Toon posts:

[java] applet en JMF

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb een java applet gemaakt in jbuilder x

in dat applet laat ik een video afspelen met behulp van jmf 2.1.1

op mijn eigen pc loopt dat prima (heb m op n publieke webserver staan)

maar als ik hem op n andere pc bekijk krijg ik de melding dat de mediaplayer libary niet gevonden kan worden.

dat is opzich nogisch natuurlijk want die staat daar niet geinstalleerd.

ik weet dat als je een java executable maakt dat je dan libaries in de executablen kan stoppen.

kan dit met een java applet ook want ik heb er niet erg veel in zin om mijn bezoekers zowel jvm als jmf te laten installeren

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik weet dat naar boven schoppen niet echt gewenst is maar toch doe ik het omdat ik me niet kan voorstellen dat er niet één persoon is die hier geen antwoord op heeft..

Modbreak:
Als je weet dat het niet gewenst is, waarom doe je het dan toch; kicken binnen 24 uur? :?

[ Voor 28% gewijzigd door gorgi_19 op 11-05-2004 07:32 ]

• NetRipper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:23
Je kan de libraries van JMF vast wel in een .jar zetten die je zelf maak, je moet echter wel even controleren of dat legaal is. In sommige gevallen mag je niet her-distribueren zonder toestemming.

Eventueel kan je (met winzip) de libraries (.jar bestanden) van JMF zelfs uitpakken en bij je eigen source zetten, dan kan je een nieuwe .jar maken met alles bij elkaar. Ik weet namelijk niet of .jar in .jar mogelijk is. Experimenteer een beetje!
ik weet dat als je een java executable maakt dat je dan libaries in de executablen kan stoppen.
Dit kan ook met appletjes, niet alleen standalone applicaties. Overigens is een .jar niet echt een "executable". Het is simpelweg een "java archive" bestand, met alle classes op .zip formaat ingepakt.

Github - Tikkie! - NED-Clan - Volvo EX30 SMSR Plus

• nxt
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-02 09:36

nxt

als je JBuilder een exe of archive laat maken kun je bij 'dependencies' zeggen dat ie alle gebruikte classes in de jar file moet stoppen (bijvoorbeeld door 'always include all classes and resources' te kiezen)

voorwaarde hiervoor is wel dat je ze als dependency in je project hebt opgenomen
(project properties - 'paths' - tabblad 'required libraries')