Toon posts:

[delphi 5] indy ftp component probleem *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een merkwaardig probleem met de indy ftp component.

ik heb een programma geschreven dat een bestandje van een ftp site haalt (ftp.nai.com).

het probleem is dat soms de hele applicatie blijft soms hangen op dit ophalen , geen socket errors gewoon een totale hang.

er worden geen exception geraised of dergelijke. hij blijft gewoon eeuwig hangen en moet via de taak beindigen worden gestopt.

dit treedt dus willekeurig op, soms gaat het dagen goed, andere keren is het 5 x achter elkaar.

iemand enig idee of een gouden tip ?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-05 14:53

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wat betreft een oorzaak kan ik je niet helpen, maar waarom vang je het niet op met een timer, die na 15 seconden bijvoorbeeld de verbinding verbreekt?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Misscchien helpt het ook als je de laatste versie van Indy download van http://www.indyproject.org

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• BoomSmurf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-06-2025

BoomSmurf

Am-Ende!

Hoe lang blijft 'ie hangen? Definitief of doet 'ie het na 5 minuten weer? Gebruik je TIdAntiFreeze ook? FTP component in blocking of non-blocking mode? (weet niet zeker of je dat nog kan instellen tegenwoordig). En idd de laatse versie gebruiken :)

Verwijderd

Topicstarter
ter verduidelijking , ik gebruik de laatste versie van indy.

hij blijft definitief hangen , en timed bijvoorbeeld niet uit. en moet handmatig worden ge-endtasked.

ow en ik gebruik de anti freese componenten

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2004 14:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm ook het afbreken dmv een timer en application.terminate werkt niet.

zo te zien hangt de hele applicatie.

dit gebeurt bij het daadwerkelijke ophalen van het bestand.

zo te zien wordt er wel een verbinding geopend maar wordt er geen data verstuurd. en hang vervolgens de hele applicatie.
Pagina: 1