Toon posts:

Waar informatie over XML en XSL vandaan te halen? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet voor mijn werk nu mezelf eigen maken met XML/XSL

Heeft iemand goede sites waar ik handleidingen/uitleg e.d. kan vinden hierover?
Bij voorkeur in NL

bvd

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Scrisisssszzzz,

Welkom op GoT :)
We hebben op GoT een aantal spelregels opgesteld waar elk topic aan moet voldoen - samengevat hebben we die Registratievoorwaarden en faq genoemd, en deze heb je dan ook gelezen toen je je hier registreerde.

Ik ga nog even de drie belangrijkste punten opnoemen omdat je topic nog niet helemaal voldoet aan de eisen die we er aan stellen:
  • Schrijf hetgene wat je al geprobeerd en gezocht hebt voordat je een topic opent altijd even op in je topicstart. Vertel bijvoorbeeld even waar je al op gezocht hebt en wat het resultaat was van de dingen die je al geprobeerd hebt. Hiermee voorkom je dat we allerlei dingen gaan voorstellen die jij al lang geprobeerd hebt :)
  • Omschrijf je probleem helder en duidelijk en geef zo veel mogelijk relevante informatie. Als je een foutmelding krijgt, geef dan de exacte foutmelding weer (geen eigen interpretatie), en probeer volledige, leesbare zinnen te maken.
  • Kies een goede topic titel die je probleem kort omschrijft
Ik kan mij helaas niet onttrekken van het idee dat je niet erg veel vooronderzoek hebt verricht. Je had in ieder geval kunnen beginnen met het zoeken van informatie op [u]GoT[/] en [u]Google[/].

Kun je even toelichten wat jezelf al gevonden hebt; en waarom dat niet voldeed? Wat is dus de preciese reden van je topic hier? :)

XML Info > Waar informatie over XML en XSL vandaan te halen? *

[ Voor 3% gewijzigd door Spider.007 op 10-05-2004 15:49 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan ik wel ja, excuses

Heb op msdn gezocht, naar verschillende dingen, en ik kan ook allerlei boeken gaan bestellen maar dat vind ik vooralsnog niet nodig. Ik wil eerst bekijken wat ik zo allemaal kan vinden.

Het is de bedoeling dat ik straks voor klanten xml bestanden kan leveren. Dit zijn rapporten. De gegevens die hierin staan zijn ingevuld via een programma wat wij gaan verkopen. Met dit programma kunnen inspecties gedaan worden via een PDA.

De resultaten hiervan moeten in rapporten getoond kunnen worden. Het is dus de bedoeling dat ik die rapporten gaan opzetten van begin af aan. Dus ik wil gewoon vanalles over XML te weten komen, vooral het maken van stylesheets e.d.

Ik zoek dus naar handleidingen of iets in die richting, die goed zijn voor de XML beginner. Ik ben wel enigszins bekend met html.

Natuurlijk zoek ik zelf ook verder, maar ik dacht misschien heeft iemand op GOT( _/-\o_ ) goede suggesties...

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-08 11:17

glashio

C64 > AMIGA > PC

W3schools - Learn XML vind ik zelf een hele goeie :)
Hoop resources en anders MSDN van/bij Microsoft. Suc6

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Verwijderd

een keuze (als je het niet erg vindt om met "oude" papier om te gaan) is the XML Bible zoals deze : http://www.comcol.nl//bestel/bxkwhx_b.htb#1354h
deze is namelijk goed te begrijpen ook voor noobies (of eigenlijk voor noobies)...
voordat er reacties op komen, nee dit is geen reclame voor die winkel maar dan heeft ie tenminste ook direct alle info over het boek en een richtprijs...
trouwens, met een beetje googlen kom je ook best ver...
veel succes

trouwens als je alleen de xml paginas (dus die rapporten moet maken) en bijbehorende stylesheets dan heb je hier genoeg aan.. Als je die xml files aan moet maken met je PDA programma dan zul je maar in MSDN moeten gaan zoeken naar wat voor parser daar gebruikt wordt (volgend mij DOM en XmlReader onder .Net Compact Framework)... ben er namelijk zelf ook mee bezig geweest ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2004 14:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt mensen.

Het is niet de bedoeling dat de rapporten aangemaakt worden op de PDA, maar je hebt een applicatie op de pc, daar zet je een inspectie op klaar, je synchroniseert die met de PDA, waar ook een applicatie opstaat. Je voert de inspectie uit, komt terug en synchroniseert weer. Hierna kun je er dan de rapporten mee uitdraaien.

het is dus vooralsnog XML en een XSL bestand voor de algemene opmaak van de rapporten. Ik weet niet in hoeverre dit nog uitgebreid wordt.

Maar we gaan ermee aan de slag..
Pagina: 1