Homevideo overzetten op DVD (Tijdsduur)

Pagina: 1
Acties:

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:02
Ik heb een hele serie home video's over gezet op mn pc. De Resolutie van een 8mm camera bedraag 200 - 240 beeldlijnen. Hier heb ik dus mijn resolutie op gezet. (384 x 288) .. maar hoeveel minuten passen er dan op een dvd. Ik encode ze nu naar 720 x 576 (DV Low quality) .. maar ik wil graag dat er 240 min op een dvd gaat zoals achterop de DVD+R staat.

Hoe krijg ik dit voor elkaar ? Kan ik niet gewoon de resolutie van de DVD terugzetten naar 384 x 288 ? en dan encode en op dvd laten branden.

Ja, ik heb gezocht. En nee het antwoord stond er niet.

Verwijderd

Het is maar een vermoeden maar; 384*288 is VCD resulutie, dus74min per 650Mb. Reken maar uit hoeveel op je DVD kan..

DVD 4.7Gb is 4812Mb / 650= 7.4
7.4 *74 =547 min

Ik kan er naast zitten, maar toch niet té veel }:O

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:45

voodooless

Sound is no voodoo!

Ten eerste zou het handig zijn te weten wat voor encoder je gebruikt.

Op zich moet je gewoon 382x288 encoden en de zooi niet gaan oprekken. Theoretisch zou je dan ongeveer 4x zo veel op een DVD moeten krijgen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Voor zo ver ik weet kan je als je dvd's via de pc codeert, zelf bepalen hoeveel ruikte deze innemen door de bit-rate aan te passen.
Aan de resolutie kan je iig niks doen, dit is gefixeerd en behoort tot een van de eisen waar een dvd aan moet voldoen.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Het leuke van een DVD is dat er gewoon ene mpegje (mpeg-2?) opstaat. Wat je dus kan doen is simpelweg met virtual dub oid. je ge-encode bestand gaat re-encoderen naar 384x288. Als de grootte dan onder de 4,7 GB blijft kan je deze branden; komt het erboven dan zul je wat aan kwaliteit moeten inboeten.

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:02
Ik encode met premiere (zeg maar filmpje maken en dan export -> dvd)

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:56
Sommige dvd-spelers zullen 384x288 niet snappen. Als je het safe wil spelen zou ik het omzetten naar half pal: 352x576.
Om 240minuten te halen moet je de bitrate op ongeveer 2650 kilobits per seconde zetten. Voordat je de boel gaat branden wel even checken of je dat voldoende kwaliteit vindt, met een iets hogere bitrate wordt het mooier.

Regeren is vooruitschuiven

Pagina: 1