Hoi,
Ik heb in een MYSQL tabel wat datums staan, nu kan ik deze met php en mysql laten zien in verschillende formaten, dat is niet zo'n probleem. Alleen wanneer ik de namen laat zien zijn deze engels, setlocale en al die dingen geprobeerd maar dat werkt niet. Nu wil ik een array maken maar ik snap niet echt goed hoe dat moet.
hoe zorg ik er nou voor dat $myow[4] (maand) uit de array de bijbehorende maand-naam haalt?
$maand = $maandnamen[myrow[4]] werkt bijvoorbeeld niet.
Ik heb in een MYSQL tabel wat datums staan, nu kan ik deze met php en mysql laten zien in verschillende formaten, dat is niet zo'n probleem. Alleen wanneer ik de namen laat zien zijn deze engels, setlocale en al die dingen geprobeerd maar dat werkt niet. Nu wil ik een array maken maar ik snap niet echt goed hoe dat moet.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| <?php //setlocale(LC_TIME,"dutch"); mysql_select_db("brick"); $result = mysql_query("SELECT nr, plaats, cafe, DATE_FORMAT(datum,'%e') as dag,DATE_FORMAT(datum,'%c') as maand FROM optredens ORDER BY datum", $db); $maandnamen = array('januari', 'februari', 'maart', 'april', 'mei', 'juni', 'juli','augustus', 'september', 'oktober', 'november','december'); while ($myrow = mysql_fetch_row($result)) { printf("<TR align=\"left\"><TD align=\"left\" class=\"headline\">%s %s</TD><TD align=\"right\" class=\"headline\"> </TD></TR>", $myrow[3], $myrow[4]); printf("<TR align=\"center\"><TD colspan=\"2\" class=\"data\"><A class=\"data\" HREF=agenda.php?nr=%s> %s </A></TD></TR>\n", $myrow[0], $myrow[1]); printf("<TR align=\"center\"><TD colspan=\"2\" class=\"data\"><A class=\"data\" HREF=agenda.php?nr=%s> %s </A></TD></TR>\n", $myrow[0], $myrow[2]); } ?> |
hoe zorg ik er nou voor dat $myow[4] (maand) uit de array de bijbehorende maand-naam haalt?
$maand = $maandnamen[myrow[4]] werkt bijvoorbeeld niet.