Ik heb ruim een half jaar geleden een 19"ACer gehaald bij Dynabyte. Deze deden toen totaal niet moeilijk over het bekijken van de monitor op dode pixels. Ik heb er nu nog steeds geen enkel.
Later ging ik met een vriend langs bij Bynabyte, hij wou ook een Acer TFT halen. Omdat ik wist dat ze niet moeilijk deden over het bekijken van de monitor op dode pixels, ging ik er vanuit dat het dit maal ook gewoon kon. Wat schetste echter mijn verbazing? Een jonge argeloze verkoper, vertelde ons dat wij óf het showmodel konden meekrijgen (voor de prijs van een nieuwe, geen cent lager) óf we konden de laatste uit het magazijn krijgen, maar die mochten we absoluut niet bekijken. Ik heb dus een sterk vermoeden dat hij wist dat er een dode pixel in zat, en dat hij al eerder bekeken was door een klant. Die verkoper was zo enorm ongeinteresseerd in ons dat hij achter in de winkel een beetje producten ging sorteren/goed leggen etc.
Dus ik vraag voor de laatste keer "Hallo, wil je nou die monitor verkopen of niet?" Kwam op een "nee" neer. Wij naar Computerland 150 meter verderop, een Neovo 19"gekocht, en met deze doos heeft die jongen dansend met een big smile voor Dynabyte gestaan, de verkoper uit staan lachen. Af en toe word je echt moe van zulke ventjes, die eigelijk geen verkoper zouden mogen zijn imo.
Anyway, ik heb dus nog steeds geen dode pixel

.
Ik zou als ik jou was niet het risico nemen om opgeligt te worden door zo'n winkel, en daarom in de winkel zelf óf extra pixel-garantie aanschaffen óf vragen of je er eventjes naar mag kijken.