[Citrix MF XPe] WinSession over inet werkt, Pub. App niet

Pagina: 1
Acties:

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:00

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Tja, de titel zegt het al he ;)

Ik zit hier met een simpel testomgeving. Specs :

- Windows Server 2003
- Citrix MetaFrame Presentation Server XPe SP3/FR3
- ADSL verbinding met Speedtouch 510

Aan de andere kant ook ADSL, maar dan met een oude alcatel modem, en dus ook een 'dailup' naar de modem toe.

Aan de serverzijde netjes port 1494 geforward op de router naar de server toe.
Ik kan dan ook netjes een WenSession opstarten over internet naar de TS toe, met de allerlaatste Citrix client.

Echter krijg ik het dus niet voor elkaar om een Published Application te starten :?
Ik moet wel zeggen, ook al voer ik de server in als TCP/IP prefered server, hij zal de server/pub. app niet uit zichzelf vinden.

MAar als ik dat een WinSession connectie aanmaak, en de server niet zoek maar handmatig invul werkt dat vlekkeloos.

Vul ik echter een Published Application naam in met de hand, fdan vind hij de app niet.
Als ik vanaf de server een .ICA file aanmaak, en die file zo edit dat daar de public IP staat, dan werkt het ook niet.

Het gaat fout op het moment dat de client is bij het punt "Finding application set".
Dan krijg ik namelijk de error dat hij de MEtaFrame Server browser niet kan vinden.

Iemand enig idee wat ik fout doe ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Doe je application resolving classic? (tcp/ip UDP 1604) of nieuwe stijl? (tcp/ip 80 shared with IIS)

Zonder application resolving, met alleen 1494 geforward, zou je met een ica file uitstekend uit de voeten moeten. (effe x.x.x.x vervangen voor public ip, en appname vervangen voor de echte)

[WFClient]
Version=2

[ApplicationServers]
sample=

[sample]
Address=x.x.x.x
InitialProgram=#appname
ClientAudio=Off
Compress=On
TWImode=On
DesiredColor=4
TransportDriver=TCP/IP
WinStationDriver=ICA 3.0

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:00

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Ik doe het idd via de classic manier (TCP/IP).
Ik heb alleen poort 1494 geforward, zal eens testen met 1604.

Echter, zowel met de hand een Published Application connection aanmaken, als met een .ICA file (waarbij ik idd het interne IP adres wijzig voor het public IP), werkt het niet.

EDIT:
Port 1604 UDP is voor Application browsing zie ik.
zodar ik 1604 UDP forward, krijg ik ook een hele andere foutmelding;
A network error caused your request to time out.
EDIT2:
Het werkt !! :)

Bij vergelijking van de .ICA file die ik heb, en jouw sample had ik wat verschillen, het voornaamste was:

Mijn versie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
[WFClient]
Version=2
TcpBrowserAddress=xxx.xxx.xxx.xxx

[App]
Address=App
InitialProgram=#App

Ik heb TcpBrowserAddress verwijderd, en onder het app kopje Address= gewijzigd naar het IP adres.
Vervolgens had ik razendsnel verbinding met de Pub App.

Toch raar, ik gebruik de nieuwste ICA client :?

EDIT3:
Ook zonde port 1604 werkt het overigens.

Laatste vraag nog, hoe kan het dat het met deze Published Application connecte zo snel gaat (enkele seconden), terijwel een normale WinSession starten een halve minuut tot 1 minuut duurt ?

[ Voor 72% gewijzigd door Koffie op 10-05-2004 12:31 ]

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Koffie schreef op 10 mei 2004 @ 12:10:
EDIT2:
Het werkt !! :)

Bij vergelijking van de .ICA file die ik heb, en jouw sample had ik wat verschillen, het voornaamste was:

Mijn versie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
[WFClient]
Version=2
TcpBrowserAddress=xxx.xxx.xxx.xxx
[b]Dat is de UDP 1604 application resolving lijn[/b] 

[App]
Address=App
[b]Hiermee naar app verwijzen, gebruik je application resolving. Doot hier het ip in te vullen, sla je application resolving over[/b]
InitialProgram=#App

Ik heb TcpBrowserAddress verwijderd, en onder het app kopje Address= gewijzigd naar het IP adres.
Vervolgens had ik razendsnel verbinding met de Pub App.
Mooi spul he, dat Citrix :)

Toch raar, ik gebruik de nieuwste ICA client :?
Dat maakt niks uit. Application resolving is altijd lastig met een PN client. NFuse of WI is makkelijker, omdat dan application resolving de DMZ niet verlaat. Wat naar de client gestuurd wordt (launch.ica), is vergelijkbaar met het eerder geven voorbeeld. Daarom heeft NFuse/WI mijn voorkeur voor wan oplossingen

EDIT3:
Ook zonde port 1604 werkt het overigens.
Zoals ik al zei; je slaat application resolving over, dus gebruik je alleen poort 1494

Laatste vraag nog, hoe kan het dat het met deze Published Application connecte zo snel gaat (enkele seconden), terijwel een normale WinSession starten een halve minuut tot 1 minuut duurt ?
Application resolving neemt gewoon tijd in beslag, door allerlei onderhandelingen tussen server en lcient. Direct ica doet dat niet.