spanning op modem houden als pc uit staat? [SpeedTouch 330]

Pagina: 1
Acties:

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-05 15:22
Ik heb het probleem dat als ik mijn pc opstart, dat het vrij lang duurt voordat de adsl-lijn geinitialiseerd is, en je dus op het internet kan.

Mijn idee was om constant spanning op het modem te houden, zodat hij ook aan staat als de pc uit staat. Is het zo dat hij dan niet zo lang bezig is met het initialiseren? Kan het ook geen kwaad voor je modem?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dat is toch een usb-modem? Dan kan het volgens mij niet, omdat de verbinding op je pc wordt gemaakt en niet in je modem.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• L0we
dat is inderdaad een usb-modem

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
je kan wel gaan knippen in het snoertje van je USB kabel, maar ik denk dat je daar maar beter voorzichtig mee kan zijn.

Als je de goede 2 adertjes eruit pakt kan je daar 5 volt op zetten en zou het goed moeten gaan, maar mooi is het echt niet...

• L0we
Dat is het grootste probleem niet. De vraag is of het werkt. daarna offer ik mijn usb-kabeltje pas op :).

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:53
Je kunt toch beter knippen in een usb verlengkabel :) Blijft je modem intact

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Een usb hub met eigen voeding kan ook. Of dit helpt om sneller een verbinding te maken weet ik niet, volgens mij wordt hij toch gereset als de computer wordt aangezet.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Modem gaat toch niet online als je de pc uit hebt staan...

Dan knippert hij alleen maar met een rood lampje... aangezien hij pas in Windows Goed wordt aangesproken dat hij een linesync e.d mag doen
Pagina: 1