P4PE Coldboot workaround

Pagina: 1
Acties:

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Als je ASUS P4PE moederbord na uitschakelen niet meer opstarten wil, doe dan volgende...

- Schakel hoofdschakelaar van de voeding uit (zit op de voeding) of trek de stekker uit de voeding...
- Wacht ca. 5-10 seconden totdat Standby Power Led (zit op moederbord) uit is...
- Druk op de power knop aan de voorkant van de PC (ingedrukt houden) en schakel de hoofdschakelaar van de voeding weer in (of druk de stekker er weer in)
- Laat de power knop (voorkant) weer los en druk deze daarna weer in...
- Klaar...

Deze workaround werkt prima bij mij... graag reacties van hoe het bij jullie werkt...

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Dit heeft niets met je P4PE te maken en alles met je voeding. Heb dezelfde problemen met een Q-tec Dual Fan Gold ding, en met mij zijn er nog een paar. Heb ook al eens een workaround gepost; simpelweg zorgen dat je de power on knop zo'n 3,5 seconde in drukt, je hoort dan na 3 seconde ene klik van de HD's en dan weet je dat je los moet laten. Als je langer dan 4 seconde je knop inhoudt gaat je computer weer uit...

Let er trouwens wel op dat je dit direct de eerste keer goed doet; als het de eertse keer niet lukt moet je eerst de voedingstekker er weer een aantal seconde uithalen voordat het weer werkt.

Je wordt er op een gegeven moment handig in ondertussen zit m'n voedingstekker al een half jaar er onafgebroken in :)

Zie dus ook HELP: Koude start problemen!.

Kan je trouwens even vermelden welk merk voeding het hier over gaat?

[ Voor 23% gewijzigd door sdomburg op 10-05-2004 09:37 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel ontschreeuwd ;)

Dit lijkt op een ATX reset, behalve dan dat er niks met de BIOS wordt gedaan. In dit geval wordt alleen de voeding "leeggezogen" zegmaar. Ik heb zelf ook last gehad van een Cold Boot probleem met mijn mobo, maar dat lag aan de onboard Adaptec SCSI controller. Na de RMA-vervanging van het mobo werd het probleem opgelost :Y)

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Kan je trouwens even vermelden welk merk voeding het hier over gaat?
Dat is ja het grappige... Ik heb zo'n beetje alle merken al geprobeerd maar het probleem blijft maar het zelfde....
Als je PC een tijdje uit is, is er niets aan de hand... dan start 'ie meteen op...
Sluit ik daarna Windows XP af, gaat de PC netjes uit... Daarna wil 'ie met geen mogelijkheid meer aan... Als je op de powerknop drukt zie je echt een fractie van een seconde dat de power en hdd led eventjes knipperen en dat de fans de aanstalte maken om te gaan draaien (je ziet de fanblades dan eventjes bewegen).
Op diverse forum naar dit probleem gezocht en je wil niet weten hoeveel topics je over dit P4PE coldboot probleem tegen komt!!! Dit moederbord schijnt ook de einige te zijn met dit soort problemen.... Zelfs ASUS kan dit fenomeen niet reproduceren... Voor zover ik het op de diverse forum heb kunnen lezen ligt het niet aan PSU, BIOS, PROC, MEM, HDD....Het schijnt gewoon een issue met het board zelf te zijn....

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!