[EXCHANGE 2003] Mag niet als andere gebruiker mailen

Pagina: 1
Acties:

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Net belde mijn vader en kreeg een foutmelding in Outlook. Het zit zo:

Hier staat een Exchange 2003 server. Op de clients willen we e-mail versturen vanaf verschillende mailboxen. Ik zie links in het menu netjes 3 mailboxen staan, waar de gebruiker alle rechten over heeft. Behalve het recht om via de andere gebruiker (de owner van de betreffende mailbox) e-mail te verzenden.

Ik zie namelijk netjes de gebruiker Pietje staan. Klik ik op verzenden, dan zegt ie:

U bent niet gemachtigt het bericht namens de opgegeven gebruiker te verzenden.

In outlook en AD heb ik overal gekeken naar de rechten, en de gebruiker ALLE rechten gegeven voor de desbetreffende mailbox.

Alleen krijg ik steeds dezelfde melding :?

Wie o wie kan mij hierbij helpen??

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:37
Sorry voor het misschien onnodig omhoog schoppen van dit topic, maar ik blijf tegen het probleem aanlopen dat de TS had.

Ik heb het KB artikel van MS doorgelopen, alleen blijf ik de melding krijgen.

Wie weet er toevallig waar ik dan evt nog naar moet kijken. Ik heb de gebruikers hier ook al volledige rechten gegeven op de betreffende mailbox, maar toch blijf ik deze melding krijgen :(

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je hebt send-as rechten op de betreffende mailbox?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• nextware
BtM909 schreef op donderdag 08 september 2005 @ 14:33:
Je hebt send-as rechten op de betreffende mailbox?
Die wil er dus juist aan toevoegen.. Alleen als ik het KB artikel van MS doorloop, blijf ik de melding krijgen dat ik geen machtigingen heb om als de betreffende gebruiker een email te sturen.

Let op: ik hoef geen "send on behalf" rechten, maar "send as" rechten.

Server is SBS 2003. Clients zijn Win2K pro met office 2000 Pro ( dus ook Outlook ).

Verwijderd

Sluit Outlook eens af en start hem daarna weer.
Het probleem is dat outlook de authorisatie van je laatste actie onthoud.
Dus als je er niet bij kan. Blijft dat zo, totdat je outlook afsluit en weer opnieuw start.

Daarnaast werkt de exchange server om de ongeveer (als ik het goed heb) 15 minuten de database bij mbt authorisatie. Probeer het dus na een 30 minuten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2005 15:00 ]

• nextware
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 14:59:
Sluit Outlook eens af en start hem daarna weer.
Het probleem is dat outlook de authorisatie van je laatste actie onthoud.
Dus als je er niet bij kan. Blijft dat zo, totdat je outlook afsluit en weer opnieuw start.

Daarnaast werkt de exchange server om de ongeveer (als ik het goed heb) 15 minuten de database bij mbt authorisatie. Probeer het dus na een 30 minuten.
Dan heb ik volgens mij een langzame exchange server :D
Na dik 45 minuten te hebben gewacht, werkt het eindelijk. Bleek het uiteindelijk toch een kwestie van geduld !

dank voor de tips !

Verwijderd

Die wijzigingen worden niet gelijk doorgevoerd omdat de permissies door de store gecached worden en ik meen dat die elke 45 minuten of zo gerefreshed wordt.. Als je wilt dat ze gelijk doorgevoerd worden moet je de IS even stoppen en herstarten.
Pagina: 1