Analoog doorgelust naar ISDN?

Pagina: 1
Acties:
  • 312 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-05 13:25

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Ik heb bij een bedrijf een (voor mij) vreemde contructie gezien. Ze hebben ADSL. Alleen; voor de bedrijfssoftware die ze gebruiken is het noodzakelijk dat er 1x per week ingebeld wordt via een modem.

Nu wordt daarvoor een analoog (56K) modem gebruikt. Deze wordt echter doorgelust naar een ISDN modem met een telefoonkabeltje. Aan het ISDN-modem zit weer een utp-kabel. Waar deze op aan is gesloten weet ik zo niet.

Het werkt allemaal wel. Er kan gewoon analoog ingebeld worden. Heeft iemand enig idee hoe dit technisch in elkaar zit? Zou ik die hele constructie gewoon kunnen vervangen door 1 ISDN modem, en deze via utp verbonden kunnen laten?

Groetjes, FaceDown.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-05 18:28

Korakal

Up up up!

Het klinkt heel wazig, probeer eens uit te vinden waar de laatste kabel naartoe gaat?

Het type kabel zegt overigens niet zoveel, ik kan ook UTP kabel als 'analoge telefoonkabel' gebruiken; als je maar de goeie draadjes met elkaar verbindt. Analoge telefoons en modems kun je nooit zonder meer op ISDN aansluiten.

Wat ik me kan voorstellen is dat er een niet-chique constructie is gemaakt waarbij zowel analoog als ISDN signaal door één kabel gaan, een eigenbrouwseltje.

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 09:15
FaceDown schreef op 10 mei 2004 @ 10:57:
Nu wordt daarvoor een analoog (56K) modem gebruikt. Deze wordt echter doorgelust naar een ISDN modem met een telefoonkabeltje. Aan het ISDN-modem zit weer een utp-kabel. Waar deze op aan is gesloten weet ik zo niet.

Het werkt allemaal wel. Er kan gewoon analoog ingebeld worden. Heeft iemand enig idee hoe dit technisch in elkaar zit? Zou ik die hele constructie gewoon kunnen vervangen door 1 ISDN modem, en deze via utp verbonden kunnen laten?
Die utp kabel zal wel gewoon naar een isdn centrale ofzo gaan. utp wordt voor netwerken, en isdn gebruikt...

Zal dus wel een simpele analoog naar isdn converter zijn, en niet specifiek een modem. Zoiets als een duovox ofzo (heeft 2 analoge ingangen).

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 21:46

ralpje

Deugpopje

^^^
What he says. Kun je zien wat er op dat 'ISDN' modem staat (aan typenummers, etc.)?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Zwart kastje met ribbels ? Een rood lampje aan de rechterkant ? A/B Adapter !
Oftewel zoals de KPN hem noemt : ISDN DuoVOX
Aan de ene kant ISDN , aan de andere kant twee analoge lijnen !

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2004 11:09 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:57

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > IT

Tijd voor een nieuwe sig..

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
ralpje schreef op 10 mei 2004 @ 11:06:
^^^
What he says. Kun je zien wat er op dat 'ISDN' modem staat (aan typenummers, etc.)?
Het zijn beide Dynalink gevallen. (Ik moet 't even uit m'n hoofd doen, dus kan zijn dat het niet helemaal klopt). Het analoge modem was een 1465 nogiets.. standaard analoog modempje volgens mij. De ISDN kaart is een IS128AH+ (weet ik wel zeker).

Groetjes, FaceDown.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Die UTP kabel gaat naar je NT1. (S/T bus)

Het ISDN "modem" is een TA die je S/T Bus omzet in de R bus die naar je analoge modem (TE2) gaat.

Als je een ISDN adapter hebt (TE1) die een analoog modem kan simuleren kan je deze gebruiken voor analoog in te bellen. (bijna elke ISDN kaart ondersteunt dit wel)

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 11:45

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ik denk dat de software die ze gebruiken alleen maar verbinding kan maken met een analoge lijn. Telebankieren bijvoorbeeld wilde vroeger ook alleen maar gebruik maken van een analoge lijn.
In de Dynalink IS128AK+ ISDN modem zit inderdaad een ISDN -> Analoog converter. Heb er hier namelijk ook eentje liggen. Officieel was dat bedoeld om er een gewone telefoon op aan te sluiten, maar een modem kan er natuurlijk ook op.
Het is inderdaad niet de meest elegante oplossing, maar het is waarschijnlijk makkelijker en goedkoper dan wanneer ze van de ISDN centrale een nieuwe kabel moeten trekken voor een analoge lijn (als de ISDN centrale al analoge aansluitingen heeft)

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Dirk-Jan schreef op 10 mei 2004 @ 11:17:
Die UTP kabel gaat naar je NT1. (S/T bus)

Het ISDN "modem" is een TA die je S/T Bus omzet in de R bus die naar je analoge modem (TE2) gaat.

Als je een ISDN adapter hebt (TE1) die een analoog modem kan simuleren kan je deze gebruiken voor analoog in te bellen. (bijna elke ISDN kaart ondersteunt dit wel)
Kun je dat ook eens in het Nederlands vertellen ;) TA heb ik inderdaad ergens zien staan. Wat houdt dat precies in?

Wil dat zeggen dat ik ook gewoon een standaard ISDN modem kan kopen, deze aan die UTP hangen en gewoon via ISDN in kan bellen? De bedrijfssoftware ondersteunt dit namelijk tegenwoordig ook.

Groetjes, FaceDown.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
E-Vix schreef op 10 mei 2004 @ 11:22:
Ik denk dat de software die ze gebruiken alleen maar verbinding kan maken met een analoge lijn. Telebankieren bijvoorbeeld wilde vroeger ook alleen maar gebruik maken van een analoge lijn.
In de Dynalink IS128AK+ ISDN modem zit inderdaad een ISDN -> Analoog converter. Heb er hier namelijk ook eentje liggen. Officieel was dat bedoeld om er een gewone telefoon op aan te sluiten, maar een modem kan er natuurlijk ook op.
Het is inderdaad niet de meest elegante oplossing, maar het is waarschijnlijk makkelijker en goedkoper dan wanneer ze van de ISDN centrale een nieuwe kabel moeten trekken voor een analoge lijn (als de ISDN centrale al analoge aansluitingen heeft)
Volgens mij is het inderdaad precies zoals jij zegt. Ook aan jou dan maar de vraag; aangezien de software tegenwoordig inbellen over ISDN ondersteunt, zou ik die 2 kaarten moeten kunnen vervangen door een ISDN modem en de UTP gewoon hierop aan moeten kunnen sluiten?

Groetjes, FaceDown.

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 21:39
jahoor, je moet gewoon die utp-kabel direct in een isdn-kaart kunnen stoppen.
scheelt je weer een kastje. TA staat voor Terminal Adapter trouwens.
het NT1 kastje aan de andere kant van de utp kabel zit waarschijnlijk in de meterkast, naast het zogeheten ISRA punt.
bij het NT1 kastje staat er NT1 op.
bij het ISRA punt staat er ISRA op. mooi makkelijk. ;)

• JvZ
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-04 14:55

JvZ

bij mij thuis zit het zo in elkaar:
kpn-lijn > splitter (ADSL en NT1), op de NT1 zitten twee ISDN uitgangen. een daarvan gaat naar een webvox (soort centrale) deze heeft ook weer twee analoge ingangen, waarop de telefoon aangesloten zit (en dus kan een modem daar ook op, lijkt me logisch).

hoop dat dit bruikbare informatie is :*)

oh ja, en je kan een isdn-modem gewoon op de kabel aansluiten die uit de NT1 komt.

[ Voor 12% gewijzigd door JvZ op 10-05-2004 11:51 ]

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 11:45

E-Vix

Nu met sneeuw!

FaceDown schreef op 10 mei 2004 @ 11:30:
[...]

Volgens mij is het inderdaad precies zoals jij zegt. Ook aan jou dan maar de vraag; aangezien de software tegenwoordig inbellen over ISDN ondersteunt, zou ik die 2 kaarten moeten kunnen vervangen door een ISDN modem en de UTP gewoon hierop aan moeten kunnen sluiten?
Ja.
Je kunt zelfs eventueel de Dynalink modem gewoon aansluiten. Windows XP herkent hem zelfs standaard (2000 volgens mij ook). Dit was toen toch een van de betere ISDN modems die er te krijgen was.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Pagina: 1