Toon posts:

Windows klaagt over "Geen fout" tijdens stoppen service

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat moet ik hier achterzoeken:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~jpabst/huh.jpg

"De service heeft GEEN fout geretourneerd", wat is daar zo fout aan? Hebben die programeurs daar dan zo weinig vertrouwen in hun eigen code?

Hij wil deze service namelijk stoppen als ik de telephony service wil disablen, want die heb ik niet nodig aangezien alles uit mijn ethernet netwerk komt? Maar zodra ik deze service handmatig wil stoppen krijg ik bovenstaande foutmelding.

Why oh why?

Verwijderd

.

[ Voor 142% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 13:02:
Die sevice wilde niet stoppen maar vertelde er niet bij waarom niet! Dus de programmeeur van de service heeft verzuimd om naar boven te melden waarom hij niet kan stoppen.

Dus de service gaf geen foutmelding maar wilde toch niet stoppen is dezelfde tekst in minder technische termen.

Edit: meest logisch: iemand/iets anders gebruikt de service op dat moment nog waardoor hij niet kan stoppen.
Is maar 1 account op deze bak, en had zowiezo mijn netwerk connecties allemaal disabled.

• RpR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02-2022

RpR

Kijk eens in de Event log (logboeken, computer beheer) of daar een fout/stop melding staat van de RAS-Service. Vaak staat daar nog nuttige info, zo ja, post het eens.

An assumption is the mother of all fuck-ups

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08-05 18:23
Ik dacht niet dat het slim was om 'telephony' te stoppen/disablen.

Verwijderd

Topicstarter
DjRp schreef op 10 mei 2004 @ 13:26:
Kijk eens in de Event log (logboeken, computer beheer) of daar een fout/stop melding staat van de RAS-Service. Vaak staat daar nog nuttige info, zo ja, post het eens.
Meer dan dit:
De Verbindingsbeheer voor RAS-service is naar een Stoppen-besturingselement verzonden.
staat er niet.

• RpR

RpR

zetje01 schreef op 10 mei 2004 @ 13:31:
Ik dacht niet dat het slim was om 'telephony' te stoppen/disablen.
Vertel er dan ook even bij waarom niet, ben ik wel nieuwschierig naar. :)

edit: Bij mij (WinXP Pro) staat de service standaard uitgeschakeld en op manual.

[ Voor 17% gewijzigd door RpR op 10-05-2004 13:38 ]

• RpR

RpR

Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 13:32:Meer dan dit staat er niet.
Vreemd, is idd weinig info. Probeer eens in veilige modus op te starten en daar de service stoppen en op handmatig (manual) te zetten. Daarna herstarten.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08-05 18:23
Tsja, Telephony heeft de volgende dependencies:

-Internet Connection Firewall (ICF) / Internet Connection Sharing (ICS)
-Fax Service
-Remote Access Auto Connection Manager
-Remote Access Connection Manager

Dus het hangt een beetje van je internetverbinding/netwerk/windowskennis af of je 'm kunt disablen.
Ik zou 'm gewoon op manual zetten...

Verwijderd

Topicstarter
zetje01 schreef op 10 mei 2004 @ 14:02:
Tsja, Telephony heeft de volgende dependencies:

-Internet Connection Firewall (ICF) / Internet Connection Sharing (ICS)
-Fax Service
-Remote Access Auto Connection Manager
-Remote Access Connection Manager

Dus het hangt een beetje van je internetverbinding/netwerk/windowskennis af of je 'm kunt disablen.
Ik zou 'm gewoon op manual zetten...
Ik kan hem zeker disablen want ik gebruik geen dialup / ingebouwde firewall. Er zit tussen mij en internet een iptables firewall en een alcatal 510 dus maak me geen zorgen over softwarefirewalls.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welk OS hebben we het hier over - dan kan ik dit in je topic titel zetten (zie ook de Windows Operating Systems Policy hierover)

• RpR

RpR

elevator schreef op 10 mei 2004 @ 18:15:
Welk OS hebben we het hier over - dan kan ik dit in je topic titel zetten (zie ook de Windows Operating Systems Policy hierover)
Gezien zijn screenshot (het icoon) bij de openingspost is het Windows XP Pro/Home ;)

Pagina: 1