ik wist dat ze niet moeilijk deden over het bekijken van de monitor op dode pixels, ging ik er vanuit dat het dit maal ook gewoon kon. Wat schetste echter mijn verbazing? Een jonge argeloze verkoper, vertelde ons dat wij óf het showmodel konden meekrijgen (voor de prijs van een nieuwe, geen cent lager) óf we konden de laatste uit het magazijn krijgen, maar die mochten we absoluut niet bekijken. Ik heb dus een sterk vermoeden dat hij wist dat er een dode pixel in zat, en dat hij al eerder bekeken was door een klant. Die verkoper was zo enorm ongeinteresseerd in ons dat hij achter in de winkel een beetje producten ging sorteren/goed leggen etc.

Dus ik vraag voor de laatste keer "Hallo, wil je nou die monitor verkopen of niet?" Kwam op een "nee" neer. Wij naar Computerland 150 meter verderop, een Neovo 19"gekocht, en met deze doos heeft die jongen dansend met een big smile voor Dynabyte gestaan, de verkoper uit staan lachen. Af en toe word je echt moe van zulke ventjes, die eigelijk geen verkoper zouden mogen zijn imo.

Anyway, ik heb dus nog steeds geen dode pixel :P.
Ik zou als ik jou was niet het risico nemen om opgeligt te worden door zo'n winkel, en daarom in de winkel zelf óf extra pixel-garantie aanschaffen óf vragen of je er eventjes naar mag kijken.

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wat ik gelezen heb (en ook uit eigen ervaring) is dat als je het ding net hebt, en er geen (half)dode pixels in aantreft, dit bij normaal gebruik nauturlijk, ook later geen meer zal aantreffen

• Twarp
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 16:08:
Blijft bijzonder lullig dat je kennelijk moet afspreken dat men een goed product levert.
Mee eens maar je heb onderzoeksplicht en daar valt dit ook onder.
En wie ook wat beweert, een scherm met dooie pixels is NIET GOED!
Mee eens
Heb zelf hetzelfde gelazer gehad bij Paradigit, in hun voorwaarden staat niks over schermen met dooie pixels, heb daar een Eizo L767(ook hun site zegt niks over dooie pixels) gehaald voor 949 euroos, en wat blijkt: 1 kapotte subpixel. Ook in eerste instantie een vaag verhaal dat dat niet onder garantie valt.
Logisch voor de winkel, dit is hun eerste winst slag, geen extra garantie kosten. Hoewel foutief overigens.
Kreeg ik alleen geruild door in de winkel voluit te gaan en te stellen dat ik dit in geen geval accepteer. Vervolgens komt er een paar weken later een nieuw scherm: in het wit terwijl ik een zwart scherm heb besteld.
Hun fout, heb jij niets mee te maken.
Krijg je te horen dat die witte getest is en geen dooie pixels heeft terwijl ze wel een zwarte willen bestellen maar die wordt dan niet getest.
Niet erg, als deze ook stuk is ken hij weer terug. (al is het neit handig voor/van hun)
Dit is dus de service die je krijgt als je bijna 1000 ballen voor een scherm neertelt. Je wordt vooraf NIET door de verkoper geïnformeerd en men beroept zich op vage voorwaarden die verder ook nergens staan vermeld. Nu zit ik met een wit scherm alleen omdat ik het risico niet wil lopen een zwart scherm te krijgen met alsnog één of meer dooie (sub)pixel.
Het hele pixelverhaal van die fabrikanten/winkeliers is gewoon :r :r :r
Ai toch evenhet risico nemen, tevens alles op papier zetten en hun schriftelijk inlichten over hoe jij wenst verder te gaan. In theorie heb je zelfs recht op een volledige terugstorting van je geld an kan je bij een meer service gerichtte winkel kopen.

Overigens kunnen er meer dingen meespelen, deze info is gebaseert op de verstrekte info.

Meh ...

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:30

Acheron

updatepack.nl

Sluuut schreef op 10 mei 2004 @ 16:14:
Ik heb ruim een half jaar geleden een 19"ACer gehaald bij Dynabyte. Deze deden toen totaal niet moeilijk over het bekijken van de monitor op dode pixels. Ik heb er nu nog steeds geen enkel.

Later ging ik met een vriend langs bij Bynabyte, hij wou ook een Acer TFT halen. Omdat ik wist dat ze niet moeilijk deden over het bekijken van de monitor op dode pixels, ging ik er vanuit dat het dit maal ook gewoon kon. Wat schetste echter mijn verbazing? Een jonge argeloze verkoper, vertelde ons dat wij óf het showmodel konden meekrijgen (voor de prijs van een nieuwe, geen cent lager) óf we konden de laatste uit het magazijn krijgen, maar die mochten we absoluut niet bekijken. Ik heb dus een sterk vermoeden dat hij wist dat er een dode pixel in zat, en dat hij al eerder bekeken was door een klant. Die verkoper was zo enorm ongeinteresseerd in ons dat hij achter in de winkel een beetje producten ging sorteren/goed leggen etc.

Dus ik vraag voor de laatste keer "Hallo, wil je nou die monitor verkopen of niet?" Kwam op een "nee" neer. Wij naar Computerland 150 meter verderop, een Neovo 19"gekocht, en met deze doos heeft die jongen dansend met een big smile voor Dynabyte gestaan, de verkoper uit staan lachen. Af en toe word je echt moe van zulke ventjes, die eigelijk geen verkoper zouden mogen zijn imo.

Anyway, ik heb dus nog steeds geen dode pixel :P.
Ik zou als ik jou was niet het risico nemen om opgeligt te worden door zo'n winkel, en daarom in de winkel zelf óf extra pixel-garantie aanschaffen óf vragen of je er eventjes naar mag kijken.
offtopic:
Volgens mij heb jij dat verhaal al eens eerder verteld :O

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Gunner schreef op 10 mei 2004 @ 16:17:
Wat ik gelezen heb (en ook uit eigen ervaring) is dat als je het ding net hebt, en er geen (half)dode pixels in aantreft, dit bij normaal gebruik nauturlijk, ook later geen meer zal aantreffen
ik heb een NEC LCD1701 een jaar geleden gekocht. hij heeft 1 halfdode subpixel en gek genoeg had ik de kabels (een maandje terug) ff losgehaald om schoon te maken etc. en toen ik hem daarna weer aansloot had hij elders nog zo'n dood geval. maar met een beetje drukken op het scherm was het weer weg (vraag niet hoe).
ik ben er niet zo van overtuigt dat als je bij aankoop geen dode pixels hebt, een jaar later nog steeds met een pixelperfect scherm zit.

Verwijderd

In de winkel waar ik in de weekenden werk verkoop ik ook acers. 1/3 heeft minstens 1 dode pixel! (meeste mensen merken dat niet eens maar bij ons in de winkel mag je gewoon ruilen als je er iets van zegt)

@Sluuut: mijn baas wordt ook altijd boos als ik de monitors laat zien, ik denk dat hij bang was voor de finiaal manager. Maar gelukkig voor de klant heb ik schijt aan mijn baas :D.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2004 16:32 ]

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-05 00:10
offtopic:
@Sluut
Ceintuurbaan in Amsterdam zeker?

Ben zelf in het onwaarschijnlijke bezit van een 17" bolle crt met dooie pixel(!)

Toen ik laatst in de MyCom in Haarlem was voor een compu voor m'n pa kwam de verkoper zelf met het dode pixel probleem op de proppen en nam uiterst vriendelijk alle mogelijke (tft)monitoren met ons door. En zo hoort 't ook.

[ Voor 3% gewijzigd door daniel_ev op 10-05-2004 16:33 ]

Toch?

• Appelsap
  • Niet online
Hier op het werk hebben we vorig jaar acht nieuwe TFT's gekocht (Philips 170B4), waarvan er één twee hotsubpixels had, vijd één hotsubpixel en twee geen dooie of hotpixels - waarvan eentje uiteraard van mij :*)

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-08 13:46
hp38guser schreef op 10 mei 2004 @ 16:27:
[...]

offtopic:
Volgens mij heb jij dat verhaal al eens eerder verteld :O
Dan moet je het niet 2x lezen? Was voornamelijk voor de TS bedoeld :7
offtopic:
@Sluut
Nope, Utrecht..

[ Voor 15% gewijzigd door Sluuut op 10-05-2004 16:36 ]

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

zo, hier zijn al heel veel topic over geweest zeg!

Gewoon aan de winkel vragen voordat je het ding koopt! Als een winkel de mogelijkheid tot kopen van pixelgarantie heeft kun je er maar beter van uit gaan dat de kans zonder die garantie bijkopen 100% is. Als je on-line koopt heb je altijd 8 dagen retour zonder opgaaf van reden tot mogelijkheid, dan heb je echter wel wat verzendkosten van jezelf naar die winkel. Verder gewoon een winkel zoeken die mee wil werken!

Als je geen dode pixel wilt dan wil je geen dode pixel, ook niet een kans op een dode pixel. toch? Beetje vreemde vraag want ik denk niet dat een grote of kleine kans van invloed zal zijn op je beslissing toch? Stel je hebt 5% kans op een dode pixel, wat doe je dan?

Als je een dode pixel niet erg vind, koop dan bewust een monitor met een dode pixel, die zijn veel goedkoper!

Verwijderd

daniel_ev schreef op 10 mei 2004 @ 16:32:
offtopic:
@Sluut

Ben zelf in het onwaarschijnlijke bezit van een 17" bolle crt met dooie pixel(!)

Toen ik laatst in de MyCom in Haarlem was voor een compu voor m'n pa kwam de verkoper zelf met het dode pixel probleem op de proppen en nam uiterst vriendelijk alle mogelijke (tft)monitoren met ons door. En zo hoort 't ook.
Dode pixels in een CRT?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 16:38:
[...]

Dode pixels in een CRT?
Dat is geen pixel lijkt me, mar eerder iets fout. Want bij een CRT worden de beelden erop geschoten en neit zoals bij een TFT opgegloeid :)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Ik denk dat de discussie in [rml][ TFT] 0-pixelpolicy afkopen bij winkel[/rml] wel interessant is om hier aan te halen.

LinkedIn WoT Cash Converter

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:37

B-lennium

Volvo 164 1975!

mijn scherm Samsung 193T heeft 1 dode (sub) pixel blijft de hele tijd rood , maar zelfs op een witte achtergrond is het (bijna) niet zichtbaar en al helemaal niet storend en ja ik ben een kwalitijds zijkert :P

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-08 08:00

Dentheman

Zie signature

Exirion schreef op 10 mei 2004 @ 15:41:
[...]

26,488731943% B)

(wat een vraag dit...)
En hoe kom je aan dit antwoord mag ik vragen ?

Zie ondertitel

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 17:31
De meeste schermen die ik verkoop vallen onder klasse II. Deze klassen staan duidelijk beschreven bi de leverancier en ook in de bijlagen van de monitor. Klasse II mag max. 5 dode pixels bevatten. Dit staat bij mi in de leveringsvoorwaarden.

• koraks
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 16:40:
[...]

Dat is geen pixel lijkt me, mar eerder iets fout. Want bij een CRT worden de beelden erop geschoten en neit zoals bij een TFT opgegloeid :)
Dode pixels in CRT's komen wel degelijk voor; dit is op GoT al meerdere malen ter sprake gekomen. Het fenomeen doet zich voor als in het schaduwmasker (bij Trinitron's heb ik het nog niet gezien) één gaatje niet goed is uitgestoken, waardoor een klein zwart puntje zichtbaar blijft: een dooie pixel :D

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

Gebruik de search, vragen over dode pixels en garantie daarmee zijn al tientallen zoniet honderden keren hier langsgekomen in V&B. Bovendien wil ik bij een aantal posters hier benadrukken dat we hier niet in een kleuterklas zitten. Heb je niks toe te voegen, reageer dan gewoon niet...

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.