Ik heb een Stored Procedure in de database met daarin meerdere SELECT statements. Via mijn C# applicatie run ik deze SP en ik krijg keurig een DataSet terug met daarin meerdere DataTable's die de resultaten voor elke SELECT statement bevatten.
Nou wil ik graag via de DataTable objecten de naam van de tabel opvragen waar elke query van de SP op is uitgevoerd. Het eerste SELECT statement heeft bijv. een query gedaan op tblPersoon. Het tweede SELECT statment bijv. op tblOrder.
DataTable.TableName geeft gewoon 'Table' terug i.p.v. tblPersoon voor de eerste tabel in de DataSet, en 'Table1' voor de tweede tabel, enz..
Is dit mogelijk?
Voor alle duidelijkheid hier nog even mijn code:
Nou wil ik graag via de DataTable objecten de naam van de tabel opvragen waar elke query van de SP op is uitgevoerd. Het eerste SELECT statement heeft bijv. een query gedaan op tblPersoon. Het tweede SELECT statment bijv. op tblOrder.
DataTable.TableName geeft gewoon 'Table' terug i.p.v. tblPersoon voor de eerste tabel in de DataSet, en 'Table1' voor de tweede tabel, enz..
Is dit mogelijk?
Voor alle duidelijkheid hier nog even mijn code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| SqlConnection sqlConnection = new SqlConnection("server=MY_SRV;database=MyDb;uid=sa;pwd=");
// Test2 is de naam van de Stored Procedure
SqlCommand cmd = new SqlCommand("Test2", sqlConnection);
SqlDataAdapter da = new SqlDataAdapter(cmd);
DataSet ds = new DataSet();
da.Fill(ds);
DataTable table = ds.Tables[0];
// In de variabele name wil ik 'tblPersoon' hebben ipv 'Tabel1'
string name = table.TableName; |