Toon posts:

unattend install met RIS

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een RIS server opgezet en het werkt prima. heb een answer file gemaakt en de Image wordt goed en automatisch terug gestroomd. Dit werkt allemaal goed
maar als ik dus zo'n ris sessie start moet ik eerst inloggen (logies) daarna geeft ie aan dat alle data van de harde schijf overscheden wordt. Weet iemand of het ook mogelijk is dat je nu nog een computernaam kan op kan geven :? :? :? (en dan bedoel ik niet dat ik elke keer in mijn answer file de computernaam moet veranderen per pc)
Wie kan mij helpen:?
_/-\o_ Mijn dank zal groot zijn! _/-\o_

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 08:37
Volgens mij moet je dit via de answer file doen. Ik heb een keer bij een bedrijf gezien dat zelfs de eerstvolgende vrije computernaam uit het domein werd gehaald. Hoe weet ik dus niet, maar je weet dat het nu wel mogelijk is :)

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
de oplossing had misschien wel handig geweest :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-05 10:48
Hmm.. Redelijk nutteloze kick..

Voor degenen die het nog willen weten: Ja, het is mogelijk om via ris de computernaam op te geven.
In de standaard menu's (ocm menu's wat eigenlijk text based html is) kun je een input commando geven en de computername opslaan in een variabele.
Deze variabele kun je vervolgens in de answerfile weer gebruiken om zo de computernaam in te vullen. Dit is overigens ook wel terug te vinden op de microsoft site :)

Dit topic is gesloten.