Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gister middag mijn pc opnieuw geinstalleerd met windows xp, dat ging allemaal goed tot dat i klaar was met instaleren en opnieuw moest opstarten, nou komt het probleem, ik krijg nu het opstart logo van mijn epox EP-4PCA3+ en daar blijft i op hangen ik heb van alles geprobeert, maar hij blijft hangen op het logo scherm, wat kan ik hier aan doen??? ik heb het bordje nu een jaar en dit is de eerste keer dat i dit doet

mijn sys spec zijn
mainbord : epox EP-4PCA3+
cpu : 3.0 ghz intel northwood
1024 mb ddr 400
120 gb maxtor hd
460 watt Enermax

alvast bedankt voor de berichten en P.S sorry voor als ik dit in een verkeerde topic heb gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:48

Shunt

Boe

probeer eens in de bios te komen. en loop eens al je kabels na. waarschijnlijk zit je toetsen bord los ofzo. of je floppy disk. daar blijft je pc meestal op hangen tot je verder gaat.
als geen van alle lukt even een bios reset doen. (even kijken in je manuel waar je reset jumper zit.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hier is ook een handige FAQ voor... staat als sticky bovenaan...

Verder kan je proberen het bios ee resetje te geven... of met zo min mogelijk op te starten...
Dus alleen 1 simmetje geheugen... 1hd, CPU en dat was het alweer... (vergeet koeling niet :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verduidelijkt :)

Voor de rest verwijs ik je naar Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Daarin staan alle tips en suggesties die ik je maar kan geven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Heb je onlangs je BIOS geüpdate?
Probeer eens je geheugen op CAS3 te setten, en de turbo modus uitzetten.
(Verwijder tijdelijk 1 van de 2 DIMMS als je niet in het BIOS kan komen.)

Je kunt ook eens het boot logo uitschakelen om de initialisatie berichten te zien, en let ook eens op wat de diagnostische LED aangeeft (op het mobo).

Verder moet je ook eens zoeken met termen als 4PCA3+ vast, vastlopers, boot, opstart, opstarten, bios etc. Er zijn meer problemen met dit moederbord gemeld, onderandere door mij.

[ Voor 50% gewijzigd door Tyrian op 10-05-2004 15:25 ]

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs