Toon posts:

pc start maar 1 op de 5 keer goed op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi

Ik hoop dat iemand mij met het volgende probleem kan helpen

Nadat ik de pc opnieuw had geinstalleerd start de pc maar ongeveer 1 op de 5 keer goed op. Als hij eenmaal goed is opgestart werkt alles prima. De andere 4 keer geeft hij na het opstartscherm een zwart beeld. Het beeldscherm blijft dan gewoon aan staan.
Dan is het net zo lang opnieuw opstarten tot ie het eindelijk doet.
Als het aantal kleuren op 16 staat (net als in safe mode) dan doetie het wel altijd.
Ik vind het een heel gek probleem, want normaal gesproken doet iets het wel of niet en niet af en toe lijkt mij.

Ik heb norten antivirus eroverheen gegooid en niks gevonden.
Tijdens het installeren heb ik geen problemen gehad en alle nieuwste drivers gebruikt.

Specs:
p4 2,53ghz
512 mb infineon pc3200
ati radeon 9800pro
windows 98

Alvast bedankt

Verwijderd

Wanneer blijft ie hangen dan, tijdens bios of tijdens initialisatie van windows ?

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-06 07:23
ehmz, sowieso trekt windows 98 512MB ram heel erg slecht.... probeer eens een andere windows installatie? (tenzij je echt windows 98 nodig hebt voor oude applicaties ...)

Verwijderd

Ik had exact hetzelfde probleem (alleen deed hij het bij mij nog steeds niet als ik de kleuren op 16 zette).

Bij mij trad het probleem op wanneer ik in m'n bios de "USB legacy support" enable-de.
Zodra ik deze disable-de, werkte het perfect. Al m'n usb apparaten werken allemaal nog gewoon, maar ik heb geen idee wat die support inhoud. (ga ik ook niet vragen, anders ben ik weer een topic aant kapen :P )

grtz oZZies

Verwijderd

USB legacy is voor USB toetsenborden

Anders nieuwe bios proberen, heeft bij mij ook eens geholpen

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de replies.

het scherm wordt zwart na het windows logo, helemaal aan het einde van het opstartproces

Ik ga dat usb legacy idee even uitproberen

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Probeer ook een keer met de kast open te booten.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
helaas het uitzetten van usb legacy support werkte niet.
met de kast open booten had ik al geprobeerd, werkte ook niet ;(

de rede dat ik nu win98 heb is dat winxp ineens crashte en na een format en winxp reinstall werden er steeds bestanden gecorrupted. ik heb winxp een paar keer opnieuw geinstalleerd maar steeds ontstaan de corrupte bestanden.
met win98 is dat probleem verholpen maar nu heb ik dit nieuwe probleem

ik heb ook nog geprobeerd om de display drivers eraf te gooien en standaard vga drivers te gebruiken. Dan start hij wel normaal op, maar dan heb ik niet zoveel aan mn ati radeon 9800pro :'(

Verwijderd

Heb je al een memtest gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
ik ben erachter gekomen uit welke hoek het probleem ontstaat.
alles werkt gewoon normaal als ik agp uitzet.
vanaf 4x agp ontstaan de problemen en 1x en 2x kan ik niet kiezen

weet iemand misschien een oplossing, want agp uit is een beetje een vervelend alternatief

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 16:18:
ik ben erachter gekomen uit welke hoek het probleem ontstaat.
alles werkt gewoon normaal als ik agp uitzet.
vanaf 4x agp ontstaan de problemen en 1x en 2x kan ik niet kiezen

weet iemand misschien een oplossing, want agp uit is een beetje een vervelend alternatief
Probeer es een andere driver voor je video kaart te installeren.
Misschien vergezocht maar kijk ook even naar de IRQ's welke gedeeld zijn.

het probleem dat je eerder had met je harde shijf kan heel goed nog steeds deze problemen veroorzaken echter zoals eerdere reacties al aangeven harddisk errors kunnen ook veroorzaakt worden door slecht geheugen.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 19:01

Madrox

Oh, Pharaoh!

bios-update zeker doen, dat lijkt de hoofdschuldige en/of je geheugen (brakke chip?). Chipsetdrivers, alles uitzetten in bios wat je nu NIET hebt/gebruikt.

AGPx4 moet ie nml. makkelijk aankunnen, je vga-drivers hebben daar niet zoveel mee te maken wel je bios/chipsetdrivers.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Upgraden naar Windows XP, weg met 98!
Pagina: 1