Toon posts:

slechte voeding?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Kan het zo zijn dat door een slechte/defecte voeding mijn pc direct weer opstart na het afsluiten?

(windows 98)

Verwijderd

FAQ werk |:(

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-05 09:15
Zeker wel.
Als je voeding niet meer in orde is kan er een kortsluitng zitten waardoor hij denkt dat ie aan moet (en dus ook uit).

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-05 09:47

x-man

Proud newbie!

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

Verwijderd

Topicstarter
aha, ten eerste : waar?

en ten tweede: waarom moet er meteen zo'n reply komen van " FAQ werk |:( ? Ik ben niet iemand die dagen op een forum zit en dus alles weet te vinden. Ik heb getracht om het te zoeken maar als ik het niet binnen een paar minuten vind wordt ik er niet vrolijker van. aan een reply van : " probeer eens te zoeken met.........." daar heb je wat aan.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2004 12:58 ]

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 12:58:
aha, ten eerste : waar?

en ten tweede: waarom moet er meteen zo'n reply komen van " FAQ werk |:( ? Ik ben niet iemand die dagen op een forum zit en dus alles weet te vinden. Ik heb getracht om het te zoeken maar als ik het niet binnen een paar minuten vind wordt ik er niet vrolijker van. aan een reply van : " probeer eens te zoeken met.........." daar heb je wat aan.
als je registreerd word je gewezen op de verschillende FAQ's van de verschillende sup forums. Die word je geacht door telezen voordat je zelf een topic opend met een probleem. Tevens is de search handig voor te zoeken, want dit probleem is erg vaak langs gekomen. En ik krijg niet het idee dat je even gezocht hebt.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:41

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Kijk eens hiero:

De Wondere Wereld Die GoT Search Heet!!
Windows Operated Systems - FAQ

En in je vorige topic stond ook:
elevator schreef op 08 mei 2004 @ 09:08:
voorvanalles,

Welkom op GoT :)
We hebben op GoT een aantal spelregels opgesteld waar een nieuw topic aan moet voldoen je hebt deze onder andere gelezen toen je je registreerde (je weet wel, die Registratievoorwaarden en faq) - ik ga de drie belangrijkste regels nog even noemen:

[list]• Voordat je een topic opent - zoek eventjes rond, en probeer zelf het een en ander. Wat je probeert, en waar je op zoekt (bijvoorbeeld in de FAQ, op Google of op GoT) - neem dat op in je topicstart. Daarmee voorkom je dat wij allerlei dingen gaan voorstellen die jij al lang geprobeert hebt :)

• Als je er niet uitkomt met google en dergelijke, zorg er dan voor dat je topic titel je probleem goed omschrijft. Dat doet ie bij jou ook :)

• Geef in je topicstart zo veel mogelijk relevante informtaie - wat voor PC heb je, sinds wanneer doet het probleem zich voor, en meer van dit soort vragen[/list]

Pas je topic start nog eventjes aan als je wilt :)
[met nadruk op de dik gedrukte punten ;) :P ]

offtopic:
Dit is toch naast OH ook een windows gerelateerd onderwerp of ben ik nu gek :?

[ Voor 61% gewijzigd door Notna op 10-05-2004 13:30 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Volgensmij lees jij niet eens wat er in je vorige topic (door jou gestart) tegen je werd gezegd :(

Verwijderd

Het is inderdaad wel vreemd dat je 2 dezelde topic hebt geopend. Maar goed.

Ik denk dat je probleem niet aan de voeding ligt. Dat opnieuw starten is een vaker voorkomend probleem. Moment, ik zal ff het linkje opduiken voor je.

edit:
hier de linkjes:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;810903
http://aumha.org/win4/a/shutdown.htm
http://www.dslreports.com...~root=microsoft~mode=flat
http://aumha.org/win5/a/shtdwnxp.php

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2004 13:23 ]

• marcelsmit
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-11-2025
toch typisch dat iedereen doorverwijst naar google,ik heb al tal van zoekactie's gedaan met google bij problemen,maar ik vind daar eigenlijk nooit een antwoord |:(

Verwijderd

En mocht je geen engels kunnen (die linkjes van mij zijn in het engels).

Dat komt omdat er iets crashed bij het aflsuiten van je pc. Je hebt in je windows ingesteld staan dat ie automatisch opnieuw moet starten bij een crash en dat doet hij ook keurig!

Dat is de oorzaak.

Een snelle, domme, oplossing is dan om de pc bij een crash niet automatisch opnieuw op te laten starten.

Beter is het om uit te zoeken wat die crash veroorzaakt. De eenvoudigste methode daartoe is om dmv de taskmanager een applicatie handmatig te stoppen en dan kijken bij welke applicatie je probleem weg is.

Verwijderd

Topicstarter
ja sorry, ik heb de replys op mijn vorige vraag niet gelezen, met de reden dat ik die niet meer kan vinden. Zo moeilijk kan het toch niet zijn neem ik aan?! want zo wel dan is dit de eerste en de latste keer dat ik hulp probeer te vinden op deze manier.

maar voor de rest toch bedankt voor de replys.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 13:32:
ja sorry, ik heb de replys op mijn vorige vraag niet gelezen, met de reden dat ik die niet meer kan vinden. Zo moeilijk kan het toch niet zijn neem ik aan?! want zo wel dan is dit de eerste en de latste keer dat ik hulp probeer te vinden op deze manier.

hebben mijn tips (hierboven) je niet geholpen dan?

En de correcties van anderen zijn welliswaar correct maar er zijn moderators die je daar op zouden moeten wijzen en niet mede forum genoten. Dat staat ook in de forum policy en er staat ook uitgelegd hoe ene modje geschopt moet worden. Dus laat aub die flauwe (doch terechte) opmerkingen gewoon achterwege.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2004 13:38 ]

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 23:06

Xof

In principe laat je de meeste users gewoon naar antwoorden zoeken. Die zitten dus voor jou hier te zoeken op GoT en google. And believe me je antwoord is echt wel te vinden. Bij google alleen even de goede keywords vinden en je hebt zo antwoord. Je moet ff nadenken wat voor woorden je nodig hebt.. bijv. win98 shutdown restart etc. Ik ga ook altijd eerst heel lang googlen/gotten om een antwoord te krijgen op mijn vraag... lukt het na een hele tijd nog niet (nee niet na een paar min, maar na 30min/60min vaak) dan post ik hier een topic :)

En vermeld even of je iets veranderd hebt aan je pc qua instellingen of hardware.. ben je bijv. in de bios geweest oid.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Sorry dat ik misschien olie op het vuur gooi, maar ik moet het even kwijt...

We zijn geen helpdesk, om je met je vraag een hapklaar antwoord te geven... Dit is Gathering of Tweakers... Mensen die dus toch al wel wat enige (zelf)kennis hebben over dingen omtrent computers en andere leuk digitaal speelgoed...

Zodoende wordt er dus hier wel het een en ander van je verwacht: een wat hoger niveau, dan op een forum zoals bijvoorbeeld beginnersweb is of iets dergelijks...
Als ik eerlijk ben, vind ik dit ook niet echt een nette reply, want hij had het immers ook anders (op een vriendelijkere manier) kunnen zeggen, waardoor het sfeertje die er nú is, niet had geweest...

Maar om antwoord te geven op je vraag...
Ja, het zou kunnen, maar echt OS afhankelijk is dat niet, zou dan eerder door je voeding komen... Misschien dat je door middel van een instelling in het BIOS het uit kan zetten... APM (Advanced Power Management) heet het geloof ik...

Verwijderd

[quote]Notna schreef op 10 mei 2004 @ 13:14:
Kijk eens hiero:

De Wondere Wereld Die GoT Search Heet!!
Windows Operated Systems - FAQ

En in je vorige topic stond ook:

[...]

Dat bedoelde MISTERJONGE eigenlijk (excuus :))
[met nadruk op de dik gedrukte punten ;) :P ]

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2004 17:15 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het is niet de bedoeling dat je meerdere topics over hetzelfde probleem gaat openen, ga gewoon lekker hierin verder:

[rml][ 98] Bij het afsluiten van windows start hij direct weer op*[/rml]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.