PC boot niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-08 23:25
Ik heb vannacht nog achter mn pc gezeten, en toen ik m vanochtend aan wilde zetten -> helemaal niets meer.
Heb de hele kast al leeg gehaald, andere voeding geprobeerd, geheugen eraf, helemaal niets meer mee te beginnen. Het is een epox 4pca3+ met een 2,6ghz p4 erop. Is mijn bord nu definitief dood? Het gekke is: als ik een voeding aan sluit begint wel het lampje van de onboard nic te knipperen!
Any ideas?

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Misschien een geheugenreepje niet helemaal goed meer op z'n plek?

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Mogelijkheid Proc ff in een andere pc te teste? :)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:30

Outerspace

Admin General Chat
Hoeveel watt voeding heb je eigenlijk. Misschien kan hij niet genoeg stroom leveren ;)
draaien je fan's wel :?
alle kabels er goed in :?
geheugen er goed in :?
Stroomkabel er wel goed in :?

Misschien kortsluiting gehad ofzo iets.
toch nog even voor de zekerheid : Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 17% gewijzigd door Outerspace op 10-05-2004 13:10 ]

Wauw, een sig!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:09

n00bs

Het is weer Zomer!

Was je PC overclocked? of je videokaart oid?
Gaan je fans draaien? piepjes etc?

• Passenger
mogelijkheid tot proc testen in andere pc is er niet... het is een p4 en heb verder alleen athlon draaien hier!
Er gebeurt verder echt helemaal niets. Zelfs als ik het geheugen eruit trek niet (en dan zou t bord toch moeten gaan piepen?). Er gaat geen fan draaien, NIETS... het enige waarneembare verschil tussen aan en uit is dus dat het lampje van de on-board nic gaat knipperen en verder niet!
Het vreemde is, tot vandaag heeft het gewoon maandenlang gewerkt! Dus het lijkt me ook niet aan een te zwakke voeding liggen...

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Nee, maar het kan dat je huidige voeding kapot is en dat je getest hebt met een te zwakke voeding.. Je zou je huidige voeding van de P4 even in de Athlon kunnen hangen...

Toen mijn voeding kapot was, ging het lampje van de nic ook nog branden..

[ Voor 19% gewijzigd door MrAngry op 10-05-2004 13:36 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Was je PC of een onderdeel nou wel of niet overclocked...

• De_Flexe_Toki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 22:10

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Probeer ook eens het BIOS te resetten, dan ben je meteen van je mogelijke overclock-settings af.

specs

• Passenger
JdeBruin: ga ik proberen!

en nee, pc was niet overclocked... echt helemaal 0

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-08 20:20
Ik heb vorig jaar iets vergelijkbaar gehad. Toen was het het moederbord dat het had opgegeven, wat er voor altijd perfect gewerkt had.

Ik vermoed dat er een soort spanningspiek geweest was die dat ding niet aankon of zo.

• Passenger
crazyx schreef op 10 mei 2004 @ 13:56:
Ik heb vorig jaar iets vergelijkbaar gehad. Toen was het het moederbord dat het had opgegeven, wat er voor altijd perfect gewerkt had.

Ik vermoed dat er een soort spanningspiek geweest was die dat ding niet aankon of zo.
ik heb een overspanningsbeveiliger dr tussen die ook spaningspieken op zou moeten vangen... :s

• Passenger
andere voeding helpt ook niet :/

• The-Freak
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-05-2023
Als hij helemaal niets doet zou ik haast denken dat het kabeltje van de aan/uit knop niet goed is aangesloten op het moederbord. Toch vind ik het dan raar dat het lampje van je lan wel gaat branden. Probeer iig eens alle kabels los te halen en evt alles goed af te stoffen en dan weer alles aan te sluiten. Ik heb ook eens zoiets gehad en na het opnieuw aansluiten van alle kabels deed hij het weer perfect. Succes

• Passenger
als ik de powerknop NIET aansluit, zou het mobo dan ook aan moeten gaan?

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
als je hem niet aansluit kan je de pinnetjes waar het stekkertje normaal op je mobo zit doorverbinden met een schroevedraaier oid en dan start ie als het goed is op.. (of in jou geval waarschijnlijk niet dus, of het ligt aan de powerknop natuurlijk)

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• Passenger
JdeBruijn schreef op 10 mei 2004 @ 14:46:
als je hem niet aansluit kan je de pinnetjes waar het stekkertje normaal op je mobo zit doorverbinden met een schroevedraaier oid en dan start ie als het goed is op.. (of in jou geval waarschijnlijk niet dus, of het ligt aan de powerknop natuurlijk)
je bent een genie :) er gebeurt weer wat!! schroevedraaier erop en -> fans draaien en lichtjes branden etc :D
geweldig, nu nog ff kijken waar het nou precies aan ligt! (ja de powerbutton :P maar op wat voor manier)

• Passenger
alles lijkt t weer te doen! 8)7 tnx iedereen!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

lol das wel toch slecht... ;) kabeltje niet goed aangesloten :D

• Passenger
n00bs schreef op 10 mei 2004 @ 18:02:
lol das wel toch slecht... ;) kabeltje niet goed aangesloten :D
Nou, ik heb gelukkig maar 5x geprobeerd om m goed aan te sluiten... op alle mogelijke manieren...

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

5x... dat valt mee :p nou gelukkig werkt alles nu goed :) en was het niet de incompatbiliteit die ik dacht...

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:12

Zerora

Ik Henk 'm!

Je hebt iig meer geluk als ik. Ik had een tijdje geleden dat de USB aan de voorkant van mijn pc kortsluiting had gamaakt. Met als gevolg dat mijn voeding eruit is geklapt. nieuwe voeding dus. Gelukkig had mijn mobo het overleeft.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Pagina: 1