Toon posts:

[Win2003] RIS install hangt vanwege SATA *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb van het weekend een nieuwe HD (Maxtor SATA) voor een Asus T2-P systeem binnen gekregen. Geprobeerd een RIS install van W2003 te doen, maar hij blijft hangen bij "Setup is inspecting . . . ". Vorige week toen er nog een IDE schijf in zat, werkte het allemaal nog. Als ik vanaf CD opstart (dezelfde die ik gebruikt heb voor het opzetten van het RIS image) , en geen gebruik maak van additionele drivers, herkent ie de HD wel.

Op de bijgeleverde CD van de Asus T2-P zitten wel drivers die je in een unattended kan meenemen, maar volgens mij zijn dat geen massstorage drivers voor de text-only setup, maar worden die pas gebruikt bij het grafische deel van de installatie. Maar helaas, ik kom niet zover.

Iemand een idee waar ik het kan zoeken ?

Gr,
Edwin

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Had je OM FAQ / Beleid al gelezen? In ieder geval een titeledit per het WOS Policy :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Je moet de drivers in een de map i368 kopieeren! tijdens de setup zal hij hier kijen voor de driver voor het aansturen van de SATA Controller....

Meestal wordt er een map gemaakt met $1.. enz enz maar dat is niet voor de "dos" setup....

aangezien hij onder de "dos" setup een driver nodig heeft om de SATA aan te sturen kan hij deze niet vinden....

er zijn nog wel andere manieren, zoals de .sif fil aanpassen, maar deze oplossing welke ik je nu geef is het makkelijkste!! ;)

Verwijderd

Topicstarter
@ Angelicus,
het vreemde is dat ik er volgens mij geen extra drivers voor nodig heb. Tijdens installatie met de CD gaat het allemaal goed, maar een RIS image op basis van dezelfde CD krijg ik de foutmelding.

Verwijderd

Zet die drivers toch maar eens in de i386 map ... en probeer nog eens...

ik kan niet een twee drie je mb vinden op internet.. ik ben op het werk O-) dusssss... geef me ven wat specs.. zoals chipset, en natuurlijk de specs van de raid controller..

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2004 09:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Asus T2-P barebone, hier zit een P4P8T moederboard in. Geen extra RAID controller gebruikt.

Voor specs: http://www.asus.com/prog/...?m=T2-P%20Deluxe&langs=01

Ik ga het vanavond even met die drivers proberen en post dan wat de uitkomst is. Maar waarom zou ie het met de CD en dus zonder de drivers wel doen ?

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Volgens mij worden die ook enkel op diskette aangeleverd (Windows 2003 Server
setup vraagt dan (bij drukken van F6) nadrukkelijk om een Diskkette in station A:)

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

Even bij intel gekeken, hier staat dat de chipset SATA RAID ondersteund, dus er vanuitgaand dat de SATA RAID Controller geintrigreerd is in de Chipset....

http://www.intel.com/design/chipsets/865G/index.htm

Zou je ook nog het volgende kunnen proberen, de nieuwste Intel inf drivers kopieren. (MAAR let OP! die kun je niet blindelings kopieren)

1. self-exctracting .EXE distribution: infinst_enu.exe -a -a -p <naar Directory waar je de files even wilt zetten>

bijvoorbeeld: infinst_enu.exe -a -a -p c:\extract\inf

2. kopiereer de files uit de inf map naar de i386 map....

veel succes...

Verwijderd

Topicstarter
Angelicus,
je advies opgevolgd, maar helaas. Hij blijft hangen op "Setup is inspecting your computer's hardware configuration"

Verwijderd

Topicstarter
Op de site van Intel http://support.intel.com/...sets/iaa/sb/CS-009292.htm wordt me uitgelegd dat ik de windows native SATA driver moet gebruiken en dat de chipset geen RAID ondersteund. Op zich niet erg, want ik wil er toch maar 1 HD in hebben. Blijft de vraag waarom met de CD de HD wel met native drivers wordt ondersteund, en met RIS niet :-(

Wie kan me uit de brand helpen ? :'(

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 10:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er uit. In het BIOS heb ik de IDE settings op P-ATA+S-ATA gezet. Nu werkt het wel :-)
Pagina: 1