SilentMaxx st-11

Pagina: 1
Acties:

• carthorian
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-01 15:17
http://silentmaxx.com/catalog/case_st11_black.php

Mijn vraag is wat jullie van deze case vinden. Ik zoek een stijlvolle, beetje excentrieke/opvallende case om mijn nieuwe computer (amd64, ...) in te steken.
De bedoeling is om deze zo stil mogelijk te laten worden zonder 800€ uit te geven aan een 100% passief gekoelde case uit te geven.

http://www.chillblast.com...oduct.php?productid=16154
deze chieftek case is mijn andere keus. De prijzen zijn ongeveer gelijk, enkel is de chieftek case makkelijker te verkrijgen.

Kunnen jullie me eens raad geven over welke case ik me het beste aanschaf. Zijn ze kwalitatief even goed (maw houden ze het geluid beide evengoed tegen, of is de st-11 zoveel beter als de chieftek)?

(edit: sorry dat dit in verkeerde onderdeel staat, pas achteraf gezien)

[ Voor 5% gewijzigd door carthorian op 10-05-2004 13:34 ]

Verwijderd

Ik heb geen ervaring met de Chieftec, maar wel met de Silentmaxx ST-11 kasten. Ik vind ze waanzinnig goed en ze doen absoluut wat ze beloven. Het design is vrij normaal. Strak, recht en met een schuifbaar front om de optische drives etc. af te dekken.

Stil zijn ze absoluut. Je moet er natuurlijk geen Delta of Vantec Tornado als fan inzetten, maar met WD Raptors die op 10.000 toeren draaien maakt íe korte metten. Als je er naast staat, is het bijna eng, zo stil.

Oh ja, deze kasten zijn pas op de Nederlandse markt, dus ze zullen steeds beter verkrijgbaar worden. Stonden laatst ook in het Hardware. Info magazine.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2004 14:06 ]

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Als ze echt zo'n stille kast willen maken hadden ze allang (zoals Antec al heeft gedaan) overgestapt moeten zijn op een kast met een 12cm in- en outtake want die zijn gewoon stiller.

De SilentMaxx kast heeft als voordeel de netjes ingebouwde geluidsdemping. Het probleem is dat je in- en outtakes altijd zult horen horen aan de buitenkant, demping of niet. Daar is de volgende kast dus beter geschikter voor. En dan moet je een afweging maken :) (prijs enz.)

http://www.antec-inc.com/...closure.php?ProdID=81600#

Ook door Chenming gemaakt (net als de Thermaltake en Chieftec kasten)

[ Voor 105% gewijzigd door Yokozuna op 10-05-2004 14:17 ]

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

In hardware info staat: alleen voor de liefhebbers van absolute stilte kunnen we deze kast echt aanraden. Ze zijn niet zo te spreken over het deurtje en slechts ruimte voor 3 harde schijven en het is een oud model kast, dus niet super handig ingedeeld.

Verwijderd

Iedere kast is stil te krijgen. Dempingsmatten bij de DHZ-zaak, stille fans erin en dempers voor je schijven en fans. Ben het helemaal eens met Yokozuna dat 120mm fans stiller zijn, omdat ze minder toeren hoeven te maken voor dezelfde luchtverplaatsing.
Die SilentMax spreekt mij niet zo aan omdat er een intake op de bodem zit. Dat zuigt het meeste stof aan, dus als je al een stoffilter hebt, moet je die heel regelmatig schoonmaken.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2004 16:01 ]