Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Ik sinds vandaag onwijs veel problemen met mijn Nokia 6310i. Hij is bijna 1,5 jaar oud.

Vanmorgen belt een collega op zijn mobiele telefoon (identieke telefoon, via zelfde abbo van ons werk) mij en valt de verbinding weg, ik hoor hem nog wel van "hallo-hallo?" maar hij hoort mij niet. Verbinding verbreekt.

Hij belt mij nog een keer en wederom na 30 seconden verbreekt de verbinding weer.

Ik bel hem vervolgens en na minuut weer beng, verbinding weg.

Ik probeer hem een SMS je te sturen (3 keer poging gewaagd) en krijg de melding dat bericht niet verzonden kan worden.

Belt me vriendin van een vast toestel mij, wederom het zelfde. Tijdje spreken (minuut of wat) en vervolgens verbinding weg.

En ik loop hier door het gebouw heen om eventueel storing op mij plek te ontlopen (eigenlijk nooit veel last van gehad).

Kijk ik naar het bereik, in meeste gevallen staat hij op 4 a 5 blokjes. Maar ik vind het wel vreemd dat er af en toe helemaal GEEN bereik is.

Echter die collega van me zit tegenover me en heeft nauwlijks/geen problemen, zelfde telefoon en zelfde abbo.

Is beide een zakelijk abbonement van Vodafone (waarbij je zelf van mobiel naar mobiel een intern nummer is).

Kan het zijn dat Vodafone beetje slecht aan het doen is. Of ligt het aan de telefoon en hoe zou ik dat nog kunnen testen eventueel?

Verwijderd

kijk iemand anders met vodafone of anders is het echt je toestel. anderhalf jaar is best oud

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Wissel je sim even met iemand anders, dat lijkt me de beste test.

Verwijderd

artharpe schreef op 10 mei 2004 @ 10:36:
Wissel je sim even met iemand anders, dat lijkt me de beste test.
Ja idd en dan bij voorkeur een NIET-vodafone sim maar bv even 1 van KPN b.v. om te testen.

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04 19:08
die van mij gaf piep (zo van accu leeg) en daarna nooit meer aan, niet met adaptor en ook niet met andere accu.
heb em toen maar tegen de muur aan gegooid, weet ik zeker dat ie stuk is |:(

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04 18:06

[ash]

Cookies :9

Vaak hebben de nokia 6210 en 6310 modellen na een jaar dit soort problemen, deze problemen zijn vaak eenvoudig op te lossen zijn. Zelf de reparateurs hanteren zo'n soort oplossing. Het heeft allemaal te maken met bepaalde componenten welke geen goed contact meer maken.

Probeer eens een paas laagjes papier onder je batterij te plaatsen, de batterij klikt dan wel wat moeilijker op zijn plek maar er wordt wat meer druk van binnen uit op de componenten uitgeoefend. Reperatuers gebruiken alleen geen papier maar plakken een stukje rubber onder de batterij op de plek waar de druk uitgeoefend moet worden.

Probeer het maar, bij mij heeft het de problemen tot nu toe in iedergeval opgelost.

• Magure
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-11 16:18

Magure

Bla....

Mja ik heb geen Nokia 6310i maar een 7210 dus een nog recenter gsmpie, maar heb van de zelfde klachten de laatste tijd last, dus waarschijnlijk is vodafone aan het klooien ofzo, kameraad van mij had hier ook last van. Alleen wonen wij in Groningen... Weet niet waar jij weg komt. En wat de oorzaak kan zijn.

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
:'(

Nou ik heb um omgeruild even wel met een andere SIM (wel van vodafone) en deze gaf ook geen krimp. Mijn SIM in die andere telefoon en gaf vol bereik (verdorie).

Truc met de papiertjes helpt niet. Goede tip!

Het is nu al zelfs dat bij aanzetten (incl./excl. papier) heel even startlogo laat zien en vervolgens doodvalt die verbinding.

Ik denk dat ie naar de eeuwige smsvelden is gestuurd... :(

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04 18:06

[ash]

Cookies :9

M.I.G. schreef op 10 mei 2004 @ 13:53:
Het is nu al zelfs dat bij aanzetten (incl./excl. papier) heel even startlogo laat zien en vervolgens doodvalt die verbinding.
Dat is balen :(

Je doet er toch wel voldoende in, de batterij zal een stuk lastiger vast klikken.

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
* M.I.G. heeft er toch een paar extra papiertjes tussen gepropt

Het lijkt erop dat het toch wel werkt. Meteen begonnen de voicemail smsjes binnen te komen. Accu staat redelijk bol :X

Ik hoop dattie het nog even volhoudt want dan ik bij me baas (voorzichtig) gaan proberen een nieuwe te krijgen maar me baas beetje krenterig...duzzzz....

[ Voor 3% gewijzigd door M.I.G. op 10-05-2004 14:13 ]

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
sry dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door M.I.G. op 10-05-2004 14:13 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 10:33:
kijk iemand anders met vodafone of anders is het echt je toestel. anderhalf jaar is best oud
Als je met de mode meegaat wel ja :P
Maar wees redelijk Nokia maakt geen telefoons die na anderhalf jaar kaduuk zijn althans kan hun doelstelling niet zijn. Ik gebruik nog welleens een 3310 van nokia en die is al ruim 3.5jaartjes oud, en de omgang met de telefoon was nogal heftig. :)

• GreenEye
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-11 18:34
Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 10:33:
Pardon ?
Ik heb een Siemens S25.
Die is al 5 jaar oud en die gebruik ik nog elke dag en doet het nog uitstekend.

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Nou de problemen zijn na de 'truc' van de papiertjes, anders geworden.

Ontvangst geeft 7 blokjes aan, dus dat is al anders ten opzichte van de oude situatie. Als ik er vervolgens mee bel of gebeld wordt, dan kan ik een tijdje bellen, zeg minuut of 1 a 2. En vervolgens valt de verbinding helemaal weg. Ik hoor de ander dan nog hallo-hallo roepen, en dan kijk ik op het scherm en dan geeft ie aan dat er nog verbinding is, maar dan is ineens alles weg.

Een ander suggereerde dat het misschien dan toch aan de batterij ligt?

Ik ga eens kijken of ik bij een Nokia service center mijn mobiel kan laten nakijken. Iemand hier ervaringen mee gehad toevallig? Doen ze moeilijk over zulke problemen of niet? En kan je erop wachten?

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
* M.I.G. baalt

Bij de Nokia Service Center kunnen ze wel mijn mobiel repareren, maar komen de kosten uit op 150 euro ofzo. Misschien wel meer. Schijnt contact op printplaat niet meer goed te zitten.

Ik baal wel erg want ik heb onlangs een carkit in laten bouwen en me baas heeft wel een vervanger, maar die past niet op mijn carkit. Grrrrr. :(

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Als je zeker weet dat het aan de printplaat ligt, dan kan ik verder niet helpen.
Wat nog wel een mogelijkheid is, is dat de batterij niet meer zo denderend is, komt vaker voor als de telefoon om de haverklap wordt opgeladen.
Helemaal leeg laten lopen, door middel van lampje, dus niet alleen de telefoon zelf uit laten gaan.
Vervolgens opnieuw laden, op dezelfde manier als nieuw, dus eerste keer helemaal volladen, en dan vervolgens helemaal leeg laten lopen -> gewoon gebruik van de telefoon.
Pak overigens wel een gloeilampje, van je fiets of zo, en geen leds, die zijn zuinig en duurt nog langer.

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-11 21:45
1,5 jaar voor een 6310i is ie gewoon economisch klaar voor de prullenbak.. De 6310i gaat mee voor 1,5 a 2 jaar dan is het meestal echt wel over. Maar goed langer hoeft een fabrikant ze ook niet mee te laten gaan want op dat moment is een abo toch wel verlengbaar.

Dus kun je je abo niet verlengen en dan neem je dan zon toestel erbij???
Je moet wel snel zijn want het toestel is uit de productie genomen en wordt nu al schaars. ANders zit je straks met je carkit en iedereen die opeens woekerprijzen voor dat toestel gaat vragen.... :7

En dan koopt je baas toch een toestel dat wel past op je carkit?? Zijn probleem lijkt me. Anders ben je gewoon lekekr niet bereikbaar onder werktijd als je in de auto zit :+ regelt ie heus wel.

Verwijderd

ik heb net HETZELFDE meegemaakt met mijn 6310i...
En dan kennis gemaakt met de efficientie van nokia...voor hetzelfde probleem heb ik hem wel 3 keer!!!moetn opsturen tot ze mijn antenne hebben gewisseld, ik heb dan een gans nieuw frontje gekregen.

Blijkbaar zat het probleem bij de antenne.

Verwijderd

grote herkenning .. precies zelfde probleem .. zucht

toch raar dat dit altijd net na de garantie gebeurt. wellicht kunnen ze de garantie veranderen in : "gaat gegarandeerd na een jaar kapoet"

JeeJee

Verwijderd

Dit is een veel voorkomend probleem.
Bij de 6210 was er de oplossing om een draadje tussen 2 contactpunten bij de antenne voor de carkit te solderen.
Helaas werkte dit dus ook maar tijdelijk.

Verwijderd

hmm en ik zat te overwegen een 6310 aan te schaffen, juist omdat het me zo'n stabiele, onverwoestbare telefoon leek. misschien toch maar ff verder zoeken.

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-11 13:23
[ash] schreef op 10 mei 2004 @ 12:50:
Vaak hebben de nokia 6210 en 6310 modellen na een jaar dit soort problemen, deze problemen zijn vaak eenvoudig op te lossen zijn. Zelf de reparateurs hanteren zo'n soort oplossing. Het heeft allemaal te maken met bepaalde componenten welke geen goed contact meer maken.

Probeer eens een paas laagjes papier onder je batterij te plaatsen, de batterij klikt dan wel wat moeilijker op zijn plek maar er wordt wat meer druk van binnen uit op de componenten uitgeoefend. Reperatuers gebruiken alleen geen papier maar plakken een stukje rubber onder de batterij op de plek waar de druk uitgeoefend moet worden.

Probeer het maar, bij mij heeft het de problemen tot nu toe in iedergeval opgelost.
en te bedenken dat ze deze oplossing al sinds de 5110 hanteren..zou je mogen denken dat het al opgelost zou zijn.

• THEVGE
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Jullie probleem heb ik (nog) niet maar wel andere hele rare ouderdoms verschijnselen. Mijn klokje bleef al regelmatig gewoon stil staan, nu werkt de toetsenbord blokkering niet meer. Hij geeft netjes een sleuteltje aan maar elke toets werkt gewoon. Het sleuteltje krijg ik NIET weg of ie nu wel of niet aan staat!

Deze problemen zijn altijd tijdelijk te verwijderen door de GSM even opnieuw op te starten. Ik denk dat ie niet lang meer heeft, hij is nu circa 19-20 maanden oud.
Jammer, want het is echt een supertoestel.
Pagina: 1