Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[feature] checken op titel voor het verzenden

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-11 19:33
Ik was weer eens aan het checken in /14 waar ik zag dat de topic titels beleid topic weer is geupdate. Nu lees ik dat de modjes het een beetje zat worden om steeds vergeten of foute topic titels te wijzigen. Nu vraag ik niet naar een feature om zelf de titel te kunnen wijzigen, want dat is "ongewenst" en "wordt een zooitje" zoals ik las. Daar kan ik ook wel inkomen.

Waar ik aan dacht is gewoon een bepaalde syntax afdwingen. Je zou met een simpel regexje kunnen checken of de titel wel klopt: \\[\\[^\\[\]]+]\].+ (als voorbeeldje). Lijkt me niet al te moeilijk in te bouwen.

Wat ook zou kunnen is gewoon simpelweg checken of de hele titel textbox niet leeg is. Of er twee boxen van maken: een voor de categorie (wat tussen [ en ] komt) en een voor het onderwerp. En dan natuurlijk ook checken of ze wel gevuld zijn. Denk wel dat de laatste optie het lastigst uit te voeren is omdat dan het script wat de titel in de db zet ook aangepast moet worden. Verder kan alles natuurlijk clientside met JS oid.

Bestaat er ook een kans dat zoiets ingebouwd wordt of is het niet haalbaar?

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

waardoor je zelf bij het posten niet meer hoeft op te letten, dat doet de software wel voor je, niet handig dus.
Daarnaast is zoiets ook niet in elk forum "noodzakelijk", en als iedereen gewoon wat moeite wilt doen om een topic te openen, dan vergeet je niet om een duidelijke titel neer te zetten. Mocht je het alsnog vergeten zijn oid, gewoon direct een TR plaatsen.

Overigens was een dergelijke "feature" al meer dan eens gevraagd?

• Michali
Het gaat er helemaal niet om dat je dan niet hoeft op te letten. En volgens mij is het voor alle forums wel toepasbaar. Het lijkt mij wel handig, of je die check nu hebt of niet, toch komt het voor dat mensen een verkeerde titel geven. Beter is dan dat het even verteld wordt. Zo voorkom je dat er verkeerde titels geplaatst worden (je redeceert het iig) wat werk van de modjes uit handen neemt, het zorgt zowiezo voor meer overzicht. En mensen kunnen maar 1 keer hun titel invullen dus veranderen achteraf is geen optie omdat je dan het topic nooit meer terug vind.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Michali schreef op 10 mei 2004 @ 16:29:
En mensen kunnen maar 1 keer hun titel invullen dus veranderen achteraf is geen optie omdat je dan het topic nooit meer terug vind.
ehm, een topic waarin je zelf gepost hebt/gestart hebt kan je altijd terug vinden mits je post niet gedelete is of verplaatst naar een forum waar je niet bij kan.
Maar je moet altijd een titel invullen, ik snap niet waarom mensen hier maar halve titels invullen, als je nog geen goede samenvatting weet dan laat je dat vakje gewoon leeg tot je klaar bent met je verhaal.

[rml][ Feat] topictitles niet toestaan als alles tussen [ ] staat[/rml]

• Michali
Ik heb het ook niet over het zelf vinden van een post. Ik heb het over het vinden van een topic voor andere mensen die er nog niet in hebben gepost. En ook al hebben ze er in gepost. Dan is het toch zeker vreemd als het topic in eens een andere naam heeft. En zo vinden de modjes het ook, zo las ik in een paar topics waarin naar een feature gevraagd werd om je titel te kunnen wijzigen. Ik heb ook geen problemen met de titel. Toch zijn er mensen die dit verkeerd doen of het wel eens vergeten. Dan zou het toch handig zijn dat je dat clientside nog even te horen krijgt imo. En als je een bepaalde syntax afdwingt, volgens mij laat je mensen dan automatisch al beter nadenken over een goede titel (bedoeld voor de mensen die dat normaal niet doen dus, dáár gaat het me om).

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Mjah, of mensen gaat dat iriteren, en gaan vervolgens hun heil ergens anders zoeken ;)
Verder zijn er ook genoeg topictitels te verzinnen die geen blokhaken nodig hebben.
M.a.w: Ik geloof niet dat het forceren van zoiets zorgt voor een beter forum.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 22:17

chem

Reist de wereld rond

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.