hoe 10GB aan files checken op corrupt

Pagina: 1
Acties:

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-07 21:25
Ik heb ong. 10 gig aan files (exe, rar, zip, docs, etc) op 3 dvd's.
Nu kopieer ik alle dvd's naar een externe harddisk. Omdat er vele files dubbel op staan ga ik hierin filteren zodat ik alleen "unieke" files krijg. Hiermee denk ik terug te komen tot zo'n 5GB, die ik dan op een nieuwe dvd brand

Er moet dus veel gekopieerd en overschreven worden en in het verleden heeft me dit wel corrupte bestanden opgeleverd. Om nu na het branden alle files te openen en te checken op corruptheid is me teveel werk.

Bestaat er een progje dat files "virtueel" probeert te openen en logd of dit lukt of niet?

signature

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08 21:00

JohnD

Bernd

ik weet dat norman antivirus tijdens een scan kijkt of files corrupt zijn. daar kan je gewoon een volledig werkende trial van downloaden. Misschien niet helemaal wat je zoekt maar beter dan niets :)

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-08 15:51

we_are_borg

You will Comply

Par2 files gebruiken of sfv check. Alleen je moet wel eenmalig alles aanmaken voor dat je het kan gebruiken.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik zie niet helemaal waarom het kopieren en overschrijven jou corrupte bestanden op zou leveren? Om welk opslagmedium hebben we het trouwens? Het is niet normaal dat bestanden op je harde schijf corrupt zouden worden omdat je deze overschrijft. Heb je verder geen problemen met de hdd of is het wellicht tijd om vervanging te gaan zoeken? En hoe bedoel je trouwens corrupt? Wanneer bemerk je dat een bestand corrupt is? Gaat het hier om hardwarematig of softwarematige corruptheid?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Ik ben een installer aan het bouwen en daarvoor heb ik een tooltje gebouwd om die installer packages te bouwen. Er zit ook een optie bij om te checken of er files zijn die hetzelfde zijn (Detecteert alleen de geselecteerde directory).

Het programma heeft het .NET framework nodig voor meer informatie :
http://home.tiscali.nl/pwiv/NextPages/C.html

link naar het programma:

http://www.xs4all.nl/~verdouw2/PWIV/Renamer.exe

Ik heb het niet getest op zulke grote hoeveelheden data dus ik weet niet of het goed werkt. (het tooltje is namelijk nog in ontwikkeling)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2004 13:46 ]

Verwijderd

als je via windows files kopieert worden die automatisch gecheckt op crc fouten...heb ik gisteren nog kunnen vaststellen :(

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-07 21:25
Spider.007 schreef op 10 mei 2004 @ 13:35:
Ik zie niet helemaal waarom het kopieren en overschrijven jou corrupte bestanden op zou leveren? Om welk opslagmedium hebben we het trouwens? Het is niet normaal dat bestanden op je harde schijf corrupt zouden worden omdat je deze overschrijft. Heb je verder geen problemen met de hdd of is het wellicht tijd om vervanging te gaan zoeken? En hoe bedoel je trouwens corrupt? Wanneer bemerk je dat een bestand corrupt is? Gaat het hier om hardwarematig of softwarematige corruptheid?
Nu zie ik dat ook niet echt in, maar het is wel een ongewenste "feature" die wel eens kan voorkomen.......
Nee, zonder gekheid:

Soms download ik wel eens een bestand, dat blijkt corrupt te zijn. Alla, dat komt dan door de netwerkverbinding.
Soms werkt zo'n bestand wel als je het hebt gedownload (meestal rar) maar na het branden niet meer. Dit komt dan door de dvd/cdr media.

Nu heb ik vele files op verschillende dvd's staan die ook nog eens dubbel op verschillende dvd's (en ook cdr) staan. Zo groeit mijn archief de spuitgaten uit.
Dit wil ik allemaal terugbrengen of 1 a 2 dvd's, en de oude dvd's gooi ik dan weg.
Maar om te voorkomen dat in de toekomst een bestand dat werkt op een dvd staat die ik heb weggegooid en het bestand dat op de huidige dvd staat corrupt is wil ik eerst de bestanden nalopen op corruptheid.

Tsja, en wat voor soort corruptheid, een file (meestal .rar) wil gewoon niet meer openen doordat er een fout in zit (=corrupt)

[ Voor 6% gewijzigd door brooks123 op 10-05-2004 13:55 ]

signature

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-07 09:56
Dat is dus echt niet normaal....

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:46

BCC

Heb je toevallig je systeem overklokt Brooks :)?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Pagina: 1