Toon posts:

[ACER notebook] oplichting door leverancier?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem en weet niet of ik nu gelijk heb of totaal fout zit.

Het probleem is het volgende: Ik moest voor iemand die mee wil doen met een PCPrive project uitzoeken welk notebook hij moest kiezen. Omdat wij zelf naar volle tevredenheid met ACERS werken heb ik hem een Acer aspire geadviseerd. Hierop staat volgens Acer standaard windows XP home op voorgeinstalleerd. Deze lapptop voldoet aan de gebruiker zijn wensen, zoals geheugengrootte en wireless lan. Allemaal geen probleem.

Maar ze mogen van hun werkgever maar bij 1 bedrijf bestellen. Dus ik heb daar een offerte laten maken. En in deze offerte wordt ineens € 99,00 gerekend voor windows XP HOME omdat "de door acer geinstalleerde versie geen geldige key heeft" :? :?

Ik vind dit bullshit, maar ben niet echt zeker van mijn zaak. Iemand die het zeker weet? Ik heb al een mail naar acer gestuurd maar nog geen reactie gekregen.

• Gullie007
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik vind het een beetje een gek verhaal? Op de site van Acer staat duidelijk dat de laptop mèt WinXP Home wordt geleverd, en ook op de Travelmate die m'n pa heeft gekocht stond WinXP netjes voorgeïnstalleerd.
Overigens hebben we er alleen een recover CD bijgekregen, niet de originele Windows CD. Als die er wel bij geleverd wordt, kan dat de meerprijs verklaren?

System Specs Desktop | System Specs Laptop

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:50

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

lijkt me geen oplichting, meer eerder een kwestie van 'onwetendheid'. Als je een licentie bij je laptop krijgt, zit er meestal een sticker onderop; ze kunnen niet zo handig een sticker eroverheenplakken, dus ik zou maar even bij die leverancier om uitleg vragen nadat je uitleg hebt gegeven.

Wie is die leverancier trouwens?

ping 127.212.23.124

Verwijderd

oplichting... wij verkopen ook acer laptops en daar zit ALTIJD een geldige licentie bij. Dat is Acer zelfs verplicht door Microsoft.

Verwijderd

Topicstarter
Precies, dat is dus mijn probleem. Bij onze 5 acers zaten 3 setjes CD-roms. daarop staat Windows XP Home edition in Duits, Nederlands en Engels geloof ik. Allemaal hartstikke legaal en werkend.

En onwetendheid van de computerboer lijkt me sterk. Er doen zo'n 500 mensen mee met het PCprive project dus voor hun is het gewoon kassa!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 11:46:
Precies, dat is dus mijn probleem. Bij onze 5 acers zaten 3 setjes CD-roms. daarop staat Windows XP Home edition in Duits, Nederlands en Engels geloof ik. Allemaal hartstikke legaal en werkend.

En onwetendheid van de computerboer lijkt me sterk. Er doen zo'n 500 mensen mee met het PCprive project dus voor hun is het gewoon kassa!
dat is 50.000 euro pure winst...

maar het gaat om een offerte toch? dan kun je er gewoon onderuit.
en flink afzeiken terwijl je dat doet ook, want dit soort bedrijven geven ons een slechte naam.

onwetendheid? Geen enkele mogelijkheid dat dat onwetendheid is, want als een bedrijf 500 laptops inkoopt, weten ze echt wel wat ze kopen. Ook wat ze verkopen dus.

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-01 20:30

Speedpete

was barman

Gewoon netjes bij de leverancier vragen hoe het komt dat de key ongeldig is bij de Acers, en jouw mening er over geven. Je kan best wat eisen.

Komen ze niet ter zake dan Acer bellen, alleen mailen heeft denk ik geen zin...

[ Voor 9% gewijzigd door Speedpete op 10-05-2004 12:36 ]

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Pagina: 1