Toon posts:

Video Streamen via Internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag.
Ik wil video streamen vanaf thuis over het internet. Ik wil de output van mijn camera's doormiddel van een schakelkastje en dan een hardwarematige encoder over het internet streamen. RealTime. Maar nu is het ook zo dat als ik 100 kijkers tegelijk heb die allen naar een filmpje kijken die met 350kb streamt, ik een helehoop brand breedte nodig heb als ik het thuis zou doen. Dus ik stream het naar mijn hosting-server en dan kunnen mensen het daar vanaf plukken. Daar kan ik overigens niet bij.... kan er dus ook geen software op installeren.
Maar nu zoek ik dus een hardwarematige encoder die niet, zo als de professionele apparaten, 5000 euro of meer kosten.
Wie kan mij een handje opweg helpen door zijn ervaringen te delen, mij een aantal sites, tips te geven enz.
Op internet heb ik alleen dure modellen kunnen vinden.
Thx

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-01 07:24
Denk dat die apparaten nou eenmaal wat zullen kosten... Kan je denk ik beter een simpel pc'tje bouwen hiervoor.

Overigens kan Windows Media Encoder ( = gratis) bestaande video's en live beelden van bijv. een webcam streamen over het internet.

Zoals je zelf al aangeeft moet je het dan wel naar een 'verdeelserver' sturen omdat een standaard ADSL verbinding nooit genoeg is. Zou ook moeten kunnen met Windows Media Encoder denk ik (nog niet naar gezocht overigens)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

Topicstarter
Het realtime encoderen van tv materiaal gaan nooit snelgenoeg met een compuer, daar is wel een hardware encoder voor nodig. Op mijn p4 3ghz lukt het iig niet.
Er zijn van die ammateur encodertjes maar hoe die heten weet ik niet.

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:58

mjl

Ugh

Ja software encoden wordt lastig, met divx (ofline) haal je nog wel een 25 fps op vcd resolutie, maar dat is weer geen streaming video ... Je zou een real server kunnen proberen, maar die zijn natuurlijk niet gratis.

Het verdelen via een andere server wordt erg lastig als je zelf geen admin rechten hebt, dan kun je de software aldaar niet installeren. Mischien moet je dan aan een cahce/delay systeem gaan denken. Een continue cahe van x MB op je hosting server waar de 100 clients hun informatie van downloaden, maar zelfs dat zal vast niet kunnen zonder een informatie uitwisseling tussen de originele zender en de clients. En of er software voor bestaat lijkt me ook sterk.

[ Voor 32% gewijzigd door mjl op 10-05-2004 15:44 ]

-------