Toon posts:

[Office 2003] OEM Allemaal eigen key?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier zojuist een behoorlijk aantal laptops binnegekregen.
Windows XP staat er preinstalled op, Office 2003 SBE, OEM nog niet

Nu zitten er in de doos dus ook een hele hoop met Office 2003 cd's, met op elke hoes een eigen product Key.

Is het nu de bedoeling dat ik op elke laptop, een nieuwe Office cd pak, en de juiste code erbij gebruik? In dat geval kan ik mijn Ghost-image wel vergeten.

Misschien een domme vraag, maar dit is de eerste keer dat ik met officiele Microsoft producten te maken heb op grotere schaal.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:45

Zoefff

❤ 

Nee, je kan prima 1 image maken voor alle laptops, zolang je maar wel voldoende certificaten hebt. Het gaat er niet om dat je steeds de juiste key gebruikt, maar of je voldoende (en geldige) licenties hebt.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:35
Denk wel dat 't mogelijk moet zijn om al je laptops te ghosten, en achteraf de correcte code in te geven bij Office (kan met Windows XP)

Dit weet ik wel niet zeker...

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:30

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 17:53
jaja, helaas moet je voor elke laptop een apparte key invullen. Je kunt wel steeds dezelfde cd-rom gebruiken voor de install....

Verwijderd

nee, het mag niet. als je geen volume license hebt mag je elke key maar 1x gebruiken.

sneltste oplossing is gewoon een image maken, en dan zo'n tooltje downen om de key te veranderen :)
maargoed, de TUE heeft ook allemaal oem licenties van windows (de rest is wel volume license btw), en die gooit er ook gewoon images op. de oem-key onder op mijn laptop is ook nog nooit gebruikt...

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 14:59:
nee, het mag niet. als je geen volume license hebt mag je elke key maar 1x gebruiken.

sneltste oplossing is gewoon een image maken, en dan zo'n tooltje downen om de key te veranderen :)
maargoed, de TUE heeft ook allemaal oem licenties van windows (de rest is wel volume license btw), en die gooit er ook gewoon images op. de oem-key onder op mijn laptop is ook nog nooit gebruikt...
Ik denk ook niet dat een officiele instantie zich hier erg druk om zal gaan maken.

Als je kan aantonen dat je gewoon voor iedere computer een aparte licentie hebt, dan snappen zij toch ook wel dat je liever gebruik maakt van een image, en daarom dus steeds dezelfde key hebt gebruikt?

Anders even microsoft een belletje geven, (020) 500 1500 :)

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt voor de hulp zover.
Ik maak er gewoon images van, en we hebben inderdaad de legale licenties in huis, dus lijkt me geen groot probleem.

Maar nu het volgende:
Office registratie via internet of telefoon :s
Op zich is via internet niet een heel groot probleem, alleen moet ik elke laptop dan eerst Internet bevoegdheid geven, en daarna weer ontnemen.
Is daar een legale workaround voor?

Verwijderd

ehm, eerst registreren voordat je die image bakt?

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 09:33:
ehm, eerst registreren voordat je die image bakt?
Als het "goed" is, werkt dat niet, vanwege die productregistratie in de XP serie. Ook al zijn alle laptops precies hetzelfde, dan zijn de serienummers van de hardware nog anders, dus denk ik niet dat het werkt.

Gokje hoor :)

Pagina: 1