sweex router gaming probleem

Pagina: 1
Acties:

• Furinax
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-05 11:45

Furinax

It'll only hurt until you die

Topicstarter
Hya Tweakdudies,

Ik heb een sweex router staan waarmee ik o.a. games over internet speel. Nu heb ik een duister probleem.
Als ik met 3 mensen (2v2) uit het buitenland game is er niets aan de hand. Game ik met een aantal mensen uit NLD krijg ik een soort lag. Zonder router heb ik dit nooit gehad.
DMZ Host staan naar mijn pc gelinkt. Alle poorten staan goed, want anders kon ik niet eens game en geen games hosten. Firewall staat uit. Flood control kan ik pas aan/uit vinken als de firewall aanstaat, dus neem ik aan dat deze ook uit staat.
Firmware is geupdate naar de laatste versie. Ik heb een ADSL verbinding.

T gaat hier vooral om het spel Starcraft - Brood War

[ Voor 6% gewijzigd door Furinax op 10-05-2004 12:02 ]

Verwijderd

"een soort lag"...
aha! dat is makkelijk, het ligt eraan dat je nederlandse tegenstanders meer bandbreedte hebben en dus meer van je router en je dsl lijntje eisen dan erin zit.
als dat het niet is hou je een duister probeem, zeker met deze openingspost.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 16:08

Korakal

Up up up!

Ik zie eigenlijk niet echt in wat jouw post nou toevoegt KnetterGek...

Furinax: post eens wat concrete gegevens van de vertraagde connecties? (ping, traceroute)

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:41

n00bs

Het is weer Zomer!

Sweex en probleem... 2 woorden die hand-in-hand gaan :p
Maar daar kan je nu weinig mee ;) check eens je CPU load van je router wanneer die lag ontstaan of mogelijk ook nog de rest van de resources van je router

• Furinax

Furinax

Topicstarter
ping en tracerout hebben beide geen zin. Ik kan moeilijk game en 2/3 tracerouts uitvoeren naar de andere spelers.
Als ik de router ertussenuit haal is die lag ook meteen verdwenen. Het is dus echt een router probleem en niet zo zeer een connectie probleem met de provider of de server van de game.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Ondersteund dat ding uPNP? Zet die voor de gein eens aan, kijken of het werkt. Trouwens wat voor spellen speel je?

LinkedIn WoT Cash Converter

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:41

n00bs

Het is weer Zomer!

uPNP gaat dit probleem echt niet oplossen en wil je daarnaast echt niet aanzetten ;)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Zet eens 3 of 4 cmd vensters open, en tik daar in 'ping lalala -t'

lalala staat voor bijv: ipadres server, ipadres gamer, en het ipadres van je router, en die van je provider.

Door die -t blijft hij doorgaan, ga nu game... en als je klaarben kijk je in die windows.

Dan kan je zien of het bijv. aan de game ligt, of toch aan de router (ping -t naar de provider heeft er weinig mee de game te maken, dus als die opeens trager word trekt je router het niet meer).

@pcdealer, de TS heeft DMZ aanstaan, dat betekend dus dat Upnp totaal geen nut heeft... verdiep je eens in de materie.

@Sarcast, de TS heeft DMZ aanstaan, dat betekend dus dat portforwarden totaal geen nut heeft... verdiep je eens in de materie.

[ Voor 24% gewijzigd door Icey op 14-05-2004 10:37 ]

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 15:22
Je kan wel games hosten als je niet de juiste poorten hebt gemapt, en juist als je dit niet doet, krijg je deze vreemde lag.
Dit probleem staat zowat overal aangegeven, en zal ook in de search wel naar boven komen. anywayz.

als je poort 6112 tcp en udp door mapt naar je eigen machine zal de lag verdwenen zijn.

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-05 23:48

r0b

sarcast schreef op 14 mei 2004 @ 10:36:
Je kan wel games hosten als je niet de juiste poorten hebt gemapt, en juist als je dit niet doet, krijg je deze vreemde lag.
Dit probleem staat zowat overal aangegeven, en zal ook in de search wel naar boven komen. anywayz.

als je poort 6112 tcp en udp door mapt naar je eigen machine zal de lag verdwenen zijn.
Hij heeft alles al doorgemapt. Tenminste, hij heeft z'n pc in de DMZ staan, dus alles wordt standaard al doorgezet naar z'n pc.

Overigens speel ik het spel niet, dus je zou een fixed portforward nog kunnen proberen, maar dat lijkt mij zeer zeker het probleem niet.

• Furinax

Furinax

Topicstarter
het spel is Starcraft - Brood War

DMZ staat aan dus indd heeft port forwarding geen zin. Verder moet de router het gewoon aan kunnen omdat ie games met buitenlandse gamers wel gewoon goed ondersteund.
Pagina: 1